Protokół Nr XLVI/10
Numer | XLVI/10 |
---|---|
Data wydania | 2010-08-31 |
Protokół Nr XLVI/10
z obrad XLVI sesji Rady Miasta Siemiatycze która odbyła się
w sali konferencyjnej Urzędu Miasta
w dniu 31 sierpnia 2010 roku
Obrady XLVI sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 13:00 zakończyły zaś o godzinie 14:25.
W obradach XLVI sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 15, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XLVI sesji:
- Witold Berski
- Rafał Burakowski
- Franciszek Drewulski
- Aleksander Jakowiuk
- Mariusz Gocał
- Antoni Kosieradzki
- Mirosław Kobus
- Andrzej Miazio
- Eugeniusz Mudel
- Jerzy Górski
- Krzysztof Osmólski
- Bogdan Raczyński
- Agnieszka Sitarska
- Krzysztof Szyszko
- Krzysztof Wieczorek
W obradach XLVI sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:
- Zbigniew Radomski –Burmistrz Miasta Siemiatycze
- Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
- Danuta Jaszczołt – Skarbnik Miasta
- Stanisław Fleks- Z-ca Burmistrza Miasta
- Anna Nazarewicz – Radca Prawny Urzędu Miasta
- Jolanta Sidorowicz – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
- Ewa Romaniuk – Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
- Janusz Majer –Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o.
- Jan Snycerski – Prezes TPS
- Teresa Nazarewicz – Prezes PK Spółka z o.o
- Marek Malinowski – korespondent Głosu Siemiatycz
- Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
- Roman Umiastowski – Dyrektor MOSiR
- Tadeusz Soroczyński – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 8
- Teresa Fronc – Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej
- Gabriela Krzanowska – Dyrektor Szkoły Muzycznej
- Piotr Prokopczuk – Komendant Powiatowy Policji
Do punktu 1 – otwarcie obrad
Obrady XLVI sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 31 sierpnia 2010 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Sitarska, która na wstępie powitała zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XLVI sesję.
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że proponowany porządek obrad XLVI sesji radni otrzymali wcześniej. Przewodnicząca zawróciła się do radnych z pytaniem, czy chcieliby zgłosić zmiany do zaproponowanego porządku. Radni uwag i poprawek do porządku obrad XLVI nie wnieśli. Przewodnicząca Rady zaproponowała zaś następujące zmiany do tego porządku:
1/ uzupełnienie porządku obrad XLVI sesji o punkt: interpelacje i zapytania radnych jako punkt 12 - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu nad uzupełnieniem porządku obrad o ten punkt udział wzięło 15 radnych, za uzupełnienie porządku obrad o ten punkt głosowało 13 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu,
2/ przeniesienie punktu wolne wnioski jako punkt 13 - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu nad tą zmianą porządku obrad udział wzięło 15 radnych, za tą zmianą głosowało 15 radnych,
3/ przeniesienie punktu 9 tj. podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Muzycznej w Siemiatyczach w miejsce punktu 6 - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu nad tą zmianą porządku obrad udział wzięło 15 radnych, za tą zmianą głosowało 15 radnych,
4/ dodanie w miejsce punktu 11 punktu – podjęcie uchwały w sprawie obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu nad uzupełnieniem porządku obrad o ten punkt udział wzięło 15 radnych, za uzupełnienie porządku obrad o ten punkt głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu.
Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie zaproponowany porządek obrad XLVI wraz z przyjętymi zmianami - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Przyjęty porządek obrad XLVI sesji przedstawia się następująco:
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z obrad XLV sesji Rady Miasta.
- Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Muzycznej w Siemiatyczach.
- Przedstawienie informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze 2010r.
- Podjęcie uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
- Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności Miasta Siemiatycze i jednostek organizacyjnych Miasta z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, udzielania innych ulg w spłacaniu tych należności , warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
- Podjęcie uchwał w sprawach udzielenia pomocy finansowej:
- Miastu i Gminie Bogatynia;
- Gminie Gąbin.
- Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad.
