Protokół Nr X/07
Numer | X/07 |
---|---|
Data wydania | 2007-09-18 |
Protokół Nr X/07
Z obrad X sesji Rady Miasta Siemiatycze która odbyła się
w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w dniu 18 września 2007 roku
Obrady X sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00 zakończyły zaś o godzinie 15:30.
W obradach X sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 13, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na X sesji:
1. Witold Berski
2. Rafał Burakowski
3. Franciszek Drewulski
4. Mariusz Gocał
5. Jerzy Górski
6. Aleksander Jakowiuk
7. Antoni Kosieradzki
8. Andrzej Miazio
9. Eugeniusz Mudel
10. Bogdan Raczyński
11. Agnieszka Sitarska
12. Krzysztof Szyszko
13. Andrzej Miazio
Radni nieobecni na X sesji:
1. Mirosław Kobus
2. Krzysztof Osmólski
W obradach X sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także goście zaproszeni w osobach:
1. Zbigniew Jan Radomski -Burmistrz Miasta Siemiatycze
2. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
3. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
4. Anna Nazarewicz - Radca Prawny Urzędu Miasta
5. Janusz Majer - Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o
6. Andrzej Ryński - Komendant Powiatowy Policji w Siemiatyczach
7. Regina Sawczyńska - Przewodnicząca Zarządu osiedla Nr 7
8. Romuald Wilgat - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1
9. Teresa Nazarewicz - Prezes Zarządu Mienia Komunalnego
10. Łukasz Andruszkiewicz - korespondent Kuriera Siemiatyckiego
11. Maciej Wołkowicz- korespondent Kuriera Siemiatyckiego
12. Ewa Romaniuk - Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
13. Anna Kondraciuk - korespondent Głosu Siemiatycz
14. Cecylia Kichner - Członek Zarządu osiedla Nr 4
15. Roman Umiastowski - Dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
16. Teresa Fronc - Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej
17. Grażyna Wilczyńska - Dyrektor Zespołu ds. Przedszkoli
Do punktu 1 - otwarcie obrad
Obrady X sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 18 września 2007 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta - Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na X sesję Rady Miasta. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że w sesji uczestniczy 13 radnych, co stanowi wymagane kworum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Do punktu 2 - przyjęcie porządku obrad
Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad X sesji radni otrzymali wcześniej, dodała, że na posiedzeniu łączonych komisji Rady przed sesją przyjęto wniosek o wykreślenie z porządku obrad punktu 8 - dot. podjęcia uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno - obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach. Przewodnicząca Rady poinformowała także, ze na tym samym posiedzeniu Komisji przyjęta także, aby z porządku obrad X sesji zdjąć także punkt 9 - tj. podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomani na lata 2007-2009.
W tej sprawie o zabranie głosu Pani Sitarska poprosiła radnego Krzysztofa Wieczorka.
-Radny Krzysztof Wieczorek zabierając głos stwierdził, że na posiedzeniu łączonych komisji Rady, to on był sprawcą dyskusji w tej sprawie. Pan Wieczorek powiedział, że radni widzą w tej kwestii dwa kierunki, a mianowicie: pierwszy /- to wynagrodzenia w MOSiR, a drugi - to struktura organizacyjna i działalność MOSiR. Radny Wieczorek zaproponował, aby radni podczas odbywającej się sesji zrealizowali jednak pierwszy kierunek, a więc podjęli jednak uchwałę w sprawie wynagrodzenia w MOSiR, a drugim kierunkiem tj. działalnością MOSiR zajęli się na stosownie zwołanym posiedzeniu Komisji Rady. Odnosząc się do punktu 9 proponowanego porządku obrad radny Wieczorek stwierdził, że Komisje były zdania, iż należy ten punkt zdjąć z obrad w dniu dzisiejszym w celu szerszej dyskusji nad problemami zawartymi w tym programie, radni chcą porozmawiać z zainteresowanymi osobami bo mają pewne pytania.
Następnie poddano pod głosowanie wniosek o pozostawienie w porządku obrad X sesji punktu 8. Na 12 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za przyjęciem tego wniosku głosowało 12 radnych W dalszej kolejności Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek o zdjęcie z porządku obrad X sesji punktu 9. Na 12 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, za przyjęciem wniosku o zdjęcie z porządku obrad punktu 9 głosowało 10 radnych, przeciwko był 1 radny, od głosu wstrzymało się 2 radnych.
O zabranie głosu w tym punkcie poprosił także Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - radny Franciszek Drewulski, który zwrócił się z prośbą o ujecie w porządku obrad X sesji punktu dot. zapoznania radnych z wynikami kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną w zakresie umorzeń podatkowych ponad kwotę 1000 zł za rok 2006.
-Przewodnicząca Rady zaproponowała, aby ten punkt w porządku obrad X sesji ująć jako 13a. Radni jednogłośnie poparli tę propozycję.
Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad X sesji Rady w dniu 18 września 2007 r. z przyjętymi poprawkami - na 13 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Przyjęty porządek obrad X sesji przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z VIII i IX sesji Rady Miasta.
4. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta w 2007 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu udzielenia ulg w spłaceniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa, przypadających miastu Siemiatycze lub jego jednostkom organizacyjnym.
8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno - obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach.
9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia "Programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie miasta Siemiatycze na lata 2007-2032".
10. Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Zarządów osiedli.
12. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały w sprawie przyjęcia zadań biblioteki powiatowej.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
13a. Zapoznanie radnych z wynikami kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną w zakresie umorzeń podatkowych ponad kwotę 1000 zł za rok 2006.
14. Wolne wnioski.
15. Zamknięcie obrad.
Do punktu 3 - przyjęcie protokołu z VIII i IX sesji Rady Miasta
Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokóły z VIII i IX sesji Rady Miasta wyłożone są na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do nich uwagi i poprawki to uzna się je za przyjęte.
Do punktu 4 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy za okres od czasu ostatniej sesji tj. od dnia 15 czerwca br. złożył Burmistrz Miasta - Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli
Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych
W punkcie interpelacje i zapytania radnych głos zabrali:
-Radny Bogdan Raczyński - był składany przez miasto wniosek o dofinansowanie projektu "Boisko-Blisko", jednak nie dostaliśmy tych środków. Radny Raczyński zwrócił się z pytaniem, jaki był powód, że miasto nie dostało tych pieniędzy?
-Radny Mariusz Gocał zapytał, czy zamknięty już jest temat budowy elektrociepłowni i czy są projekty alternatywne?. Radny Gocał stwierdził, że bardzo cieszy go wzmożenie aktywności ekologicznej mieszkańców naszego miasta, stwierdził jednak, że mieszkańcy miasta zgłaszają, iż długo oczekują na wywóz nieczystości płynnych i maja z tym problem.
