Protokół Nr XXII/04
Numer | XXII/04 |
---|---|
Data wydania | 2004-12-01 |
Protokół Nr XXII/04
Z obrad XXII sesji Rady Miasta Siemiatycze , która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Siemiatycze
w dniu 1 grudnia 2004 roku
Obrady XXII sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 14:00 zakończyły zaś o godzinie 15:30.
W obradach XXII sesji na stan 15 radnych uczestniczyło , 13 według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XXII sesji:
1. Zdzisław Chodakowski
2. Zbigniew Chrołowski
3. Mariusz Gocał
4. Halina Drabiuk
5. Andrzej Kochański
6. Tadeusz Nazarewicz
7. Franciszek Sak
8. Agnieszka Sitarska
9. Jan Szeweluk
10. Krzysztof Szyszko
11. Zdzisław Warpechowski
12. Aleksander Jakowiuk
13. Krzysztof Wieczorek
Radni nieobecni:
1. Mirosław Kobus
2. Zenon Sielewonowski
W obradach XXII sesji uczestniczyli również:
1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Andrzej Daniluk – Włąsciel „Pater Firmy”
6. Adam Tobota – Redaktor Naczelny Siemiatyckiego Kuriera Samorządowego
7. Anna Kondraciuk – redaktor „Głosu Siemiatycz”
8. Przemysław Golański – korespondent „Gazety Współczesnej”
9. Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji
10. Stefan Roszczenko – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 4
11. Regina Sawczyńska – Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 6
12. Jerzy Wawrentowicz – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej
13. Krzysztof Osmólski – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad XXII sesji Rady Miasta radni otrzymali wcześniej. Przewodniczący powiedział, że do proponowanego porządku sesji uwag nie wnosi. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy mają jakieś propozycje co do zmiany porządku obrad XXII sesji.
Radni poprawek dot. zaproponowano porządku obrad XXII sesji nie wnieśli. W zarządzonym przez Przewodniczącego Rady głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad XXII sesji udział wzięło 13 radnych, za przyjęciem porządku głosowało 13 radnych. Porządek obrad XXII sesji przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXI sesji Rady Miasta.
4. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady.
5. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2005 r.
8.Podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2005 r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2005 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2005 r.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów w 2005 r.
12. Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy na rok 2005 miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi.
13.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
14. Wolne wnioski.
15. Zamknięcie obrad
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XXI sesji
Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XXI sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad odbywającej się sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 – informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady
Przewodniczący Rady powiedział, że w ostatnim okresie w naszym mieście odbyło się wiele uroczystości, w których uczestniczyli radni m.in. obchody Święta Niepodległości. Przewodniczący Rady zapoznał również radnych z treścią pisma, jakie przesłane zostało na jego ręce z Komendy Głównej Policji, odnoszące się do wniosku, jaki skierowali radni Rady Miasta w sprawie zwiększenia liczby patroli Policji.
Do punktu 5 - sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy za ostatni okres tj. od 27 października br. złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.
Do punktu 6 – interpelacje i zapytania radnych
W tym punkcie porządku obrad interpelacje i zapytania zgłosili następujący radni: -Radny Zbigniew Chrołowski stwierdził, ze chciałby zwrócić się do Komendanta Policji z pytaniem, kiedy wreszcie w Siemiatyczach będzie spokój i porządek i czy Policja zacznie interweniować w niektórych niebezpiecznych miejscach naszego miasta. Radny Chrołowski podał przykład braku reakcji Policji na pewien wybryk chuligaństwa na terenie miasta. Radny Chrołowski powiedział również , że sytuacja odnośnie porządku publicznego w naszym mieście wygląda tak, że prasa rozpisuje się, co robi w tym temacie Burmistrz, Przewodniczący Komisji Porządku Publicznego, a w mieście dzieje się coraz gorzej.
- Radny Franciszek Sak zwrócił się z pytaniem, jaki jest los działki komunalnej na ul. Szpitalnej, na której miały powstać pawilony handlowe.