Do punktu 3 - przyjęcie protokołu z XLV sesji Rady Miasta
Przewodnicząca Rady poinformowała radnych, że protokół z XLV sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 – sprawozdanie z pracy Burmistrza między sesjami
Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.
Do punktu 5 - interpelacje i zapytania radnych
Radni zgłosili podczas XLVI sesji następujące interpelacje:
-Radny Rafał Burakowski – zabierając głos stwierdził, że jakiś czas temu na posiedzeniach Komisji Rady podczas dyskusji o nowo budowanej hali sportowej padł wniosek, aby skorygować w taki sposób boiska na tej hali, aby powstały 3 boiska w poprzek sali. Radny zwrócił się z pytaniem, czy ta sprawa jest przez Urząd monitorowana, żeby nie było na to za późno.
- Radny Krzysztof Wieczorek zabierając głos powiedział, że prosi o informacje, jeśli jest to możliwe o drogę jaką przebywają segregowane w naszym mieście śmieci. Radny dodał, że dochodzą do niego niepokojące sygnały od mieszkańców naszego miasta, że wszystkie te śmieci zabiera jedna ciężarówka i wywozi je na jedno wysypisko. Radny Wieczorek stwierdził następnie, że dobiega końca ta kadencja Rady i chciałby na piśmie uzyskać informacje na temat współpracy Siemiatycz z naszymi miastami partnerskimi tj. Castrolibero, Zedenic i Postawami, informacji w zakresie tego, ilości grup młodzieżowych i biznesowych, które przyjechały do naszego miasta i wyjeżdżały do miast partnerskich, oraz jakie korzyści nasze miasto z tego odniosło.
-Radny Krzysztof Osmólski stwierdził, że chciałby wiedzieć, jaki jest stan prawny tzw. Rososza, czyj ten teren jest, czy miasta, czy gminy.
-Radny Eugeniusz Mudel zwracając się do Pana Burmistrza stwierdził, że kończy się już kadencja i czy Pan Burmistrz wykorzystał już urlop i nie zalega z nim. Radny Mudel stwierdził także, że w reklamówkach przedwyborczych przed poprzednimi wyborami padały hasła – kto tak zasmrodził nasze miasto. Radny Mudel zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza, co zrobił w tym kierunku, aby miasto nie śmierdziało i aby wyeliminować smród z oczyszczalni. Pan Mudel w swojej wypowiedzi stwierdził także, że w ostatnim okresie w prasie lokalnej pojawiły się artykuły, będące odzewem Pana Burmistrza na jego artykuły. Radny Mudel zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza, dlaczego wprowadza opinię publiczną w błąd, dodał także, że z tych artykułów wynika, że wszyscy są be, tylko Burmistrz jest w porządku. Radny Mudel zapytał także, czy Burmistrz nie przeliczył się, pisząc, że pozyskał 17,5 mil zł ze środków pozabudżetowych, skoro z wyliczeń wynika, że kwota na mieszkańca wynosi 150 zł. Radny w swojej wypowiedzi stwierdził także, że szkoda, że Pan Burmistrz nie skorzystał z sugestii radnego Gocała, który proponował, aby Burmistrz zrezygnował. Radny Mudel dodał, że wtedy na pewno miasto, by więcej zyskało. W swojej wypowiedzi radny Mudel poruszył także kwestię obchodów XX- lecia samorządu w naszym mieście, zapytał, ile środków na ten cel poszło, na rozdawanie medali wszystkim, którzy byli na tej uroczystości, zdaniem radnego Mudla te pieniądze lepiej było wydać na remont synagogi. Kolejną kwestią poruszoną w interpelacjach przez radnego Mudla była sprawa leżącego wieżowca przy Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej. Radny stwierdził także, że z informacji dot. wykonania budżetu miasta za I półrocze br. wynika, że zostały sprzedane kolejne obiekty komunalne w naszym mieście, a inne zostały przekazane dla ZMIK. Radny zwrócił się z pytaniem, czy nie warto było tych pieniędzy zainwestować w budowę nowego budynku komunalnego dla tych biednych ludzi, którzy dziś mieszkają w tym baraku przy PK.