- Radny Krzysztof Szyszko - zgłosił prośbę szczególnej ochrony Policji obiektów oświatowych i kulturalnych na terenie miasta, w godzinach wieczornych, kiedy to miejsca te staja się miejscem przesiadywania chuliganów. Radny Szyszko stwierdził, że dodatkowym impulsem jego interpelacji jest wieczorna dewastacja budynku SOK.
-Radny Antoni Kosieradzki zwrócił uwagę na wymienione przez Telekomunikację słupy na ul. Sobieskiego i pozostawienie braków w kostce chodnikowej po tej wymianie. Poruszył też problem poruszania się po ulicach miasta motorowerami bez posiadania kart rowerowych i kasków młodych ludzi. Zaproponował pogadanki, przeszkolenie w klubie motorowym na ten temat
-Radny Eugeniusz Mudel - zgłosił problem mieszkańców bloku Zarządu Mienia Komunalnego przy ul. Wysokiej, którzy chcą większej bonifikaty przy kupnie mieszkania niż 70%. Pan Mudel zapytał, czy celowe jest utrzymanie tego bloku, czy lepiej jest tych mieszkań się wyzbyć. Pan Mudel poruszył tez temat częściowo niesprawnych hydranów na terenie miasta, zaproponował sprawdzenie jak ta sytuacja wygląda na terenie całego miasta. Pan Mudel do Dyr. SOK zwrócił się z pytaniem kiedy odnowiona zostanie elewacja synagogi przy ul. Zaszklonej, dodał, że radni żądają porządku od mieszkańców Siemiatycz, a sami nie dbają o mienie miasta. Pan Mudel zaproponował przeznaczenie swojej diety na farby, a Dyr. SOK niech zorganizuje malowanie. Radny Mudel stwierdził, że nie jest także usatysfakcjonowany odpowiedzią na pismo w sprawie podwyżek cen wody, dodał, że w ostatnim czasie dostał inne pismo od Związków Zawodowych Przedsiębiorstwa Komunalnego i czytając to pismo uważa, że należy podjąć działania sprawdzające, czy zasadne są zarzuty wobec Pana Prezesa i Zarządu Spółki. Pan Mudel zwrócił się do Przewodniczącej o powołanie komisji zewnętrznej, która sprawdzi, czy zarzuty wobec Prezesa PK są zasadne, czy też nie.
-Przewodnicząca Rady odnosząc się do wypowiedzi radnego Mudla w kwestii powołania komisji zewnętrznej stwierdziła, że interpelacje powinny być kierowane do Pana Burmistrza.
Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta w 2007 r.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projektu tej uchwały nie trzeba radnym przedstawiać, wszyscy go znają, gdyż był omawiany na posiedzeniu łączonych komisji przed sesją, dodał, że komisje zaopiniowały ten projekt pozytywnie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. W dalszej części realizacji tego punktu obrad Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2007 r, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 12 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 8 radnych, 5 radnych wstrzymało się od głosu.
/Uchwała Nr X/50/07 w załączeniu/
Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu udzielenia ulg w spłaceniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa, przypadających miastu Siemiatycze lub jego jednostkom organizacyjnym
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniu łączonych komisji przed sesją. Komisje nie wniosły do niego uwag i poprawek, opiniując go pozytywnie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie podczas sesji również nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zasad i trybu udzielenia ulg w spłaceniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa, przypadających miastu Siemiatycze lub jego jednostkom organizacyjnym., zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr X/51/07 w załączeniu/
Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno - obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały radni otrzymali przed sesją, omawiany był on również na posiedzeniu łączonych komisji przed sesją. Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z pytaniem czy wnoszą jakieś uwagi do tego projektu.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu dla pracowników administracyjno - obsługowych zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr X/52/07 w załączeniu/
Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia "Programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie miasta Siemiatycze na lata 2007-2032".
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały radni otrzymali przed sesją, omawiany był on także na posiedzeniu łączonych komisji przed sesją. Przewodnicząca Rady zwróciła się do radnych z pytaniem, czy wnoszą jakieś uwagi do tego projektu.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie przyjęcia "Programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie miasta Siemiatycze na lata 2007-2032". zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr X/53/07 w załączeniu/
Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że Prezes Sądu Okręgowego wskazał do pracy w tym zespole Panią Elżbietę Smoktunowicz- Przewodniczącą Zamiejscowego X Wydziału Ksiąg Wieczystych w Siemiatyczach Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim. Przewodnicząca dodał, że na wspólnym posiedzeniu Komisji rady do pracy w tym zespole zgłoszeni zostali radni Antoni Kosieradzki i Eugeniusz Mudel.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli, nie zaproponowano również innych kandydatur. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały w przedstawionym składzie - na 13 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr X/54/07 w załączeniu/
Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do Zarządów osiedli
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniu wspólnej komisji przed sesją. Dodała, że nie zgłoszono do tego projektu uwag i zaopiniowano go pozytywnie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli także podczas sesji. Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zarządzenia wyborów do Zarządów osiedli zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr X/55/07 w załączeniu/
Do punktu 12 - podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały w sprawie przyjęcia zadań biblioteki powiatowej
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że projekt tej uchwały był omawiany na posiedzeniach komisji przed sesją i został zaopiniowany pozytywnie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zarządziła głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie uchylenia uchwały w sprawie przyjęcia zadań biblioteki powiatowej, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach X sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr X/56/07 w załączeniu/
Do punktu 13 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Burmistrz Miasta, który stwierdził, m.in.:
-odnosząc się do interpelacji zgłoszonej przez radnego Bogdana Raczyńskiego Burmistrz Radomski stwierdził, że w temacie realizacji zadania "Boisko-Blisko" odbyło się szereg rozmów, miasto złożyło na dofinansowanie tego zadania pełną dokumentację, były też zapewnienia jednego z posłów, że w Siemiatyczach boisko takie będzie, Burmistrz Radomski stwierdził, że stało się jednak inaczej, bo pozytywnie rozpatrzonych zostało 60 wniosków, na 760 złożonych i bardzo trudno było się znaleźć w tej grupie. Burmistrz Radomski podkreślił w swojej wypowiedzi, że nie zostaliśmy dofinansowani w pierwszym terminie, ale w dalszym ciągu jest możliwość składania wniosków, bo akcja ta trwa i ponawiana będzie co roku. Burmistrz Radomski w swojej wypowiedzi podkreślił, że należy pamiętać, iż zgłasza się dziesiątki wniosków, a rok 2007 jest wyjątkowy, bo wiele wniosków jest pozytywnie akceptowanych.