- Radny Krzysztof Szyszko zwrócił uwagę w swojej interpelacji na problem związany z wjazdem na Plac Jana Pawła samochodów z ul. Grodzieńskiej, które wjeżdżają wprost na zielone światło dla przechodniów. Radny Szyszko podał przykład ukarania kierowcy przez Policję, który znalazł się na przejściu dla pieszych, kiedy było zielone światło. Radny Szyszko podkreślił, że ta sygnalizacja świetlna powinna być tak rozliczona, żeby nie było takich niebezpiecznych sytuacji.
-Radna Agnieszka Sitarska poruszyła problem zachowania młodych kibiców „CRESOVII”, którzy po meczach idą do siemiatyckich barów i kiedy z nich wychodzą zaczynają się problemy. Część z nich wsiada do samochodów i z piskiem opon rusza spod lokali, druga część i dzie na teren np. Placu Jana Pawła II i łamie kosze na śmieci, ławki w parku. Pani Sitarska podkreśliła w swojej interpelacji, że kiedy zgłasza się takie przypadku Policji to jej interwencja jest taka, że Policjanci kiedy przyjadą nie wysiadają nawet z radiowozu. Pani Sitarska była zdania, że w piątkowe i sobotnie i niedzielne wieczory patroli Policji w okolicach takich miejsc, gdzie skupia się młodzież powinno być więcej.
-Radny Tadeusz Nazarewicz stwierdził, że swego czasu miasto poniosło koszty w związku z uzbrojeniem terenu pod hotel Marwila i jaki jest dzisiaj los tego hotelu. Radny Nazarewicz podkreślił, że warto byłoby, żeby w tym miejscu coś powstało, skoro jest już coś zaczęte.
O ustosunkowanie się do interpelacji części radnych dot. pracy Policji Przewodniczący Rady poprosił Pana Bogusława Toczkę – Powiatowego Komendanta Policji biorącego udział w obradach XXII sesji Rady Miasta.
Komendant Toczko ustosunkowując się do wypowiedzi radnych stwierdził, że odpowiadając na pytanie radnego Chrołowskiego – co robi Policja to trzeba rozmawiać o konkretach, o tym jakie zdarzenia radny ma na myśli i kiedy miało ono miejsce. Pan Toczko stwierdził, że ogólnie nie ma dobrej odpowiedzi na to pytanie, a nie chciałby wchodzić w szermierkę słowną. Komendant Policji powiedział, że ogólnie wśród mieszkańców panuje niepokój jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, ale to nie jest tak, ze Policja siedzi bezczynnie. Pan Komendant nawiązał do wypowiedzi Pana Burmistrza dot. funkcjonowania monitoringu w naszym mieście, stwierdził, że w dzień monitoring obsługuje osoba spoza Policji, w nocy funkcjonariusze Policji. Odnosząc się do wypowiedzi radnej Sitarskiej Pan Toczko powiedział, że w godzinach popołudniowych i wieczornych na terenie Powiatu Siemiatyckiego są 2 patrole policji i ci policjanci nie siedzą na komendzie, ale są w terenie. Komendant Policji podkreślił, że na terenie naszego miasta głównymi punktami, które Policja patroluje są : Plac Jana Pawła II, Osiedla: Górne, Sady i Tarasy i tam patrole policyjne są najczęściej kierowane. Pan Toczko w swojej wypowiedzi zwrócił uwagę radnych, że żeby zabezpieczyć takie miasto jak Siemiatycze to 4 patrole policyjne powinny być na bieżąco, niestety są tylko 2. Pan Toczko stwierdził także w swojej wypowiedzi, iż bardzo często jest tak, że jeżeli nawet zdarzenia nie ma, to ludzie pewne zachowania osób trzecich odbierają jako zagrożenie i stąd tez być może niektóre opinie radnych wynikają. Komendant Toczko odnosząc się do kwestii prawidłowości funkcjonowania sygnalizacji świetlnej przy Placu Jana Pawła II powiedział, że tym urządzeniem nie administruje policja, a Generalna Dyrekcja Dróg, a policji służy jedynie rola opiniotwórcza. Komendant Toczko powiedział, że wniesie wniosek, aby Generalna Dyrekcja skontrolowała ten system oświetlenia.