Radny Mudel w swojej wypowiedzi poruszył także kwestię przygotowań do Targów Pogranicza, przedstawiając radnym zdjęcia pokazujące teren przygotowany pod targi. Radny przypomniał także radnym sesję wyjazdową, kiedy to radni oglądali różne obiekty, także ogrodzenie przy Lidlu i od 2007 r. nic nie zostało z tym zrobione. Radny Mudel stwierdził następnie, że chce powiedzieć, że Burmistrz, może za mocno powiedzieć, że zgnoił to miasto, ale pognębił je i za mało efektywnie działa, a miasto rozwija się dzięki przedsiębiorczym ludziom, a Burmistrz sam nic nie robi. Pan Mudel dodał, że Burmistrz chyba nie jeździ po kraju i nie widzi jak wyglądają inne miasta, stwierdził, że Burmistrz szczyci się wybudowaniem kilku chodników, a nie widzi tego, że na niektórych osiedlach nic się nie dzieje od lat, ludzie tam od lat nie mają kanalizacji.
Do punktu 6 - podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Muzycznej w Siemiatyczach
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z sprawa ta była radnym dokładnie przedstawiana na posiedzeniu komisji przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie.
Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Muzycznej w Siemiatyczach , zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XLVI/200/10 w załączeniu/
Do punktu 7 - przedstawienie informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze 2010 r. ( sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Przechodząc do realizacji tego punktu porządku obrad Przewodnicząca Rady zwróciła się do Skarbnika Miasta o skrótowe przedstawienie informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze 2010 r.
W dyskusji na ten temat głos zabrali:
-Radny Krzysztof Osmólski odniósł się do informacji dot. nie podniesienia podatków i skutków finansowych dla budżetu miasta wynikających z tego tytułu, wyraził zdziwienie, że nie podniesienie podatków spowodowało takie skutki dla naszego budżetu.
-Skarbnik Miasta odnosząc się do tej wypowiedzi stwierdziła, że obowiązek informowania Rady o tego rodzaju skutkach wynika z ustawy i należy tu podać takie skutki, które wynikają z tego, że podatki nie zostały podniesione, tj. skutki różnicy między górną stawką podatków określoną przez Ministra, a stawką przyjętą przez Radę. Skarbnik dodała, że kwota ta jest narastająca i należy ją wykazywać, bo taki jest obowiązek.
Radni uwag i pytań do przedstawionej informacji nie wnieśli.
Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili radni chcą zabrać głos w tej sprawie. Radni uwag i pytań odnośnie tego projektu uchwały nie wnieśli.
Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XLVI/201/10 w załączeniu/
Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności Miasta Siemiatycze i jednostek organizacyjnych Miasta z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, udzielania innych ulg w spłacaniu tych należności , warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni również zapoznali się dokładnie przed sesją. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu uchwały, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie.
Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności Miasta Siemiatycze i jednostek organizacyjnych Miasta z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, udzielania innych ulg w spłacaniu tych należności , warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów do tego uprawnionych, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych
/Uchwała Nr XLVI/202/10 w załączeniu/
Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu i Gminie Bogatynia i Gminie Gąbin.
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektami tych uchwał radni również zapoznali się dokładnie na posiedzeniu komisji. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tych projektów, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie.
Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektów uchwał w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu i Gminie Bogatynia i Gminie Gąbin , zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu i Gminie Bogatynia - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych.
/Uchwała Nr XLVI/203/10 w załączeniu/
Następnie zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Gąbin - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych
/Uchwała Nr XLVI/204/10 w załączeniu/
Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć
Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z projektem tej uchwały radni również zapoznali się dokładnie na posiedzeniu komisji. Zwróciła się z pytaniem, czy w tej chwili zachodzi jeszcze potrzeba omówienia tego projektu, czy radni mają jeszcze jakieś pytania w tej sprawie. Radni odpowiedzieli, że nie.
Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie projektu uchwały w sprawieobniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć, zwróciła się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 15 radnych biorących udział w obradach XLVI sesji, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 7 radnych, przeciwko było 4 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu.