-odnosząc się do interpelacji zgłoszonej przez radnego Mariusza Gocała Burmistrz Radomski stwierdził, że 27 września br. odbędzie się posiedzenie Rady Nadzorczej EKOFUNDUSZU, na którym zostanie zatwierdzone, albo nie 5 milionów euro na budowę elektrociepłowni na biomasę w Siemiatyczach . Burmistrz Radomski dodał, że Zarząd EKOFUNDUSZU pozytywnie zaakceptował ten wniosek i Rada Nadzorcza nie powinna go odrzucić. Burmistrz podkreślił w swojej wypowiedzi, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska zaakceptował również ten wniosek i czeka tylko kiedy Rada Nadzorcza EKOFUNDUSZU zaakceptuje te 5 mil. zł. Odnosząc się do kwestii wywozu nieczystości płynnych Burmistrz stwierdził, że jak dotychczas nie ma uwag, że nieczystości są nie przyjmowane. Burmistrz Radomski dodał, że w chwili obecnej jest ogromny nacisk na ochronę środowiska i faktem jest, że inne gminy mają problem z wywozem nieczystości, np. Mielnik i gmina Siemiatycze nie posiadają własnych oczyszczalni i szukają rozwiązań w tym zakresie. Burmistrz stwierdził, że pojawiły się plany, by wybudować nową lub zmodernizować obecną zlewnię ścieków, jednak gminy, które chciałyby dostarczać tam ścieki musiałyby partycypować w kosztach. Burmistrz odnosząc się do kwestii odbioru nieczystości stałych stwierdził, że z tym nie ma problemu, śmieci są zawsze odbierane.
-odpowiadając radnemu Szyszce Burmistrz Radomski stwierdził, że na kwestie bezpieczeństwa i porządku odpowie Komendant Policji obecny na sesji. Burmistrz Radomski odniósł się także w swojej wypowiedzi do wizyty w naszym mieście Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku, który będąc w Siemiatyczach odbył wizję lokalną na ul. 11 Listopada, m.in. także na przejściu przy Przedszkolu Nr 3 i rozważy być może zainstalowanie przenośnych świateł. Pan Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził, że faktem jest, że przez nasze miasto każdej doby przejeżdża 4 tys. tirów i mieszkańcy z tego powodu cierpią najbardziej i życzeniem wszystkich jest, aby w jak najszybszym czasie droga nr 19 poza teren miasta została wyniesiona.
-odnosząc się do kwestii zgłoszonych przez radnego Antoniego Kosieradzkiego, a dot. Telekomunikacji Burmistrz Radomski stwierdził, że Telekomunikacja, to państwo w państwie i ta instytucja o nic nikogo nie pyta, przystępując do różnego rodzaju prac. Burmistrz Radomski dodał, że postara się sprawę załatwić i doprowadzić do usunięcia pozostawionych w chodnikach starych słupów oraz do naprawy naruszonych chodników.
-ustosunkowując się do kwestii zgłoszonej przez radnego Eugeniusza Mudel, a dot. celowości utrzymywania przez miasto mieszkań, Burmistrz Radomski stwierdził, że miasto prowadzi sprzedaż mieszkań komunalnych, a udzielaną bonifikatę uzależnia od stanu technicznego mieszkania, lokalizacji, roku wybudowania. Burmistrz Radomski stwierdził, że bloki przy ul. Wysokiej są najnowsze i w dobrym stanie i w tych blokach bonifikata jest w granicach 70%, choć Rada Miasta podjęła uchwałę, która przewiduje nawet 90% bonifikatę przy sprzedaży mieszkań komunalnych. Burmistrz Radomski w swojej wypowiedzi podkreślił także, że miastu zależy bardzo na pozbyciu się starych mieszkań i domów z zasobów komunalnych, przy czym należy pamiętać, że w tych domach mieszkają często ludzie niezamożni i nawet przy zastosowaniu 90% bonifikaty nie ma chętnych na wykup tych mieszkań. Odnosząc się do kwestii elewacji budynku Siemiatyckiego Ośrodka Kultury przy ul. Zaszklonej Burmistrz Radomski powiedział, że miasto na pewno pomalowałoby już ten budynek, ale jest wystąpienie do Ministerstwa Kultury o wsparcie finansowej tego zadania, wystąpienie to poparte jest przez jednego z parlamentarzystów i być może uda się pozyskać te środki. Burmistrz podkreślił w swojej wypowiedzi, że bezcelowe jest w tej chwili wydawanie pieniędzy miasta na ten cel, jak już będziemy wiedzieli, że pieniędzy tych nie dostaniemy, to budynek pomalujemy sami. Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził także, że dokumentacja na remont całego budynku synagogi będzie kosztować 200 tys zł. a zaplanowane było 40 tys zł, Burmistrz dodał, że po uzgodnieniu z Gminą Żydowską miasto chciałoby cały ten budynek przebudować i dopóki są czynione starania w tym kierunku, by środki unijne na ten cel pozyskać, niecelowe jest wydawanie środków miasta na ten cel. Odnosząc się do kwestii hydrantów poruszonej przez radnego Mudla Burmistrz Radomski stwierdził, że na terenie miasta jest około 300 hydrantów, które są kontrolowane przez Straż Pożarną . Burmistrz Radomski dodał, że Przedsiębiorstwo Komunalne w miarę możliwości wymienia te hydranty, co do których są zalecenia Straży Pożarnej. Ustosunkowując się do kwestii pisma Związków Zawodowych Przedsiębiorstwa Komunalnego Burmistrz Radomski stwierdził, że odbył spotkanie z przedstawicielami Związków Zawodowych bez udziału Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego. Burmistrz stwierdził, że Związki zawodowe podczas tego spotkania odcięły się od treści tego co zawarte jest w piśmie, uznając, że jest to nieprawda. Burmistrz Radomski powiedział następnie, że w związku z tym zaniechał dalszego postępowania, dodał, że jego zdaniem to pismo to celowe działanie, mające na celu zdyskredytowanie Zarządu Przedsiębiorstwa Komunalnego i traktuje je jako donos, który powinien się znaleźć w koszu. Ustosunkowując się do kwestii podwyżek cen wody i ścieków na terenie miasta Burmistrz Radomski stwierdził, że był czas na podjęcie stanowiska w tej sprawie przez Radę Miasta, Rada tego nie zrobiła, więc Przedsiębiorstwo Komunalne wprowadziło nowe stawki. Burmistrz Radomski dodał, iż rozumie że Rada miała mało czasu, jednak w Urzędzie była przeprowadzona analiza tych stawek, po której przekazano tę sprawę do decyzji Rady Miasta. Rada jednak nie ustosunkowała się do tego, więc Zarząd Przedsiębiorstwa Komunalnego wprowadził nowe ceny wody i ścieków. Burmistrz Radomski podkreślił w swojej wypowiedzi, że te nowe ceny nie są najwyższe, dodał, że wie, iż w działalności wod-kan Przedsiębiorstwo Komunalne ponosiło stratę i zawsze był na niej wynik negatywny. Burmistrz Radomski w swojej wypowiedzi stwierdził także, iż rozumie, iż nie wszystkie straty można zniwelować cenami, dodał, że należy pamiętać iż nasze miasto posiada starą sieć wodociągową z dużą awaryjnością, a naprawy tego wszystkiego idą w koszta Przedsiębiorstwa Komunalnego i to nie stanowi dochodu. Burmistrz dodał także, że na lata 2008-2013 przewidziana jest wymiana całej sieci wodociągowej na terenie miasta.
