Protokół Nr XI/11

Numer XI/11
Data wydania 2011-08-03
Protokół Nr XI/11

 

z obrad XI sesji Rady Miasta Siemiatycze  która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury

 

w dniu 3 sierpnia  2011 roku

 

Obrady XI sesji Rady Miasta Siemiatycze   rozpoczęły się o godzinie 15:00 zakończyły zaś o godzinie 15:45.

 

W obradach XI sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 10, według załączonej do protokołu listy obecności.

 

Radni obecni na XI sesji:
  1.  Witold Berski
  2.  Jan Hyndza
  3.  Katarzyna Jarocka
  4.  Jerzy Korowicki
  5.  Walentyna Kożuchowska
  6.  Teresa Milewska
  7.  Eugeniusz Mudel
  8.  Paweł Oniszczuk
  9.  Krzysztof Andrzej Szyszko
  10.  Agnieszka Monika Zalewska

 Radni nieobecni na XI sesji:

  1.  Jan Boguszewski
  2.  Rafał Burakowski
  3.  Antoni Kosieradzki
  4.  Agnieszka Anna Sitarska
  5.  Roman Zdrojewski

 W obradach XI sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:

  1.  Piotr Siniakowicz–Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2.  Henryk Czmut – Z-ca Burmistrza Miasta
  3.  Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
  4.  Elżbieta Rakszawa – Sekretarz Miasta
  5.  Marek Malinowski – dziennikarz „Głosu Siemiatycz”

 

 

Do punktu 1otwarcie obrad

 

            Obrady XI, nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 3 sierpnia 2011 r. otworzył Wiceprzewodniczący Rady Miasta – Eugeniusz Mudel,  który na wstępie powitał radnych przybyłych na XI sesję Rady Miasta.

 

Do punktu 2 przyjęcie porządku obrad

 

Rady  Mudel stwierdził w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XI radni otrzymali i jak wiedzą obejmuje on podjęcie uchwały w sprawie zmoian w budżecie miasta na 2011. Wiceprzewodniczący zwrócił się z pytaniem, czy radni mają jakieś uwagi do tego porządku.Radni nie wnieśli propozycji uzupełnienia porządku obrad XI sesji.

 

            Następnie Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XI, nadzwyczajnej sesji na 10 radnych biorących udział w obradach XI sesji, w głosowaniu udział wzięło 10 radnych, za przyjęciem całego porządku obrad głosowało 10 radnych.

 

            Przyjęty porządek obrad XI sesji przedstawia się następująco:
  1.  Otwarcie obrad.
  2.  Przyjęcie porządku obrad.
  3.  Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 r.
  4.  Zamknięcie obrad.

 

 

Do punktu 3 – podjęcie uchwały w sprawie   zmian w budżecie miasta na 2011 r.

 

            Burmistrz  Siniakowicz zabierając głos stwierdził, że chciałby zreferować tę uchwałę, ponieważ nie było posiedzenia Komisji przed sesją. Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że muszą zostać dokonane zmiany budżetowe, gdyż dużo drożej wyszły przetargi niż zakładano począwszy od przetargu na remont Przedszkola Nr 1, którego koszt wzrósł o 56 000, o ponad 40 000 zł wrósł koszt remontu dachu na budynku oranżerii. Burmistrz w swojej wypowiedzi podkreślił też, że o ponad 100 tys zł wzrósł też koszt adaptacji pomieszczeń przedszkola Nr 3 na potrzeby żłobka. Burmistrz Siniakowicz podkreślił, że budżet miasta nie jest gumowy i możliwości przesunięć już przekroczyliśmy . Burmistrz dodał, że dziś zapadła także decyzja związana z Programem „MALUCH”, a mianowicie zrezygnowaliśmy z realizacji tego programu, gdzie było 50% dofinansowania , a do dnia 16 sierpnia br. miasto będzie składało nowy wniosek o 70% dofinansowania dla dzieci niepełnosprawnych i wtedy przetarg będzie korzystniejszy dla miasta. Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził, że w tej chwili nie jest miasta stać NATO, aby do jednego tylko przedszkola dołożyć ponad 100 000 tys zł. Na zakończenie swojej wypowiedzi Burmistrz podkreślił, że żłobek na pewno zostanie utworzony i dostaniemy do niego 70% dofinansowania.