/Uchwała Nr XLVI/205/10 w załączeniu/
Do punktu 12 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Burmistrz Radomski odpowiadając na zgłoszone interpelacje radnych stwierdził m.in., że:
- odnosząc się do interpelacji radnego Burakowskiego dot. hali sportowej Burmistrz Radomski stwierdził, że kwestie poruszone przez radnego zostały uwzględnione i na pewno będzie to zrealizowane,
-jeśli chodzi o interpelację radnego Wieczorka Burmistrz stwierdził, że radny na piśmie otrzyma odpowiedź jeśli chodzi o interpelacje dot. śmieci i współpracę z miastami partnerskimi. W swojej wypowiedzi Burmistrz Radomski stwierdził także, że jeśli chodzi o śmieci to problem jest ogromny. Pan Radomski stwierdził, że w ostatnim czasie zmieniła się ustawa i w tej chwili każda rodzina w mieście zostanie obciążona za wywóz nieczystości. Pan Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził, że jeździ rowerem po okolicy i stwierdza, że las jest bardzo zaśmiecony i trzeba się zastanowić, jak temu można przeciwdziałać. Pan Burmistrz dodał, że obserwuje również, że mieszkańcy przynoszą śmieci w torbach i zostawiają przy koszach na śmieci, Pan Burmistrz podkreślił, że to staje się ogromnym problemem i zastanowić się należy jak z tym walczyć.
-odnosząc się do interpelacji radnego Osmólskiego Burmistrz stwierdził, że część tego terenu, to własność miasta, a cześć jest własnością osób prywatnych, które na czas zawodów ten teren udostępniają nieodpłatnie.
- ustosunkowując się do wypowiedzi radnego Mudla Burmistrz Radomski powiedział, że nie będzie na to odpowiadał, bo są to inwektywy, nie interpelacje. Odnosząc się do kwestii urlopu Burmistrz Radomski powiedział, że radny Mudel nie jest jego pracodawcą i nie musi mu na to pytanie odpowiadać. Burmistrz Radomski dodał także, że do końca kadencji pozostało jeszcze 4 miesiące. Pan Radomski powiedział, że nie zamierza odpowiadać na te pytania, dodał, że można dyskutować z radnym Mudlem, ale trzeba zniżyć się do jego poziomu. Burmistrz Radomski odnosząc się do wypowiedzi radnego Mudla publikowanych w prasie lokalnej stwierdził, że to co pisze Pan Mudel to woła o pomstę , bo jak może pisać, że Burmistrz nie skorzystał ze środków unijnych. Pan Burmistrz w swojej wypowiedzi przypomniał sytuację, kiedy na koniec 2007 r. dla naszego miasta przyznana została dotacja w kwocie 2.300.000 zł na budowę hali, przy czym dopiero w miesiącu październiku rozstrzygnęło się ostatecznie, że ta kwota będzie przyznana, Pan Burmistrz zwrócił się z pytaniem, kto w ciągu 1 roku wybuduje halę w sytuacji, kiedy materiały budowlane było droższe o 30% w stosunku do cen, jakie były w tej chwili przy budowie hali. Pan Burmistrz stwierdził, żeby to zbadała Komisja Rewizyjna Rady Miasta, dodał, że to co Pan Mudel pisze, to jest pisanie głupstw, chyba, że radny Mudel założył, żeby Burmistrzowi dokuczyć. Burmistrz Radomski dodała także, że gdyba dzisiaj zapytać radnego Mudla z czego składa się budżet miasta, to w 100% jest pewien, że radny Mudel by nie odpowiedział. Pan Burmistrz w swojej wypowiedzi stwierdził także, że jeździ po różnych miasta naszego kraju, nie był tylko w Solcu Kujawskim, ale cieszy się z tego naszego miasta, dodał, że on sam uczył się kultury w Siemiatyczach, a nie w Moszczonie i nie jako pierwszy sekretarz pop w PSS Społem. Pan Burmistrz stwierdził, że kolejną bzdurą, którą porusza w swoich wypowiedziach radny Mudel to wypowiedzi o ZMK, Pan Burmistrz stwierdził, że radny Mudel powinien się uczyć i czerpać wiadomości u źródła, wtedy będzie wiedział ile czynszu płacą lokatorzy baraków, rodziny przekwaterowane eksmisją, Pan Burmistrz stwierdził, że te osoby wogóle nie płacą i on ma tam wkładać miejskie pieniądze. Odnosząc się do kwestii terenu pod Targi Pogranicza, Burmistrz stwierdził, że miasto i tak dużo daje na organizację tej imprezy, a szyld i tak trzyma ktoś inny. Odnosząc się do kwestii płotu przy Miejskiej Bibliotece Publicznej to Burmistrz Radomski stwierdził, że to nie on, a dyrektor jednostki jest od tego. Ustosunkowując się do kwestii Dyr. Sok, Burmistrz Radomski stwierdził, że gdyby nie chciał, to by Dyr. SOK nie zmieniał, chyba, że byłyby zarzutu prokuratorskie.