Do punktu 13 a - zapoznanie radnych z wynikami kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną w zakresie umorzeń podatkowych ponad kwotę 1000 zł za rok 2006
Protokół z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną w zakresie umorzeń podatkowych ponad kwotę 1000 zł za rok 2006 odczytał radnym Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radny Bogdan Raczyński. Radni uwag i pytań do tego protokołu nie wnieśli, stanowi on załącznik do protokołu z sesji.
Do punktu 14 - wolne wnioski
W wolnych wnioskach głos zabrali:
-Komendant Powiatowy Policji - pan Andrzej Ryński zabierając głos stwierdził, że jako nowy Komendant główny nacisk kładzie na podniesienie aktywności służby patrolowej w tej jednostce. Nowy komendant podkreślił, że z poprzednich danych wynika, że w miesiącu średnio legitymowanych było około 19 osób, w tej chwili dochodzi do 70 osób. Komendant Policji podkreślił w swojej wypowiedzi, że z uwaga zbiera informacje na temat miejsc zagrożonych w naszym mieście, podkreślił, że na pewno będą odwiedzać to miejsce, które zostało zgłoszone podczas dzisiejszej sesji. Komendant Policji w swojej wypowiedzi stwierdził, że Siemiatycze są jednym z bezpieczniejszym miast, w którym zagrożenie przestępczością kryminalną jest niewielkie. Nowy Komendant poinformował także radnych, że w naszym mieście tworzony będzie Zespół ds. zwalczania narkotyków, ale żeby to powstało potrzeba 4,5 miesięcy żmudnej pracy operacyjnej. Odnosząc się do zgłoszonej przez radnego Kosieradzkiego interpelacji w sprawie niebezpiecznie poruszających się po naszym mieście motorowerzystów Komendant Policji odpowiedział, że faktycznie jest to plaga na ulicach, podkreślił, że zobowiąże Zespół Ruchu Drogowego do zwrócenia uwagi na ten problem. Nowy Komendant podziękował następnie władzom miasta za dofinansowanie służb patrolowych na terenie miasta, dodał, że liczy na dalszą owocną współpracę.
-Pani Alina Smyk zwróciła się z pytaniem do Burmistrza Radomskiego na jakiej podstawie zmienił ustawienie znaków na uliczce przy której mieszka. Pani Smyk powiedziała, że najpierw był znak zakazujący postoju po jednej stronie, potem dodano znak, że dotyczy całej szerokości tej uliczki. Pani Smyk podkreśliła, że jest to droga dojazdowa do jej posesji i parkuje tu samochód syn Pani Smyk, a żadne inne samochody tą ulicą nie jeżdżą. Pani Smyk dodała, że teraz są ustawione znaki, które dopuszczają ustawienie samochodu na ulicy na godzinę, ale jak można komuś kto mieszka na stałe ustawić taki znak.
-Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi pani Smyk stwierdził, że na te pytania odpowie na piśmie i do wiadomości Rady Miasta przekaże tę informację.
-Pan Jan Hyndza zwracając się z pytaniem do Burmistrza Radomskiego stwierdził, że na poprzedniej sesji zwrócił się do pana Burmistrza z pytaniem na temat oczyszczalni, Pan Burmistrz stwierdził wtedy, że odpowiedzi udzieli na piśmie, ale jak do tej pory żadnej odpowiedzi nie otrzymał i to nieważne jaka ona byłaby, ale żeby odpowiedź była.
Pan Hyndza stwierdził w swojej wypowiedzi, że minęło już kolejne lato, a z oczyszczalni jak śmierdziało tak śmierdzi, głównie w soboty i niedziele, a Burmistrz ciągle obiecuje. Pan Hyndza w swojej wypowiedzi poruszył tek kwestię tego, że godziny przyjmowania interesantów przez Burmistrza są wywieszone na drzwiach sekretariatu, jednak kiedy przychodzi Burmistrza wtedy nie ma i chciałby wiedzieć, czy dla wszystkich, czy tylko dla Hyndzy.
-Burmistrz Radomski odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że jeśli ktoś przeoczył to w protokole z sesji to zostanie sprawdzone. Odnosząc się do kwestii oczyszczalni Burmistrz Radomski stwierdził, że smród jest, bardzo chcieliby aby go nie było, aby mieszkańcy nie musieli tego wąchać. Burmistrz Radomski dodał, że wywieziony już został osad z terenu oczyszczalni, który zalegał ,2,3 lat i torcie to pomogło. Burmistrz Radomski podkreślił, że aby całkowicie zlikwidować ten przykry zapach potrzeba 8 mil. zł i miasto ma takie plany, jednak nie zrobi się tego za dnia na dzień, bo takiej kwoty nikt z kieszeni nie wyjmie. Odnosząc się do kwestii przyjmowania interesantów przez Burmistrza, Burmistrz Radomski stwierdził, że jeśli nie ma Burmistrza interesantów przyjmuje Zastępca. Burmistrz Radomski podkreślił, że nie ma takiego interesanta, którego by nie przyjął i to niekoniecznie w poniedziałek, bo przyjmuje w każdy inny dzień.
-Pani Regina Sawczyńska - Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 7 zwróciła uwagę na zarośnięte krzakami zakole ulicy Słowiczej ( za przystaniem autobusowym). Pani Sawczyńska stwierdziła, że taki stan wpływa na niebezpieczeństwo poruszających się po tej ulicy, bo krzaki ograniczają widoczność.