-Radny Krzysztof Wieczorek stwierdził, że jego zdaniem sytuacja dot. porządku i bezpieczeństwa w naszym mieście jest już na tyle poważna, by Komisje Oświaty i Porządku Publicznego Rady Miasta spotkały się z przedstawicielami Policji. Pan Wieczorek stwierdził, że jego zdaniem to, co się dzieje na ulicach miasta, to nie jest kwestia tego, że jest za mało policjantów, a tego, że policjanci boją się konfrontacji fizycznej, bezpośredniej z chuliganami.
-Radny Zbigniew Chrołowski jako Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego Rady Miasta zaprosił na wspólne posiedzenie Komisji Oświaty i RGiPP Komendanta Toczkę.
Innych interpelacji nie zgłoszono.
Do punktu 7 -podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2005 r
Przewodniczący Rady stwierdził, ze tematyką podatkową radni zajmowali się głównie podczas posiedzeń komisji przed poprzednią sesją, na pytania i wątpliwości radnych były odpowiedzi. Przewodniczący Rady podkreślił, że najpoważniejszą sesją w roku jest sesja, na której ustala się podatki lokalne, gdzie wszyscy radni podchodzą do tych spraw nadzwyczaj poważnie. Przewodniczący Rady podkreślił, że w bieżącym roku wykonano wiele zamierzeń inwestycyjnych, o dużej wartości, a dlatego, że wiele zadań realizowano systemem gospodarczym i sądzi, że pod kontrolą Rady , to co zostanie na dzisiejszej sesji ustalone będzie mądrze wydatkowane w 2005 r. Przewodniczący Rady zapoznał w dalszej kolejności radnych z treścią pisma dostarczonego przez NSZZ „Solidarność”, w którym Związek przedstawia swoje stanowisko w kwestii podatków na 2005 r. Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o przedstawienie opinii stałych Komisji Rady w kwestii podatków na 2005 r.
-Radny Zdzisław Chodakowski – Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu stwierdził, że na posiedzeniu Komisji w dniu 30 listopada br. przedyskutowano stawki podatków lokalnych na 2005 r. Radny Chodakowski podkreślił, że jest to bardzo trudna część pracy Komisji FiB, tym bardziej, że budżet miasta na 2005 będzie zależał od dzisiejszych decyzji Rady. Przewodniczący Komisji Finansów i Budżetu powiedział, że Rada powinna przyjąć stawki podatków lokalnych na 2005 r. zaproponowane przez Burmistrza Miasta. Radny Chodakowski podkreślił w swojej wypowiedzi, że członkowie Komisji zdają sobie sprawę, że każda podwyżka dotknie mieszkańców miasta, jednak wpływy podatków, to ważny procent wpływów do budżetu miasta i jeśli tego wpływu nie będzie, to nie będzie rozwoju miasta, a przecież i Burmistrz i Rada Miasta postawili sobie za cel szybki rozwój miasta. Pan Chodakowski podkreślił, że stawki podatków są trudną sprawą, ale konieczną i wnosi o przyjęcie stawek zaproponowanych przez Burmistrza Miasta podatków lokalnych na 2005 r, dodał, ze jego zdaniem przy zaangażowaniu Rady środki uzyskane z tych podatków zostaną mądrze wydatkowane. Na zakończenie swojej wypowiedzi radny Chodakowski powiedział, że na posiedzeniu członkowie Komisji przyjęli proponowane przez Burmistrza stawki podatków na 2005 r, ale nie wszystkie jednogłośnie.
-Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Porządku Publicznego radny Zbigniew Chrołowski powiedział, że komisja na swym posiedzeniu przed sesją większością głosów zaopiniowała zaproponowane stawki podatkowe na 2005 r. przy 1 głosie wstrzymującym przy 2 projektach uchwał i 1 głosie przeciwnym, jeżeli chodzi o uchwałę w sprawie zwolenia z podatku od posiadania psów) . Radny Chrołowski powiedział, że jego zdaniem podatki lokalne należy podnieść, jeśli chcemy rozwoju miasta.
