Uchwała Nr XXXIII/231/21 Rady Miasta Siemiatycze z dnia 2021-12-29
Data wydania | 2021-12-29 |
---|---|
Numer | XXXIII/231/21 |
w sprawie | w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Siemiatycze na 2022 rok |
UCHWAŁA NR XXXIII/231/21
RADY MIASTA SIEMIATYCZE
z dnia 29 grudnia 2021 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Siemiatycze na 2022 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4, pkt. 9 lit. „d”, oraz litera „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372, poz. 1834 ), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art.235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 8305, poz. 1535, poz. 1773) Rada Miasta Siemiatycze uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu miasta w wysokości 80 001 335 zł,
z tego:
- dochody majątkowe w wysokości – 20 559 350 zł,
- dochody bieżące w wysokości – 59 441 985 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 w tym dochody na zadania zlecone – 10 370 691 zł
§ 2. Wydatki budżetu miasta w wysokości 80 001 335 zł
z tego:
- wydatki majątkowe w wysokości – 21 278 100 zł,
- wydatki bieżące w wysokości – 58 723 235 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 w tym wydatki na zadania zlecone – 10 370 691 zł
§ 3. W budżecie miasta tworzy się rezerwy ogółem w wysokości 500 000 zł
w tym:
- rezerwę ogólną w kwocie 360 000 zł,
- rezerwę celową w kwocie 140 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadań własnych gminy z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2022 zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1 000 000 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1 000 000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 6. Limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek lub emisji papierów wartościowych na:
1. Sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 3 000 000 zł
§ 7. Limity innych zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, które wywołują skutki ekonomiczne podobne do umowy kredytu lub pożyczki w kwocie 300 000 zł.
§ 8. 1. Ustala się dochody w kwocie 450 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 420 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 30 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się dochody w kwocie 50 000 zł. z tytułu dodatkowej opłaty za wydawanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w opakowaniach nieprzekraczających 300 ml oraz wydatki w kwocie 50 000 zł na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu.
4. Ustala się dochody w kwocie 50 000 zł i wydatki w kwocie 50 000 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
5. Ustala się dochody w kwocie 3 150 000 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które przeznacza się na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, określonych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu miasta dla:
1. jednostek sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 5,
2. jednostek spoza sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 10. Ustala się plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody 2 024 278 zł, wydatki 2 024 278 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 11. Ustala się maksymalną kwotę pożyczek udzielonych przez organ wykonawczy do kwoty 500 000 zł.
§ 12. Upoważnia się Burmistrza do:
1. zaciągania zobowiązań do wysokości poszczególnych limitów określonych przez Radę;
2. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3. przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, w tym także zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych;
4. dokonywania wszelkich zmian w planie wydatków w ramach działu w zakresie wydatków bieżących i inwestycyjnych, z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;
5. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu;
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich;
6. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
7. przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
8. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Siemiatycze.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2022 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miasta
Agnieszka Monika Zalewska
Metryka strony