-Pani Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta zabierając głos stwierdziła, że radni otrzymali informację z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2007 r. i jeśli radni mają jakieś wątpliwości to można się spotkać i wyjaśnić różne kwestie. Pani Skarbnik podkreśliła, że Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała to sprawozdanie, dodał, że miasto posiada nadwyżkę budżetową w kwocie 1 mil. 400 tys., gdyż większość wykonanych inwestycji wykonana będzie w II półroczu tego roku.
-Przewodnicząca Rady Pani Agnieszka Sitarska poinformowała radnych o pismach, które wpłynęły do Biura Rady Miasta w ostatnim czasie. Odczytała również radnym wniosek Stowarzyszenia Ruchu na Rzecz Ziemi o nadanie imienia Józefa Charytona dl skweru przy fontannie przy ul. 11 Listopada.
Do punktu 15 - zamknięcie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad X sesji rady Miasta w dniu 18 września 2007 r. r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 15:30.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: | Przewodnicząca Rady Miasta |
K. Andruszkiewicz | Agnieszka Anna Sitarska |
Załącznik Nr 3
do Protokołu nr X/07
z X sesji w dniu 18 września 2007 r.
Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado!
Spotykamy się na dzisiejszej sesji po dłuższym okresie przerwy w obradach Rady nie licząc sesji z 12 września zwołanej w trybie nadzwyczajnym w związku z wyborami. Chciałbym zapoznać teraz Wysoką Radę z pracami które były prowadzone w ciągu wakacji i dwóch tygodni września.
Z zakresu zadań inwestycyjnych
Zakończono przebudowę ul. Andersa na odcinku od ul. Górnej do Wysokiej. Wykonano prace polegające na wymianie krawężników, przebudowie chodników i zatoki parkingowej. Wykonano również odnowę nawierzchni bitumicznej, odnowiono i wymieniono oznakowanie poziome i pionowe. Odnowa nawierzchni i parkingów na wartość 155 564 zł została wykonana przez Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe. Pozostałe prace zostały wykonane przez pracowników interwencyjnych. Szacunkowy koszt tych prac wynosi 103 000 zł.
Zakończona została również budowa ulic Bohaterów Monte Cassino i Obrońców Westerplatte w zakresie wykonania podbudowy i ustawienia krawężników. Prace zostały wykonane przez firmę DIMEX za kwotę 61 000 zł.
W ramach współpracy Miasta z parafią rzymskokatolicką pw. Św. Andrzeja Boboli został wyłożony kostką brukową parking przy ul. Kościelnej. Kostkę o wartości 43 119 zł zapewniło miasto, natomiast pozostałe prace zostały wykonane przez parafię i firmę DIMEX.
Prace na drogach jeszcze trwają. Aktualnie trwa przebudowa ul. Nowej w zakresie prac gruntowych i ustawienia krawężników. Koszt robót wynosi 54 168 zł. Do wykonania pozostaje wykonanie nawierzchni bitumicznej na ulicy Mickiewicza od ul. Chopina do Słowiczyńskiej. Prace te zostały zlecone Przedsiębiorstwu Drogowo-Mostowemu. Wartość umowna robót została ustalona na 61 253 zł. Prace związane z wymianą krawężników oraz przebudową chodników na tej ulicy zostały wykonane przez pracowników interwencyjnych.
Po zakończeniu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad remontu Placu Jana Pawła II i ul. 11 Listopada podpisałem porozumienie z tym zarządcą w sprawie dalszej przebudowy chodnika na ul. 11 Listopada. Przebudowa będzie dotyczyła lewej strony odcinka od ul. Żwirki i Wigury w kierunku Walendziuk. Przewidywany koszt przedsięwzięcia to 321 000 zł. Miasto pokryłoby 30% kosztów.
W miesiącu sierpniu przeprowadzony został remont mogiły ofiar terroru hitlerowskiego z 1942r. na cmentarzu żydowskim przy ul. Polnej w Siemiatyczach. W ramach zadania wymieniono płyty nagrobne, odnowiono ogrodzenie a przestrzeń wokół mogiły wyłożono kostką brukową. Wykonawcą prac był Zakład Murarsko-Betoniarski Henryk Mazur z Siemiatycz. Koszt zadania to 12 756,00 zł - w tym 2 756,00 zł to pieniądze gminy a 10 000,00 zł to dotacja Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa w Warszawie.
Ostatni okres został poświęcony również na prace przygotowawcze związane z planowanymi inwestycjami. W dniu 2 lipca podpisałem umowę na opracowanie dokumentacji technicznej wodociągu rozbiorczego w ulicy Słowiczej. Dokumentacja została opracowana w terminie przez firmę Kranz-gaz Marcin Kranz za kwotę 4.880zł brutto. Po uzyskaniu zgody na dysponowanie terenem przez Powiatowy Zarząd Dróg w Siemiatyczach zostanie złożony wniosek do Starostwa Powiatowego w celu uzyskania pozwolenia na budowę.
W związku z opracowaniem materiałów do projektu drogowego który obejmuje lokalizację drogi wraz z infrastrukturą techniczną w ulicach Legionów Piłsudskiego, Ogrodowej, Sadowej, Jabłoniowej, Anny Jabłonowskiej i Szpitalnej w dniu 2 sierpnia wystąpiłem z wnioskiem o zaopiniowanie przygotowanych materiałów do Urzędu Marszałkowskiego, Zarządu Powiatu, Dyrekcji Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku oraz Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku. Po uzyskaniu stosownych opinii będą realizowane kolejne etapy projektu tj.
- wydanie zlecenia geodecie na dokonanie podziału działek które wchodzą w projektowany pas drogowy i wyznaczenie powierzchni przewidzianych do wywłaszczenia.
- wystąpienie z wnioskiem do Starostwa o wydanie decyzji na lokalizację drogi.
- oraz wystąpienie z wnioskiem na budowę i przebudowę infrastruktury technicznej w omawianych ulicach.
W dniu 1 sierpnia podpisałem umowę z biurem projektów "BIPRO" s. c. w Białymstoku na wykonanie projektu drogowego w ulicach Żeromskiego, Annopolskiej oraz Anny Jabłonowskiej koszt opracowania wyniesie 47.580 zł. brutto. Powyższa dokumentacja wymaga opracowania materiałów związanych z wywłaszczeniem terenu przewidzianego do lokalizacji drogi. Biuro przygotowało materiały niezbędne do uruchomienia procedur administracyjnych. W dniu 13 sierpnia złożone zostały wnioski o zaopiniowanie przygotowanych materiałów do szeregu instytucji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W dniu 17.07.2007r. odbyło się spotkanie robocze z przedstawicielami Biura Projektów INWESTPROJEKT dotyczące przebiegu projektowanego pasa drogi w ulicy Sportowej, Plażowej i Słowiczej wraz z infrastrukturą techniczną (kanał sanitarny i deszczowy). Aktualnie trwa opiniowanie przygotowanych materiałów projektowych jak w poprzednich przypadkach.