-Radny Krzyszof Szyszko – Przewodniczący Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury stwierdził, że wzrost podatków na 2005 rok jest nieunikniony. Radny Szyszko podkreślił, że stawki zaproponowane przez Burmistrza Miasta nie są stawkami maksymalnymi i miasto Siemiatycze nie jest najbardziej rygorystyczną gminą, jeśli chodzi o stawki podatków lokalnych, jednak niesie to także ujemne skutki, gdyż poprzez takie działanie zabierane są naszemu miastu subwencje. Pan Szyszko Franciszek swojej wypowiedzi stwierdził, że bardzo często uważa się, iż podwyżka podatków najbardziej dotknie przedsiębiorców, sfery usług, a jego zdaniem najbardziej dotyczyć ona będzie sferę budżetową, przy czym przedsiębiorstwa są Franciszek stanie zrekompensować podwyżkę podatków, a sfera budżetowa nie. Radny Szyszko w swojej wypowiedzi podkreślił, że nasze społeczeństwo ubożeje i dlatego też po podwyżce podatków trzeba bezie wspomóc dodatki mieszkaniowe, wypoczynek letni dzieci i młodzieży, itp. Radny Szyszko stwierdził na zakończenie swojej wypowiedzi, ze projekty uchwał dot. podatków 2005 r. zostały przez członków Komisji zaopiniowane pozytywnie, przy 1 głosie sprzeciwu.
Radni innych uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2005 r. , zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowała większość radnych, przeciwnych było 4 radnych.
/Uchwała Nr XXII/138/04 w załączeniu/
Do punktu 8 - podjęcie uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2005 r.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości na 2005 r. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XXII/139/04 w załączeniu/
Do punktu 9 - podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2005 r.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2005 r.Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowała większość radnych, 1 głos był przeciwny, 1 radny wstrzymał się od głosu.
/Uchwała Nr XXII/140/04 w załączeniu/
Do punktu 10 - podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2005 r.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2005 r. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XXII/141/04 w załączeniu/
Do punktu 11 - podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów w 2005 r.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie zwolnienia z podatku od posiadania psów w 2005 r. r. Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowała większość radnych, przy 1 głosie przeciwnym.
/Uchwała Nr XXII/142/04 w załączeniu/
Do punktu 12 - podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy na rok 2005 miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi.
Radni uwag i pytań w tej sprawie również nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie programu współpracy na rok 2005 miasta Siemiatycze z organizacjami pozarządowymi. . Zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXII sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XXII/143/04 w załączeniu/
Do punktu 13 – odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Burmistrz Radomski odpowiadając na zgłoszone interpelacje powiedział, że jeżeli chodzi o działkę przy ul. Szpitalnej, to została ona podzielona i sprzedana jeszcze w poprzedniej kadencji. Odnosząc się do interpelacji dot. budynku hotelu nad zalewem Burmistrz Radomski odpowiedział, że swego czasu starał się pomóc właścicielowi w pozyskanie środków na dokończenie tej inwestycji, starał się zainteresować tym budynkiem Prezesa Promocji Inwestycji, jednak okazało się, że żeby uruchomić ten hotel na początek potrzebnych jest 12 milionów zł i w tym momencie nasuwają się wątpliwości, czy środki te zostaną zwrócone. Burmistrz Radomski podkreślił w swojej wypowiedzi, że nikt w ten hotel nie zainwestuje, jeśli nie będzie miał gwarancji uzyskania konkretnego efektu i naprawdę nie wie, jak właściciel sobie z tym poradzi
Do punktu 14 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach głos zabrali:
-Radny Tadeusz Nazarewicz stwierdził, że zabiera głos ponieważ podczas podejmowania uchwał podatkowych na 2005 r. Przewodniczący Komisji bardzo elokwentnie przedstawili stanowiska Komisji, z których wynikała, że jeżeli podatki będą niskie, to nic się w mieście nie zrobi, a przecież zamiast 5%, można było podnieść o 3% i mniej zrobić w mieście, tym bardzie, że przecież na 2004 r. podatki wzrosły o 6%Pan Nazarewicz w swojej wypowiedzi podkreślił również, że należy próbować szukać takiego sposobu, by podatek od posiadania psów ściągać od mieszkańców naszego miasta ( być może poprzez media to zrobić).
Innych głosów w dyskusji w tym punkcie nie zgłoszono.
Do punktu 15– zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXII sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 1 grudnia Przewodniczący Rady Miasta o godz. 15:25 zamknął obrady.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: | Przewodniczący Rady Miasta |
K.Andruszkiewicz | Zdzisław Warpechowski |
Załącznik
do protokołu Nr XXII/04
z XXII sesji Rady Miasta
z dnia 1 grudnia 2004 r.
Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Państwo
Minął kolejny miesiąc od ostatniego posiedzenia Rady Miasta. Mimo krótkiego okresu wydarzyło się wiele spraw o których Państwa pokrótce poinformuję.
Przeprowadzono postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia na zarządzanie targowiskami miejskimi przy ul. Polnej i Kościuszki w roku 2005. Do przetargu wpłynęła jedna oferta złożona przez podmiot gospodarczy z Siemiatycz – Produkcja Wyrobów Pończoszniczych, Zarządzanie Targowiskiem Miejskim – Ryszard Zaremba. Oferent ten zarządza targowiskiem także w bieżącym roku. Cena zaoferowana w przetargu za roczny okres zarządzania wynosi 27 000 zł – analogicznie jak w roku bieżącym.
Wyłoniono wykonawcę projektu kanalizacji sanitarnej i wodociągu w ulicy Nowej. W postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego nie wpłynęła żadna oferta. W związku z tym zamówienia udzielono w trybie z wolnej ręki w wyniku negocjacji z wykonawcą – Zakład Inżynierii Budowlanej AKWABUD z Białegostoku. Wynegocjowana cena wynosi 5 000 plus podatek VAT.
Po miesięcznej eksploatacji stwierdzone zostały wady techniczno-konstrukcyjne w wykonanym w lipcu br basenie kąpielowym. Ponieważ wykonawca – Firma EKOINSBUD z Bielska Podlaskiego nie przystąpił do usunięcia wad zleciłem wykonanie ekspertyzy technicznej obiektu przez rzeczoznawców z Wydziału Budownictwa Politechniki Białostockiej. Opracowanie będzie zawierać ocenę stanu technicznego basenu, przyczyny wystąpienia wad oraz sposoby ich likwidacji. Po otrzymaniu ekspertyzy zostaną podjęte decyzje odnośnie dalszych działań by umożliwić normalną eksploatację basenu od początku sezonu letniego w przyszłym roku.
W miesiącu listopadzie wstrzymane zostały prace przy budowie budynku socjalnego. Wykonany został stan surowy budynku wraz ze stropem. Strop zabezpieczono papą na lepiku. Wykonano kominy dymowe i wentylacyjne oraz fundamenty pod kaflowe piece fizyczne. Otwory okienne zabezpieczono pustakami. Aktualnie robiony jest aneks do projektu zmieniający pokrycie budynku ze stropodachu na dach dwuspadowy pokryty blachą. Opracowywane są także projekty wykonawcze instalacji sanitarnej i elektrycznej. Do Ministerstwa Infrastruktury został złożony wniosek o dofinansowanie budowy w wysokości 30% planowanego kosztu inwestycji. Prace przy budowie zostaną wznowione wiosna przyszłego roku.
W zakresie prac drogowych bieżące utrzymanie ulic łącznie z utrzymaniem oznakowania pionowego wyniosło za ostatnie dwa miesiące 8 900 zł.
Przeprowadzono remonty cząstkowe ulic oraz profilowano ulice o nawierzchni żwirowej i gruntowej za łączną kwotę 9 930 zł.
Intensywnie pracowała brygada utworzona we współpracy z Urzędem Pracy między innymi:
- wykonano parking przy SOK o pow. 280 m2 z płyt przekazanych przez Przedsiębiorstwo Komunalne oraz chodnik od ul. Legionów Piłsudskiego do SOK. Wartość kosztorysowa robót wynosi 19 000 zł,
- przebudowano chodnik przy ul. Legionów Piłsudskiego na odcinku od ul. Pałacowej do wjazdu na osiedle Spółdzielni Mieszkaniowej. Wartość kosztorysowa robót wynosi 5 000 zł. 2/3 tej kwoty pokryte zostało przez Zakład Doskonalenia Zawodowego i Pana Złotowskiego.
- rozpoczęto prace przy przebudowie chodnika przy pomniku Tadeusza Kościuszki.