-Radny Mudel zabierając głos zwracając się do Pana Burmistrza stwierdził, że z jednym się zgadza, a mianowicie z tym, że chciał z niego zrobić swojego klakiera, ale nic z tego nie wyszło. Radny Mudel dodał także, że był sekretarzem pop, ale nie był w egzekutywie.
-Przewodnicząca Rady przerywając tę wymianę zdań, stwierdziła, że sesja to nie jest kabaret.
-Radny Krzysztof Osmólski zwrócił się z pytaniem, czy na tym terenie są pokłady żwiru.
-Pan Fleks odpowiedział, że od okresu powojennego żwir był wydobywany na tym terenie na potrzeby budowy miasta.
-Radny Krzysztof Osmólski zabierając głos stwierdził, że był w ostatnim czasie w Solcu i widać, że w ostatnim czasie, to miasto poszło bardzo mocno do przodu, ale tam jest inne położenie ( nad Wisłą) i tam była zgoda. Radny Osmólski w swojej wypowiedzi stwierdził, że jest zniesmaczony tym, co mówi się podczas tej sesji. Radny stwierdził także, że do końca tej kadencji pozostało może jeszcze 2 sesje i dlatego też prosi o zgodę.
13 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach głos zabrali:
-Radny Franciszek Drewulski poruszył temat opuszczonego domu przy ul. Pałacowej, zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza, czy jest w stanie załatwić ten temat.
-Burmistrz Radomski odpowiedziała, że nie jest w stanie, dodał, że być może Komisja Rewizyjna jest w stanie.
-Radny Andrzej Miazio zabierając głos stwierdził, że chciałby zapytać, kto z synagogą zaczął temat, dodał, że przedtem nie wolno było remontować, a teraz pokazuje się durne zdjęcia.
-Radny Witold Berski stwierdził, że dziwi się radnemu Mudlowi, bo przez cały czas nic mu nie pasowało, cały czas Burmistrz i Prezes PK robią wszystko źle, radny dodał, że do kolejnych wyborów pozostało jeszcze 2 i niech może radny Mudel powie, jak wszystko uzdrowić.
Do punktu 14 - zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XLVI sesji Rady Miasta w dniu 31 sierpnia 2010 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 14:25.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Rady Miasta
K. Andruszkiewicz Agnieszka Anna Sitarska
Załącznik
do protokołu Nr XLVI/10
Rady Miasta Siemiatycze
z dnia 31 sierpnia 2010 r.
Pani Przewodnicząca! Wysoka Rado!
Spotykamy się po ponad dwumiesięcznej przerwie. Mimo wakacji i urlopów zaplanowane zadania Miasta były realizowane w normalnym tempie i teraz z tych działań złożę Radzie krótkie sprawozdanie.
Kontynuowana jest nasza największa inwestycja – budowa hali widowiskowo – sportowej. Obecnie stan zaawansowania budowy hali jest bliski 90 %. Przeprowadzony został przetarg na remont wjazdu i placu manewrowego do hali od strony ulicy 11-go Listopada, który wygrało Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe MAKSBUD. Cena ustalona w wyniku przetargu wynosi 141 110 zł. Firma wykona prace do końca września.