Po przyjęciu jednej z koncepcji rozwiązań projektowych ul. Spacerowej podpisałem umowę z biurem projektów "BIPRO" s. c. w Białymstoku na wykonanie projektu drogowego wraz z oświetleniem ulicy. Umowa została zawarta na kwotę 10.980zł- z terminem wykonania do 15 grudnia. W zakres opracowania wchodzi przygotowanie lokalizacji drogi a co zatem idzie wywłaszczenie przylegających działek Pana Józefa Jodłowskiego.
5 września po rozpatrzeniu złożonych ofert podpisałem umowę na opracowanie dokumentacji technicznej na budowę kanalizacji sanitarnej w ulicach Słowackiego, Prusa, Asnyka i Sportowej oraz wodociągu w ulicy Nadrzecznej. Wykonawcą została firma Projekty i Nadzór Budowy Dróg i Mostów Zbigniewa Radziszewskiego z Ciechanowca. Wartość umowy ustalono na 26.230zł-, brutto. Dokumentacja jest niezbędna do zamknięcia jednego węzła wyznaczonego w mapie aglomeracji. Mapa aglomeracji zakłada grupowanie ulic w węzły w których należy kompleksowo realizować projekty a następnie budowę.
Do opracowania wymienionych projektów zostały zlecone i wykonane wtórniki geodezyjne wraz z wersją elektroniczną. Wtórnik geodezyjny wykonano również w celu opracowania dokumentacji technicznej oświetlenia ulicznego wraz z przebudową istniejącej sieci w ulicy Bartosza Głowackiego na odcinku od cmentarza Komunalnego w kierunku Czartajewa. Jednocześnie zlecono opracowanie dokumentacji technicznej.
Na początku września Miasto Siemiatycze złożyło w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego wniosek o ujęcie inwestycji dotyczącej kompleksowego uzbrojenia 25 ha terenów w mieście pod rozwój przemysłu i usług, w Indykatywnym Planie Inwestycyjnym dla Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013". Zadanie to zostało w 2003r. określone jako jeden z priorytetów rozwoju dla Miasta Siemiatycze na lata 2003-2013. W chwili obecnej miasto posiada zaledwie 1,5 ha terenu przeznaczonego pod inwestycje z możliwością jego poszerzenia o kolejne 1,2 ha ale tylko dla inwestycji nieuciążliwych. To zdecydowanie zbyt mało by mogły się tu rozwijać nowe gałęzie przemysłu i usług. Realizacja tego zadania umożliwi zwiększenie możliwości rozwoju społeczno-gospodarczego Siemiatycz. Całkowity koszt zadania szacowany jest w granicach 11 mln 750 tys. z czego ponad połowę stanowi kwota potrzebna do wykupienia tego obszaru. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2011 -2013.
Również w tym miesiącu zaakceptowany został ostatecznie przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie wniosek Miasta Siemiatycze o przyznanie dofinansowania na sporządzenie dokumentacji ze środków Pomocy technicznej . 17 września w Warszawie podpisane zostało porozumienie z NFOŚiGW w tej sprawie. W/W porozumienie reguluje zasady współpracy oraz obowiązki stron, związanych z udzieleniem zamówienia na wykonanie wnioskowanej dokumentacji ( studium wykonalności inwestycji, dokumentacja przetargowa na wyłonienie inżyniera kontraktu , raport oddziaływania na środowisko części inwestycji dotyczącej modernizacji węzła osadowego pod kątem likwidacji uciążliwości odorowych oraz wniosek do Funduszu Spójności). Miasto Siemiatycze zobowiązało się do pokrycia 25% ceny umownej i nie więcej niż 29 750 euro. Całkowity koszt dokumentacji to około 119 000 euro.
W przyszłym roku, będąc w posiadaniu kompletu dokumentów, w tym również dokumentacji technicznej inwestycji, którą staramy się, w większości, wykonać jeszcze w tym roku kalendarzowym, złożony zostanie wniosek o dofinansowanie projektu pt. Zapewnienie prawidłowej gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Siemiatycze z Funduszu Spójności. Całkowita wartość inwestycji to około 50 mln. zł. Wkład Miasta zostanie określony indywidualnie w studium wykonalności, na podstawie analizy ekonomicznej opłacalności tej inwestycji. W wyniku realizacji zadania planuje się położenie około 33 km kanalizacji sanitarnej, uzupełnienie sieci wodociągowej oraz w części jej odtworzenie na łącznym odcinku 16 km a także modernizację węzła osadowego w oczyszczalni ścieków pod kątem likwidacji uciążliwości odorowych.
Z zakresu gospodarowania nieruchomościami
Dokonano sprzedaży na rzecz najemców 6 lokali mieszkalnych wraz z przekazaniem ułamkowej części gruntu w użytkowanie wieczyste oraz 4 lokali mieszkalnych łącznie z ułamkową częścią gruntu na własność. Przy sprzedaży zastosowano w 6 przypadkach bonifikatę w wysokości 70% i w 4 przypadkach 75%. Łączne wpływy ze sprzedaży wyniosły 92 845 zł. Sprzedane lokale położone są: 3 w budynku przy ul. 11 Listopada 35, po jednym w budynkach przy Świętojańskiej 27 i 29, Ciechanowieckiej 29a i Wysokiej 64a oraz 3 w budynku przy ul. 11 Listopada 253a. W ostatnim przypadku sprzedaż lokali spowodowała zbycie z zasobu mieszkaniowego Miasta całego budynku. Dlatego też by zachęcić nabywców zdecydowałem o rozłożeniu części należności (łącznie 29 500 zł) na 3 równe roczne raty płatne do 31 grudnia 2009 r.
Wkrótce nastąpi zawarcie umowy notarialnej na sprzedaż kolejnych 3 lokali mieszkalnych: przy ul. Wysokiej 62, Wysokiej 64 a oraz Świętojańskiej 29. Do sprzedaży przeznaczyłem kolejne 4 lokale mieszkalne: dwa przy 11 Listopada 35 oraz przy Świętojańskiej 27 i Pałacowej 15.
Dokonano również sprzedaży 2 nieruchomości. Jedna z nich zabudowana budynkiem mieszkalnym stanowiącym samodzielny lokal i budynkiem gospodarczym położona przy ul. Zaszkolnej 5 została zbyta w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy przy zastosowaniu bonifikaty w wysokości 80% za 5 771 zł. Druga zaś o pow. 178 m2 położona przy ul. Szpitalnej została zbyta w trybie przetargu za 35 350 zł + podatek VAT.