 

            Następnie głos  w dyskusji w tej sprawie  zabrała Skarbnik Miasta – Pani Danuta Jaszczołt, która szczegółowo przedstawiła radnym proponowane zmiany w budżecie. Skarbnik Miasta stwierdziła m.in., iż jeśli chodzi o adaptację pomieszczeń Przedszkola Nr 3 na żłobek to zadanie to miało był współfinansowane środkami miasta w kwocie 95 000 zł i środkami z budżetu państwa w kwocie 95 000 zł, z czego 144 000 zł miało być na adaptację pomieszczeń i 46 000 zł na zakup wyposażenia. Pani Skarbnik stwierdziła następnie, że po przetargu koszt adaptacji tych pomieszczeń ma kosztować 230 000 zł plus do tego koszty wyposażenia, więc razem daje to 275 000 zł, z czego 60.000 zł to środki przedszkola. Skarbnik Miasta stwierdziła, że na dziś jednak w budżecie miasta takich środków nie posiadamy, które wyszły z tego przetargu, więc ubiegamy się o środki z II edycji tego programu.

 

            -Burmistrz Siniakowicz raz jeszcze podkreślił, że w tej edycji będzie 70% dofinansowania, a było 50% i w tej chwili w tym programie będą ujęte dzieci niepełnosprawne.

 

            W dyskusji na ten temat głos zabrali:

 

            -Radna Katarzyna Jarocka zwróciła się z pytaniem, czy dzięki temu programowi może się zwiększyć możliwość przyjęcia do żłobka malutkich dzieci.

 

            -Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że do 16 sierpnia br. nowa edycja Programu MALUCH i my nie rezygnujemy z udziału w tym programie, a będzie się ubiegać o nowe dofinansowanie. Burmistrz podkreślił, że wniosek będzie ten sam, będą tylko większe możliwości dofinansowania , które wzrastają z 50 do 70%.

 

            -Radny Egeniusz Mudel zwrócił się z pytanie, czy te 50% dofinansowania miasto miało już zapewnione.

 

            -Burmistrz  Siniakowicz odpowiedział, że tak.

 

            -Radny Mudel zapytał, co z 90 000 zł na wykup gruntu pod drogę na ul. Głowackiego.

 

            -Burmistrz Siniakowicz odpowiedział, że jest już w tej sprawie umowa podpisana, a wkrótce będzie akt notarialny zawarty.

 

            - Radny Mudel zapytał czy to zadanie będzie realizowane z kredytu.

 

            -Skarbnik Miasta dopowiedziała, że kredyt został zaciągnięty na deficyt budżetowy w kwocie 923.700 zł oraz na inne wcześniej poniesione wydatki związane np. z opłaceniem faktur za budowę hali widowiskowo-sportowej -576.300 zł.

 

            -Radny Eugeniusz Mudel zabierając głos zapytał o kwotę 55.000 zł dla SOK, stwierdził, że Dyrektor SOK powiedział, że ma materiały.

 

            - Burmistrz Siniakowicz odpowiedział, że chodzi o zapewnienie środków dla SOK  na robociznę.

 

            -Radna Walentyna Kożuchowska zabierając głos stwierdziła, że w projekcie uchwały są przewidziane środki dla Przedszkola Nr 1 . Radna Kożuchowska stwierdziła, że Pani Dyrektor Przedszkola nr 1 wystąpiła o znacznie niższe kwoty na remont, a w tej chwili jest to 3 razy większa kwota.

 

            -Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że w styczniu br. mówiło się o prowizorycznym remoncie tego dachu, potem na sesji radni podjęli decyzję o wykonaniu dachu dwu spadowego na tym przedszkolu, wykonaniu termoizolacji, odwodnieniu tj. wykonaniu trzech dużych inwestycji, stąd tez wzięły się większe kwoty.

 

            -Radna Kożuchowska zapytała, czy w miesiącu sierpniu remont Przedszkola się zakończy.

 

            -Burmistrz odpowiedział, że ta dzisiejsza decyzja radnych będzie sygnałem, żeby działać, bo będą zapewnione środki.. Burmistrz dodał, że trzeba będzie to robić jeszcze najprawdopodobniej w roku szkolnym i problem lekki może być, jednak prace te będą prowadzone a zewnątrz budynku i myśli że sytuację da się opanować.

