Uchwała Nr LIII/356/23 Rady Miasta Siemiatycze z dnia 2023-12-29

Data wydania 2023-12-29
Numer LIII/356/23
w sprawie w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Siemiatycze na 2024 rok

UCHWAŁA NR LIII/356/23
RADY MIASTA SIEMIATYCZE
z dnia 29 grudnia 2023 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Siemiatycze na 2024 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt. 9 lit. „d”, oraz litera „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art.235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 497, 1273, 1407, 1429, 1641, 1693 i 1872) art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 103, z 2022 r. poz. 2600 oraz z 2023 r. poz. 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1672 i 1717). Rada Miasta Siemiatycze uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu miasta w wysokości 87 462 651 zł, z tego:
- dochody majątkowe w wysokości – 18 689 500 zł,
- dochody bieżące w wysokości – 68 773 151 zł                                               zgodnie z załącznikiem Nr 1 w tym dochody na zadania zlecone – 6 577 238 zł.
§ 2. 1. Wydatki budżetu miasta w wysokości 86 262 651 zł, z tego:
- wydatki majątkowe w wysokości – 19 523 500 zł,
- wydatki bieżące w wysokości – 66 739 151 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 w tym wydatki na zadania zlecone – 6 577 238 zł.
§ 3. W budżecie miasta tworzy się rezerwy ogółem w wysokości 500 000 zł w tym:
- rezerwę ogólną w kwocie 290 000 zł,
- rezerwę celową w kwocie 210 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań własnych gminy z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2024 zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 5. Ustala się nadwyżkę budżetową w kwocie 1 200 000 zł z przeznaczeniem na:
- planowany w wykup obligacji w kwocie 1 200 000 zł.
§ 6. Ustala się łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1 200 000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 7. Limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek lub emisji papierów wartościowych na:
1. Sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 5 000 000 zł
§ 8. Limity innych zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, które wywołują skutki ekonomiczne podobne do umowy kredytu lub pożyczki w kwocie 300 000 zł.
§ 9. 1. Ustala się dochody w kwocie 600 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 570 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 30 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się dochody w kwocie 180 000 zł. z tytułu dodatkowej opłaty za wydawanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w opakowaniach nieprzekraczających 300 ml oraz wydatki w kwocie 180 000 zł na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu.
4. Ustala się dochody w kwocie 5 000 zł i wydatki w kwocie 5 000 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
5. Ustala się dochody w kwocie 3 650 000 zł  z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które przeznacza się na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 10. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu miasta dla:
1) jednostek sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 5;
2) jednostek spoza sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 11. Ustala się plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody 2 950 100 zł, wydatki 2 950 100 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 12. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielonych przez organ wykonawczy do kwoty 500 000 zł.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania zobowiązań dłużnych do wysokości poszczególnych limitów określonych przez Radę,
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, w tym także zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych;
4) dokonywania wszelkich zmian w planie wydatków w ramach działu w zakresie wydatków bieżących i inwestycyjnych, z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;
5) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich;
6) dokonywania zmian, w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, w:
a) planie dochodów i wydatków, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej,
b) planie wydatków związanych z wprowadzeniem nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
7) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
8) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
9) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Siemiatycze.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miasta
Agnieszka Monika Zalewska

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Elżbieta Boguszewska

Data wytworzenia: 2024-01-03

Wprowadzający: Jarosław Kiczko

Data modyfikacji: 2024-01-03

Opublikował: Jarosław Kiczko

Data publikacji: 2024-01-03