Negatywnym wynikiem zakończył się pierwszy przetarg nieograniczony na sprzedaż 3 nieruchomości o powierzchniach 797 m2, 654 m2 , 566 m2 położonych przy ul. Górnej. Ceny wywoławcze nieruchomości wynosiły 45 082 zł, 32 786 zł, 24 590 + podatek VAT. Drugi przetarg planowany jest na październik ceny wywoławcze zostaną obniżone o 10%.
Negatywnym wynikiem zakończył się również przetarg na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej o pow. 7907 m2 położonej przy ul. Ciechanowieckiej. Wadium wpłaciły 2 osoby lecz nie zgłosiły się na przetarg. Cena wywoławcza wynosiła 250 000 zł + podatek VAT.
Do sprzedaży przygotowana została kolejna nieruchomość - zabudowana kanałem sanitarnym, wodociągiem i pozostałością po budynku kotłowni o pow. 1,5072 ha położona przy Armii Krajowej - cena wywoławcza 287 881 zł + VAT. Trzeci przetarg na tę nieruchomość został wyznaczony na 4 października.
Z zakresu oświaty
Mimo, że ostatni okres kojarzony jest raczej z wypoczynkiem i z wakacjami szereg realizowanych spraw dotyczyło oświaty. Przede wszystkim rozstrzygnięty został konkurs na stanowisko dyrektora Gimnazjum Nr 1. Jak zapewne większość z Państwa już wie dyrektorem tej szkoły jest od 1 września Pan Janusz Łopuski. Dotychczasowy dyrektor Pan Sergiusz Szczygoł odszedł na emeryturę.
Okres wakacji został poświęcony na włączanie się w programy rządowe celem pozyskania środków na realizację zadań związanych z oświatą przez miasto. Złożone zostały cztery wnioski które zostały rozpatrzone pozytywnie i w efekcie miasto pozyskało 209 150 zł. W tym znajdują się dodatkowe środki na naukę języka angielskiego w klasach I i II szkół podstawowych w łącznej wysokości 21 930 zł, które zostały podzielone na szkoły proporcjonalnie do ilości oddziałów. Miasto otrzymało również środki na remonty w szkołach w wysokości 66 035 zł. Przekazane one zostały: 40 tys. Szkole Podstawowej Nr 1 na remont sanitariatów oraz 26 035 zł Zespołowi szkół na remont dachu. Na terenie Miasta realizowany był również program Dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasie I-III szkoły podstawowej oraz dofinansowanie jednolitego stroju - mundurków szkolnych. W zakresie dofinansowania zakupu podręczników programem objęto 141 dzieci natomiast w zakresie dofinansowania mundurków 288. Koszt realizacji programu wyniósł 33 650 zł.
3 września w szkołach prowadzonych przez miasto rozpoczęło naukę 1 800 uczniów, tj. o 88 mniej niż w ubiegłym roku. Będzie ich uczyło 144 nauczycieli. Na emerytury odeszło 6 nauczycieli. Miasto wypłaciło z tego tytułu odprawy w łącznej wysokości 124 487 zł. Wystąpiłem do Ministerstwa Edukacji o refundację części kosztów z tym związanych.
Wraz z początkiem roku szkolnego rusza w szkołach program zajęć pozalekcyjnych w ramach rządowego programu wyrównania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2007 r. Miasto pozyskało na ten cel 87 535 zł. Aktualnie trwa organizowanie grup i zawieranie umów z 64 nauczycielami realizującymi zajęcia. Zajęć będzie dużo i praktycznie każde dziecko może znaleźć dla siebie coś interesującego. Będą to zajęcia rozwijające wiedzę i umiejętności, zamiłowania i uzdolnienia
- o charakterze psychologiczno - pedagogicznym,
- dydaktyczno- wyrównawcze
- i o charakterze sportowo-rekreacyjnym.
Uwieńczeniem realizacji zadań o charakterze sportowym będzie Międzyszkolna Olimpiada Sportowa.
W ramach zwiększenia bezpieczeństwa uczniów wszystkim pierwszoklasistom zakupiono znaczki odblaskowe. Zatrudniono osobę do przeprowadzania przez jezdnię na ul 11 Listopada obok przedszkola nr 3 a obecnie pracujemy nad wnioskiem o dofinansowanie wprowadzenia monitoringu w szkołach. Wniosek musi zostać złożony do 21 września.
Pozostałe
W ramach realizacji programu przeciwdziałania alkoholizmowi miasto dofinansowało wypoczynek letni 244 dzieciom. Koszt tego zadania wyniósł 63 000 zł. Podmioty realizujące to zadanie to:
Związek Katolickich Klubów Sportowych,
Zgromadzenie Sióstr Karmelitanek,
UKS Kangur,
UKS Lider,
UKS Danex
Towarzystwo Sportowe,
Caritas Diecezji Drohiczyńskiej,
oraz Dekanalny Instytut Kultury Prawosławnej.
W lipcu zawarłem porozumienie z Powiatową Komendą Policji w Siemiatyczach w sprawie dofinansowania patroli pieszych. Na mocy porozumienia miasto pokryje koszty dwuosobowych patroli w wymiarze 625 godz. Na łączną kwotę 25 000 zł. W porozumieniu założono, że 450 godz. Ma być wykorzystane w miesiącach letnich zaś pozostałe do końca roku. Patrole odbywają się we wszystkie dni tygodnia. W piątki, soboty i niedziele wydłużone są do 8 godzin.
W miesiącu lipcu na terenie miasta realizowany był projekt "Przykładem świeci, kto segreguje śmieci", finansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku oraz z budżetu miasta.
Efektem realizacji tego zadania jest rozstawienie na terenie miasta 15 zestawów pojemników do selektywnej zbiórki surowców koszty przedsięwzięcia wyniosły ogółem 50 744 zł w tym 30 744,00 zł stanowiły środki gminy a 20 000 zł środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska I gospodarki Wodnej. Przeprowadzono również w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach, w ramach zajęć lekcyjnych, kampanię informacyjną dotyczącą segregacji odpadów. Przebieg akcji uatrakcyjniały konkursy:
1. "W kolorowe kosze odpady wynoszę" - konkurs polegający na przedstawieniu scenki teatralnej dotyczącej segregacji odpadów przeprowadzony w grupach przedszkolnych
2. mistrza segregacji - przeprowadzany corocznie wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów,
3. na projekt logo promujące Siemiatycze jako miasto przyjazne środowisku, 4. oraz na prezentację multimedialną pod hasłem "Segregują bogaci i nam się opłaci", która zostanie umieszczona na stronie internetowej utworzonej specjalnie na potrzeby akcji.