W ramach bieżącego utrzymania dróg - remontów cząstkowych, została wykonana odnowa nawierzchni ulicy Sikorskiego i Małopolskiej. Obecnie prace te są w trakcie rozliczania. Remont chodnika w ulicy Sikorskiego jest prowadzony systemem gospodarczym przez pracowników interwencyjnych.
W okresie wakacji wykonano oświetlenie uliczne, ulicy Górnej – od ul. Kasztanowej do cmentarza katolickiego. Wykonawcą było Przedsiębiorstwo Instalacji Elektrycznych Sp. J. Jankowski, Sienicki, z siedzibą w Łomży. Wartość zadania wyniosła 74 517 zł.
W bieżącym miesiącu została opracowana dokumentacja techniczna na budowę oświetlenia ulicznego w ulicy Gilewskiego. Jednocześnie został złożony wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Z chwilą uzyskania pozwolenia na budowę zostanie wszczęte postępowanie przetargowe na wykonanie oświetlenia.
Okres wakacji jest jedynym okresem kiedy można bezkolizyjnie wykonywać prace remontowe w placówkach oświatowych. Zakończone zostały prace termomodernizacyjne dachu, budynku Gimnazjum nr 1. Zakres robót obejmował ocieplenie stropodachu styropapą grubości 20 cm, przebudowę kominów i wymianę obróbek blacharskich. Koszt przedsięwzięcia wyniósł 314 tys. złotych.
Kontynuowany jest remont elewacji, wraz z pracami termomodernizacyjnymi Szkoły Podstawowej Nr 1. Termin zakończenia prac planowany jest na 30 września. Koszt przedsięwzięcia wraz z wymianą okien w części mieszkalnej wyniesie około 290 000 zł.
W przedszkolach realizowany jest projekt pod nazwą "Poprawa warunków kształcenia i oferty edukacyjnej w siemiatyckich przedszkolach". Całkowita wartość zadania wyniesie 177 750 zł. Projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości 85 %, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej VI. Rozwój infrastruktury społecznej Działania 6.1 Rozwój infrastruktury z zakresu edukacji. W ramach zadania w Przedszkolu nr 1 wyremontowane zostaną dwie sale z przeznaczeniem na zajęcia komputerowe i ruchowe, w przedszkolu nr 5 wyremontowane zostaną dwie sale z przeznaczeniem na zajęcia sportowe i logopedyczne zaś w przedszkolu nr 3 przewidziany został remont sali gimnastycznej,. Wyremontowane sale zostaną wyposażone w sprzęt niezbędny do zajęć edukacyjnych, w tym między innymi : w zestawy komputerowe, maty, materace, drabinki i sprzęt sportowy, układanki, książki i inne materiały dydaktyczne. Wykonawcą prac remontowych został w wyniku przeprowadzonego przetargu Zakład Usługi Remontowo-Budowlane Rybałtowski Zbigniew z Siemiatycz. Cena zawartego kontraktu nie przekroczyła kwoty zaplanowanej we wniosku o dofinansowanie i wyniosła 78 352 zł brutto. Prace remontowe zostaną zakończone do końca października natomiast całość zadania w I kwartale następnego roku.
Okres wakacyjny odbił się niekorzystnie na sprzedaży nieruchomości komunalnych. Dwa zaplanowane przetargi: na sprzedaż nieruchomości przy ul. Gilewskiego oraz sprzedaż nieruchomości przy ul. Żwirki i Wigury zakończyły się wynikiem negatywnym ponieważ nikt nie wpłacił wadium. Na 16 września zaplanowałem trzeci już przetarg na sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. Gilewskiego. Cena wywoławcza tej nieruchomości o pow. 6796 m2 została obniżona w stosunku do ceny w pierwszym przetargu o 166 000 zł czyli do kwoty 310 000 zł plus podatek VAT.