Święto Niepodległości obchodziliśmy w tym roku przy mogiłach żołnierzy I wojny światowej z 1920 r. chodnik wykonany w tym miejscu to zasługa obecnego na dzisiejszej sesji Pana Andrzeja Daniluka który przekazał kostkę oraz Pana Antoniego Timofiejuka – właściciela firmy Dimex, który nieodpłatnie tą kostkę ułożył.
Zakończono prace przy budowie chodnika i poszerzaniu mostu na ul. Słowiczyńskiej od ul. Norwida do Słowiczej. Wartość robót wyniosła 173 tys. zł. Roboty sfinansowane zostały przez Powiatowy Zarząd Dróg.
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich wykonał przebudowę chodnika ul. Górnej na odcinku od ronda do ul. Leśnej po lewej stronie i ok. 50 m2 po prawej stronie. Wartość robót prawie 79 tys. zł w tym partycypacja Miasta 39 tys.
Zbliża się ku końcowi remont kapitalny ul. Ciechanowieckiej na odcinku od Placu Jana Pawła II do byłego POM realizowany przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad oddział w Białymstoku. Obecnie wykonywana są prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej.
Po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym zawarta została umowa na zimowe utrzymanie dróg. Umowa zawarta została z Panem Adamem Toczko na okres od 15 listopada do 15 kwietnia następnego roku. Podstawowe stawki zawarte w umowie to : 78 zł za godz. odśnieżania oraz 234 zł za godzinę posypywania.
Ogłoszony został przetarg na zakup prefabrykatów drogowych kostki i krawężników do wykorzystania w następnym roku. Kwota przeznaczona na ten cel to 45 tys. zł.
Z zakresu gospodarowania mieniem komunalnym dokonano zamiany nieruchomości o pow. 265 m2 stanowiącej własność Miasta położonej przy ul. Słowiczyńskiej i Grodzieńskiej o wartości 38 238 zł na działkę o pow. 114 m2 zabudowaną pawilonem handlowym stanowiącą własność PSS Społem przy ul. Grodzieńskiej o wartości 37 910 zł.
15 listopada odbył się przetarg ograniczony na sprzedaż 4 działek położonych na zapleczu Placu Jana Pawła II. Sprzedano je za łączną kwotę 20 110 zł. Jedną działkę sprzedano w drodze bezprzetargowej na poprawienie warunków działki przyległej.
Przeznaczono do sprzedaży lokal mieszkalny wraz z gruntem położony przy ul. Słowiczyńskiej 3/1
Na wniosek Spółdzielni Mieszkaniowej przygotowano do sprzedaży nieruchomości zabudowane budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi które są w użytkowaniu wieczystym spółdzielni.
Zlecona została wycena nieruchomości zabudowanej przy ul. Kilińskiego 9 z przeznaczeniem do przetargu oraz nieruchomości przy ul Żwirki i Wigury i 11 Listopada przeznaczone pod budowę elektrociepłowni. Zostaną one wniesione aportem do Przedsiębiorstwa Komunalnego.
W dniu 10 listopada wraz z Komendantem Powiatowym Policji Bogusławem Toczko odbyłem spotkanie z Komendantem Wojewódzkim Policji w sprawie bezpieczeństwa publicznego w naszym mieście. Wynikiem tego spotkania jest przejęcie, po okresie próbnym, z dniem 22 listopada obsługi pierwszej części monitoringu wizyjnego przez Komendę Powiatową Policji. Ze swej strony zobowiązałem się do podpisania umowy z Komendantem Wojewódzkim Policji na finansowanie 1 etatu policyjnego od 1 stycznia 2005 przez okres 5 lat. Ma to pomóc w ciągłym nadzorze komendy i umożliwić wykorzystanie zapisanych zdarzeń do egzekwowania prawa i porządku.
Mam nadzieje, że w przypadku zainstalowania następnych kamer, jak planujemy, w roku 2005 przynajmniej w ich zasięgu będzie panowało wzorowe bezpieczeństwo.
15 listopada podpisałem zarządzenie w sprawie przyjęcia projektu budżetu Miasta na rok 2005. Projekt zakłada wzrost dochodów i wydatków o 3%. Poziom wydatków poszczególnych jednostek zaplanowano w takiej samej wysokości jak w roku bieżącym. Część dochodów została zarezerwowana na spłatę pożyczek. Projekt budżetu otrzymaliście Państwo razem z materiałami na sesję.