Poza konkursami rozdano torby ekologiczne na zakupy wraz z ulotkami dotyczącymi zagadnienia segregacji odpadów.
Wszyscy mieszkańcy Siemiatycz, którzy mają podpisana umowę na odbiór odpadów komunalnych z Przedsiębiorstwem Komunalnym Sp. z o.o. otrzymali komplet worków na surowce wtórne tj. szkło, papier, butelki PET. Łącznie rozdano 4200 worków, z czego 10% z nich zwrócono podczas zbiórki w dniu 30 sierpnia. System workowy jest preferowany przez mieszkańców osiedli jednorodzinnych, mających możliwość przetrzymywania u siebie zapełnionych częściowo worków i w dłuższych odstępach czasu regularnie oddających większe ilości wyselekcjonowanych odpadów.
Dużym zainteresowaniem cieszą się pojemniki typu dzwon. Są one opróżniane raz w tygodniu - piątek. W większości przypadków pojemniki są pełne.
Wysoka Rado, teraz pragnę przedstawić Państwu wyniki kontroli wdrażania na terenie Miasta Regulaminu utrzymania czystości i porządku.
Wyniki podane są za okres od kwietnia do września br. Ogółem przeprowadzono 215 kontroli, podczas których stwierdzono 737 nieprawidłowości w tym:
- brak pojemnika na gromadzenie odpadów komunalnych - 68 przypadków
- brak podpisanej umowy na wywóz odpadów komunalnych - 65 przypadków,
- brak podłączenia nieruchomości do kanalizacji sanitarnej - 75 przypadków,
- brak wyposażenia nieruchomości w szambo - 15 przypadków,
- brak podpisanej umowy na wywóz nieczystości ciekłych 124 przypadków.
Po przeprowadzonych kontrolach skierowano 215 wystąpień o usunięcie nieprawidłowości. Ilość zawartych umów z Przedsiębiorstwem Komunalnym na odbiór odpadów komunalnych przedstawia się następująco:
1. łączna ilość zawartych umów do kwietnia br. - 1255
2. łączna ilość zawartych umów do września br. - 1634
3. wzrost zawartych umów w okresie kwiecień - wrzesień br. wyniósł 379 umów.
Opróżnianie zbiorników / szamb / przedstawia się następująco:
1. w miesiącu kwietniu 29 osób opróżniło szambo z nieczystości ciekłych w ilości 303 mł
2. w m-cu maju 72 osoby w ilości 526 mł,
3. w m-cu czerwcu 154 osoby w ilości 1291mł,
4. w m-cu lipcu 203 osoby w ilości 1456mł,
5. w m-cu sierpniu 206 osób w ilości 1629mł,
Z powyższych danych wynika, że społeczeństwo miasta Siemiatycze intensywnie włącza się w proces ekologicznego systemu życia. Poprzez te działania nasze ulice, posesje, lasy stają się bardziej czyste.
Przygotowany został "Program usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Miasta Siemiatycze na lata 2007 - 2032" którego przyjęcie jest jednym z punktów dzisiejszego porządku obrad Rady. Wykonawcą programu jest Biuro Projektowe "HYDROS" Jacek Sawicki w Białymstoku. Opracowanie jest wymagane przez Program Narodowy i jest niezbędne do sprawnego usuwania wyrobów azbestowych z terenu miasta. Posiadanie programu umożliwi pozyskanie z zewnątrz środków na realizacje tego zadania. Koszt opracowania wyniósł 12 000 zł. W ramach opracowywania programu wykonano również inwentaryzację wyrobów azbestowych na terenie całego miasta.
Dnia 19 lipca na wniosek Transprojektu Gdańskiego Spółka z o.o., działającego na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku, zorganizowane zostało spotkanie z mieszkańcami miasta Siemiatycze w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S-19. Celem spotkania było zapoznanie społeczności z proponowanym przebiegiem drogi, przygotowanym w dwóch wariantach ( po stronie zachodniej i po wschodniej stronie miasta ) oraz społeczna konsultacja z mieszkańcami miasta w tej sprawie. Z-ca Burmistrza Stanisław Fleks przedstawił stanowisko władz miejskich , opowiadając się jednoznacznie za wariantem zachodnim. Analizując wypowiedzi mieszkańców miasta można stwierdzić, że zdania były podzielone, choć przeważały głosy za wariantem zachodnim. Jednakże generalny projektant drogi - Pan Janusz Różkowski wyjaśnił, że o wyborze wariantu do końca roku 2007 (najdalej na początku 2008 r.) zdecyduje Ministerstwo Komunikacji i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Jest to inwestycja rządowa. Decyzję o lokalizacji drogi i decyzję środowiskową będzie wydawał Wojewoda. Przy wyborze wariantu będą brane pod uwagę względy społeczne, środowiskowe, ekonomiczne i techniczne. Czynnik społeczny nie będzie więc jedynym kryterium decydującym o wyborze. Już w chwili obecnej przewiduje się konflikty na obszarze Natura 2000. Analizę w zakresie ekologii zlecono fachowcom, celem określenia, który z wariantów będzie korzystniejszy i który będzie najmniej szkodził naturze.
Na zakończenie spotkania Pan Janusz Różkowski poinformował zebranych, iż zatwierdzenie przebiegu drogi ekspresowej S-19 nastąpi najdalej na początku 2008 r., natomiast budowa ma być zrealizowana do 2015 r.
W sierpni zakończyła się kompleksowa kontrola gospodarki finansowej Miasta za rok 2006 r. RIO wydało zalecenia pokontrolne dotyczące zasad księgowania, kontroli podatników, gospodarowania nieruchomościami oraz zamówień publicznych. W chwili obecnej trwa usuwanie usterek i przygotowywana jest odpowiedź w tej sprawie.
W końcu sierpnia odwiedziła nasze miasto delegacja Miasta partnerskiego Zehdenick. Większość Państwa miała okazję spotkać się z naszymi gośćmi. Sadzę, że przedstawiciele Zedenick wyjechali z Siemiatycz zadowoleni i z planami rozwijania współpracy z naszym miastem.
W zasadzie na tym chciałbym zakończyć przedstawianie realizacji zadań z ostatniego okresu. Spraw, oczywiście było dużo więcej jednak w tak krótkim czasie można przedstawić zaledwie zarys prowadzonych działań. Dziękuję za uwagę.
Metryka strony