 

            -Radny Jan Hyndza zwrócił się z pytaniem dlaczego jest takie ślimacze tempo tych prac.

 

            -Burmistrz Siniakowicz odpowiedział, że jego osobiście to także drażni, jednak takie są procedury.

 

            -Radny Jan Hyndza zaproponował, aby do Przedszkola Nr 1 wysłać jakąś komisję, aby to zbadała.

 

            -Radny Mudel przerywając głos rademu Hyndzy stwierdził, że ta jego wypowiedź nie dotyczy dzisiejszego porządku obrad sesji.

 

            - Radny Jerzy Korowicki zwrócił się z pytaniem dot. ul. Plażowej, zapytał, ile to będzie jeszcze trwać.

 

            -Burmistrz Siniakowicz stwierdził, że sprawa leży od lutego w Sądzie i w tej chwili urząd nie jest odpowiednią instytucją do rozpatrywania tej sprawy. Burmistrz podkreślił, że powołany został biegły, który bada tę sprawę. Burmistrz Siniakowicz w swojej wypowiedzi podkreślił, że pewnych rzeczy nie da się tak szybko zrobić, stwierdził, że liczyli, iż szybko zrobi się wszystko na ul. Nadrzecznej , a do dziś jeszcze nie ma pozwolenia.

 

            -Radna Teresa Milewska zabierając głos stwierdziła, że może zrozumieć niedoszacowanie prac przy  Przedszkolu Nr 1, ale przy Przedszkolu Nr 3 nie może zrozumieć.

 

            -Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że kosztorysy zostały nie doszacowane, podkreślił, że w tej chwili jest sezon i firmy budowlane bardzo się cenią bo mają wiele prac. Jeśli chodzi o Przedszkole Nr 1 to do przetargu przystąpiły 2 firmy.

 

            -Radna Katarzyna Jarocka zabierając głos ponownie w tej dyskusji stwierdziła, że w związku z tym niedoszacowaniem  chciałaby zapytać, czy istnieje taka możliwość , aby ktoś z Urzędu Miasta pomógł Paniom Dyrektorkom Przedszkoli w tym jak to wszystko zorganizować, żeby to nie było na ostatni moment.

 

            -Burmistrz Siniakowicz odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdził, że Urząd Miasta pomaga, choć nie powinien i ta pomoc jest pełna. Burmistrz podkreślił w swojej wypowiedzi, że tak jest wszędzie, że dyrektorzy są zwolnieni z zajęć lekcyjnych i zajmują się pozostałymi sprawami. Burmistrz raz jeszcze podkreślił, że pracownicy Urzędu Miasta pomagali Dyrektorom Przedszkoli, mimo tego, że   nie należy to do obowiązków Burmistrza. Pozostając przy głosie Pan Burmistrz stwierdził, że   w wykazie zadań inwestycyjnych na 2011 r.  będzie wnioskował o zmianę nazwy zadania 5 tj. budowę ciągu spacerowego nad zalewem nr 1 wraz z infrastrukturą towarzyszącą na zadanie pn. rewitalizacja terenów wokół zalewów . Burmistrz stwierdził, że planowali zrobienie ciągu spacerowego nad małym zalewem, ale w tej chwili pojawiła się szansa pozyskania środków w ogłoszonym konkursie, gdzie dokumentacja będzie zawierała m.in.: modernizację ciągu spacerowego, budowę parkingów ( zlikwidowana zostanie chodnik od strony żywopłotu) modernizację amfiteatru, budowę skateparku.

 

            Burmistrz Siniakowicz poprosił następnie Pana Henryka Czmuta – Z-cę Burmistrza o szczegółowe przedstawienie tej sprawy.