Lepiej przedstawia się sytuacja w zakresie sprzedaży lokali komunalnych. W minionym okresie podpisałem 7 aktów notarialnych sprzedaży lokali komunalnych położonych przy ulicy Świętojańskiej 27, Pałacowej 13, Żwirki i Wigury 13 i 11 Listopada 4.
Dochód ze sprzedaży - po zastosowaniu bonifikat w wysokości 75 i 80 % wyniesie 134.753 zł z czego 40.600 zł rozłożono na trzy raty roczne, płatne do 2012 r. Wartość przyznanych bonifikat wyniosła 430.790 zł. W chwili obecnej prowadzone są postępowania wszczęte do 5 wniosków o wykup lokali mieszkalnych.
Realizowana była również sprzedaż bezprzetargowa. 16 lipca aktem notarialnym sprzedałem na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, na rzecz Parafii Prawosławnej pod wezwaniem Zmartwychwstania Pańskiego działkę o pow. 243 m2 położoną przy ulicy Cerkiewnej za kwotę 4.448 zł plus podatek VAT. Z tego 4000 zł na wniosek parafii rozłożono na dwie raty roczne płatne do 2012 r.
Obecnie trwają postępowania mające na celu sprzedaż:
- działki o pow. 1870 m2 położonej przy ulicy B. Głowackiego, na rzecz jej użytkownika wieczystego za kwotę 28.968 zł plus VAT;
- działki o pow. 764 m2położonej przy ulicy Żwirki i Wigury na rzecz jej użytkownika wieczystego za kwotę 21.687 zł + VAT;
- działki o pow. 111 m2 położonej przy ulicy Zaszkolnej, na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej za kwotę 27.020 zł + VAT;
- działki leśnej nr 4650/3 o pow. 430 m2 położonej przy ulicy Kochanowskiego na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej za kwotę 15.000 zł + VAT;
- oraz działki o pow. 1467 m2 na rzecz jej użytkownika wieczystego za kwotę 54.008 zł + VAT. Wpływy ze sprzedaży tych działek powinny wnieść do budżetu Miasta ponad 146 tys. zł.
W czerwcu zakończona została realizacja projektu "Aktywni seniorzy" realizowanego od lutego 2010 r. ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki . Projekt ukończyło 30 osób w wieku senioralnym (19 kobiet i 11 mężczyzn). Beneficjenci w ramach projektu zapoznali się z podstawami obsługi komputera oraz zasadami korzystania z Internetu, zwiększyli swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bankowości elektronicznej, telefonii komórkowej oraz podpisu elektronicznego. W lipcu przygotowano i złożono sprowadzanie końcowe z realizacji projektu.
Tak jak w poprzednich latach miasto dofinansowywało wypoczynek letni dzieci i młodzieży z najuboższych rodzin. 60 tys. zł, które było przeznaczone w budżecie na ten cel przekazano 8 podmiotom na organizację wypoczynku dla około 200 dzieci.
W bieżącym roku na terenie Miasta realizowane są dwa duże przedsięwzięcia na zlecenie Głównego Urzędu Statystycznego - Spis próbny do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 oraz Powszechny Spis Rolny. Spis próbny zakończony został 30 czerwca, natomiast Spis Rolny będzie realizowany od 1 września do 31 października.
W lipcu br. Miasto Siemiatycze podpisało porozumienie dotyczące organizacji "V Międzynarodowych Siemiatyckich Targów Pogranicza". Stronami porozumienia były: SKIG, Starostwo Powiatowe oraz Gmina Siemiatycze. Zgodnie z § 3 niniejszego porozumienia Miasto Siemiatycze zadeklarowało udział finansowy w kosztach imprezy w wysokości 25 000 zł. W podziale zadań po stronie miasta znalazły się sprawy związane z uzyskaniem pozwolenia na imprezę masową, zapewnienie oprawy artystycznej od godz. 10.00 do 22.00 wraz z opłatami ZAIKS, opłata noclegów i wyżywienia gwiazdy, opłata firmy ochroniarskiej, przygotowanie i udostępnienie terenów rekreacyjnych, uprzątnięcie terenu po imprezie, poczęstunek zespołów.