Bezpośrednio związane z budżetem są podatki lokalne. W budżecie założono wzrost wpływów z podatków średnio o 4%. Ustalenie wysokości stawek podatkowych jest tematem dzisiejszej sesji.
W dniu 15 listopada miałem zaszczyt i przyjemność uczestniczyć w spotkaniu dyplomatycznym z okazji Święta Króla Belgów w Ambasadzie Belgii w Pałacu Mniszchów. Na które zostałem zaproszony przez Ambasadora jego Królewskiej Mości Króla Belgów i jego małżonkę. Spotkanie miało bardzo miły i uroczysty charakter. Pan Ambasador, który bardzo miło wspomina wizytę w naszym mieście, prosił o przekazanie pozdrowień wszystkim mieszkańcom Miasta.
W dniu 10 listopada w przeddzień Święta Niepodległości wraz z niewielką grupą radnych w imieniu wszystkich mieszkańców miasta Siemiatycze złożyliśmy wieńce wdzięczności przed miejscami pamięci narodowej tj. obeliskiem legionistów i pomnikiem Tadeusza Kościuszki przy ul. Legionów Piłsudskiego oraz pomnikiem Sybiraków uciemiężonych i poległych za wolność ojczyzny. W dniu 11 listopada również z niewielką grupą radnych miałem przyjemność wraz z Państwem uczcić 86 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Uroczystości te miały nieco inny przebieg niż dotychczas. Po uroczystych modlitwach w świątyniach obu wyznań przeszliśmy na cmentarz przy kaplicy św. Anny. Tam przed odrestaurowanymi grobami żołnierzy z 1920 roku oraz odnowionymi innymi grobami za sumę 7 tys. zł w otoczeniu nowej alejki i chodnika wykonanych z kostki podarowanej przez państwa Elżbietę i Andrzeja Daniluk a ułożonych społecznie przez Pana Antoniego Timofiejuka mogliśmy godnie oddać hołd tym którzy walczyli o wolną i niepodległą Polskę Z tego miejsca wszystkim tym którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do uświetnienia tego miejsca oraz uczestnikom tej uroczystości serdecznie dziękuję.
Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Szanowni Goście.
Jesteśmy dziś świadkami niecodziennej chwili w historii miasta Siemiatycze. Niewiele osób tych co zamieszkiwali uprzednio w naszym mieście jak i obecnych zasługuje na miano honorowego lub zasłużonego obywatela miasta Siemiatycze. Tym, którzy są godni tego zaszczytu są Państwo Elżbieta i Andrzej Daniluk właściciele przedsiębiorstwa Pater Firma.
Pozwoliłem sobie zaprosić tę zacną rodzinę na dzisiejszą sesję i w obecności Państwa- Rady Miasta – reprezentantów społeczności wybranych w demokratycznych wyborach powszechnych wręczyć wyróżnienie i podziękować za to wszystko co uczynili dla tego miasta i jego mieszkańców. To Pani Elżbieta i Pan Andrzej obdarowani dobrocią serca na przestrzeni wielu lat szczodrze wspomagali tych co pomocy potrzebowali. Wspierali duchowo i finansowo. Dzięki nim nasze świątynie mają taki wspaniały wygląd i wystrój. W mieście funkcjonuje świetlica wyposażona w sprzęt do nauki i zabawy dla dzieci z ubogich rodzin. To oni co roku finansują dziesiątki obiadów miesięcznie w naszych szkołach i przedszkolach. Nasz powiatowy szpital dosprzętowiony jest w najnowocześniejsza aparaturę. Miasto ma inny wygląd estetyczny, zwłaszcza jego centrum, dzięki sfinansowanym ozdobnym gazonom i części kostki.
Ilu indywidualnym i bezimiennym osobom pomogli w potrzebie to tylko Oni wiedzą. Za to wszystko, za wrażliwość i chęć niesienia pomocy niech mi będzie wolno dziś podziękować. I w imieniu własnym i nas wszystkich wręczyć ten symboliczny dyplom oraz herb naszego miasta. Trafia on w godne ręce. Wierzę, że będą się Państwo nim szczycić jak i tym że urodziliście się i pracujecie w mieście Siemiatycze.
Metryka strony