 

            - Pan Henryk Czmut zabierając głos stwierdził, że jeśli pojawiły się możliwości pozyskania dodatkowych środków   na ten cel to chciałby przedstawić radnym  propozycję uporządkowania terenów wokół zalewu i uatrakcyjnienie go w nieco większym za kresie niż to pierwotnie zakładano. Następnie Pan Czmut scharakteryzował pokrótce założenia nowego zagospodarowania terenów wokół zalewów, zakładające m.in. budowę ciągu spacerowego z infrastrukturą towarzyszącą: molo o konstrukcji drewnianej, kładki na wodzie, fontanny pływające, amfiteatr letni( Pan Czmut zaproponował pójście w kierunku amfiteatru, który funkcjonuje w Mrągowie) , skatepark ze ścianą wspinaczkową., zjeżdżalnię zewnętrzną przy otwartym basenie , trasę wyciągu dla nart wodnych dł. 500 m, przebudowa plaży miejskiej , upiększenie skarp i rozszerzenie tej plaży w kierunku ul. Spacerowej, parkingi dla samochodów osobowych.. Szczegółowe koncepcje omawianych przez Pana Czmuta kwestii stanowią załącznik do niniejszego protokołu.  Pan Czmut w swojej wypowiedzi podkreślił, że dodatkowo obejmując ciągiem spacerowym teren, aż do ul. Powstania Styczniowego jest możliwość aplikowania 10% środków na zakup tej działki przy ul. B. Głowackiego. Odnosząc się do kosztów tej inwestycji Pan Czmut stwierdził, że kosz tego wszystkiego mocno szacowany to ok. 3 milionów zł. Podkreślił, że przetarg na te prace mógłby się odbyć w okresie zimowym, bo wtedy są niższe ceny.

 

            -Burmistrz Siniakowicz zabierając głos w tej sprawie stwierdził, że jeśli nie dostaniemy na to zadanie dofinansowania, to proponuje te prace podzielić na 3 etapy i wykonywać to własnymi środkami, ale jeśli dostaniemy dofinansowanie to wykonać to razem.

 

            -Radny Mudel zabierając głos w tej sprawie stwierdził, że jeśli chodzi o amfiteatr, to warto się zastanowić nad tym, żeby scenę wysoko posadowić i nie robić nasypów.

 

            -Radny Szyszko zwrócił się z pytaniem, czy jeśli chodzi o amfiteatr, to czy sprawa ta jest jeszcze otwarta, czy już zamknięta. Radny Szyszko wyraził opinię że jeśli robić akatepark i amfiteatr to już z prawdziwego zdarzenia, żeby chciały tu do nas przyjeżdżać grupy i z tego korzystać.

 

            -Burmistrz Siniakowicz odpowiedział, że jest to sprawa otwarta.

 

            -Pan Czmut stwierdził, że mają jeszcze tydzień, dwa, bo trzeba przygotowywać specyfikację.

 

            -  Radny Krzysztof Szyszko stwierdził, że chciałby zapytać o kwotę 36.000 zł zapisaną w tej uchwale na obsługę długu publicznego, z czego 21 000 zł na prowizje umowy kredytowej i 15 000 zł na odsetki od wcześniej zaciągniętych kredytów. Radny Szyszko zapytał kiedy i jakie kredyty były zaciągane, skoro jest te 21 000 zł prowizji.

 

            - Skarbnik Miasta odnosząc się do tego pytania stwierdziła, że na obsługę kredytu był ogłoszony przetarg, który wygrał Bank Gospodarstwa Krajowego z oprocentowaniem 4,5% plus 0,75% prowizji Skarbnik Miasta stwierdziła, że w ostatnim czasie nastąpił też wzrost stóp procentowych. Pani Jaszczołt dodała, że kwoty te ujęte zostały w uchwale na podstawie ostatnich obciążeń, przy czym raty Urząd ma malejące i trudno jest wyliczyć to co do jednego grosza, podkreśliła, że chciałaby, żeby te środki przeznaczone w tej uchwale na obsługę długu publicznego starczyły już do końca roku.

 

Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Wiceprzewodniczący Rady zarządzi więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie.zmian w budżecie miasta na 2011 r. zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 10 radnych biorących udział w obradach XI sesji, w głosowaniu udział wzięło 10 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 7 radnych, 3  radnych wstrzymało się od głosu.

 

/Uchwała Nr XI/63/11 w załączeniu/

 

Do punktu 4 – zamknięcie obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XI, nadzwyczajnej sesji Rady Miasta w dniu  3 sierpnia 2011r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 15:45.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                         Wiceprzewodniczący Rady Miasta

 

K.Andruszkiewicz                                                                    Eugeniusz Mudel

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Andruszkiewicz

Data wytworzenia: 2012-01-12

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06