Do udziału w siemiatyckich targach zaproszona została delegacja z Postaw wraz z Zespołem Pojezierze. Delegacja gościła w naszym mieście w dniach 20-23 sierpnia 2010 r. W jej skład weszło 12 osób z zespołu Pojezierze oraz przedstawicielka władz miasta – Skarbnik Miasta Postawy Pani Ludmiła Shetska. Przygotowany został program oficjalnej wizyty, który przewidywał m.in. wyjazd do Białowieży oraz występ Zespołu Pojezierze w trakcie V Siemiatyckich Targów Pogranicza.
Poza aktywnym włączeniem się w organizację Targów, Siemiatycki Ośrodek Kultury w okresie wakacji był organizatorem: Dni Siemiatycz zakończonych występem Krzysztofa Krawczyka, Przeglądu Kapel, wystawy plenerowej – Siemiatycze miastem wielu kultur oraz Blus Festiwalu. Poza tymi dużymi imprezami przygotowywane były imprezy kameralne dla określonych grup odbiorców.
W dniach 17-18 sierpnia gościł w naszym mieście Bartłomiej I, Patriarcha Ekumeniczny Konstantynopola. Wizyta związana była z obchodami trzysetnej rocznicy cudu na Świętej Górze Grabarce oraz konsekracją głównego ołtarza oraz murów cerkwi pod wezwaniem Zmartwychwstania Pańskiego w Siemiatyczach. Miasto włączyło się w przygotowania do wizyty remontując wspomnianą wcześniej ulicę Sikorskiego. Miałem również zaszczyt powitania w imieniu mieszkańców chlebem i solę dostojnego gościa oraz uczestniczenia w uroczystościach w cerkwi Zmartwychwstania Pańskiego oraz na Świętej Górze Grabarce.
W dniu jutrzejszym rozpoczyna się kolejny rok szkolny. W szkołach prowadzonych przez miasto naukę będzie pobierało 1585 uczniów to jest o 121 mniej niż w roku poprzednim. W związku z tym liczba oddziałów w szkołach została zmniejszona o 3 i wynosi 58. O 5 osób zmniejszyło się zatrudnienie wśród nauczycieli i wynosi 125 osób. Do przedszkoli będzie uczęszczało 500 dzieci. W stosunku do roku ubiegłego ich liczba wzrosła o 37. Spowodowało to konieczność zwiększenia o jeden liczby oddziałów i utworzenia dodatkowo dwóch etatów nauczycielskich.
Tak jak w latach poprzednich w mieście realizowany jest program "Wyprawka szkolna". Program dotyczy uczniów klas I-III szkoły podstawowej, klasy II gimnazjum oraz dzieci niepełnosprawnych . Rodziny ubiegające się o pomoc muszą spełnić kryterium dochodów na jedną osobę w rodzinie poniżej 351 zł netto. Wnioski przyjmowane są w szkołach do 6 września.
W ramach programu "Radosna szkoła" Miasto otrzymało 24 tysiące na zakup pomocy dydaktycznych do dwóch klas pierwszych w szkołach podstawowych.. Program ma na celu wsparcie samorządów w wyposażaniu klas I w odpowiednie pomoce dydaktyczne oraz w urządzaniu szkolnych placów zabaw. Przy podziale środków preferowane są samorządy o wysokim odsetku dzieci 6-letnich w klasach pierwszych.
W ramach programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" miasto otrzymało
54 600 zł na zakup wyposażenia do kuchni w Zespole szkół oraz kuchni miejskich przedszkoli.
Pani Przewodnicząca Wysoka Rado,
w porządku obrad dzisiejszej sesji Rady znajduje się projekt uchwały o nadaniu Szkole Muzycznej I stopnia imienia wybitnego współczesnego kompozytora Wojciecha Kilara. W dniu jutrzejszym w budynku szkoły muzycznej o godz. 17 rozpoczną się uroczystości związane z tym wydarzeniem. Jeszcze raz wszystkich zapraszam i zachęcam do przybycia.
Metryka strony