Protokół Nr XXIX/05
Numer | XXIX/05 |
---|---|
Data wydania | 2005-09-21 |
Protokół Nr XXIX/05
z obrad XXIX sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Siemiatycze
w dniu 21 września 2005 roku
Obrady XXIX sesji Rady Miasta Siemiatycze rozpoczęły się o godzinie 12:00 zakończyły zaś o godzinie 13:55.
W obradach XXIX sesji na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13, według załączonej do protokołu listy obecności.
Radni obecni na XXIX sesji:
1. Zdzisław Chodakowski
2. Zbigniew Chrołowski
3. Andrzej Kochański 4. Aleksander Jakowiuk
5. Tadeusz Nazarewicz
6. Jan Szeweluk
7. Krzysztof Szyszko
8. Zdzisław Warpechowski
9. Krzysztof Wieczorek
10. Zenon Sielewonowski
11. Franciszek Sak
12. Agnieszka Sitarska
13. Halina Drabiuk
Radni nieobecni na XXIX sesji Rady Miasta:
1. Mirosław Kobus
2. Mariusz Gocał
W obradach XXIX sesji uczestniczyli również:
1. Zbigniew Radomski – Burmistrz Miasta
2. Stanisław W. Fleks – Zastępca Burmistrza
3. Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
4. Danuta Jaszczołt - Skarbnik Miasta
5. Jolanta Horba – Radca Prawny Urzędu Miasta
6. Jarosław Sołomacha– korespondent Siemiatyckiego Kuriera Samorządowego
7. Anna Kondraciuk – redaktor „Głosu Siemiatycz”
8. Regina Sawczyńska – Przewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 7
9. Romuald Wigat – Dyrektor Siemiatyckiego Ośrodka Kultury
10.Janusz Majer – Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego K Spółka z o.o.
11. Celina Kichner – Wiceprzewodnicząca Zarządu Osiedla Nr 4
12. Bogusław Toczko – Komendant Powiatowy Policji
13. Edward Krasowski – Komendant Powiatowy Straży Pożarnej
Do punktu 2 – przyjęcie porządku obrad
Przewodniczący Rady stwierdził, że proponowany porządek obrad XXIX sesji radni otrzymali wcześniej, zwrócił się z pytaniem, czy zgłaszają do niego jakieś uwagi i poprawki. Radni uwag i poprawek nie wnieśli, przyjmując jednogłośnie zaproponowany porządek obrad XXIX sesji, który przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXVIII sesji Rady Miasta.
4. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miasta.
5. Sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego.
8. Podjęcie uchwały w sprawie cen biletów za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej na terenie miasta Siemiatycze.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze.
10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
11. Wolne wnioski.
12. Zamknięcie obrad.
Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XXVIII sesji
Przewodniczący Rady poinformował radnych, że protokół z XXVIII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.
Do punktu 4 - Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miasta
Przewodniczący Rady przekazał radnym następujące informacje i komunikaty:
1/ do Rady Miasta wpłynęło pismo od Prezesa Związku Miast Polskich, w którym zwraca się on prośbą o ponowne rozważenie uczestnictwa naszego miasta w tej organizacji;
2/ w trakcie swoich dyżurów w Biurze Rady Miasta przyjmował delegacje mieszkańców miasta w tym: Słowiczyna ( ul. Plażowej ), którzy podnosili swoje problemy: brak wodociągu, budki telefonicznej. Przewodniczący rady podkreślił, że jest w stałym kontakcie z mieszkańcami tej ulicy, jednak niespełnienie ich oczekiwań niekoniecznie jest spowodowane brakiem chęci. Pan Warpechowski dodał, że Rada Miasta jeszcze wiele lat będzie żyła sprawami Słowiczyna, gdyż jest to teren piękny i nie doinwestowany przez wiele lat. W biurze Rady była również delegacja mieszkańców ulicy Leśnej, którzy zwracali się z prośbą o zorganizowanie na zapleczu tej ulicy placu zabaw dla dzieci. Pan Warpechowski dodał, że w tej kwestii była przeprowadzona wizja lokalna, bo zdania w tym temacie są podzielone – część mieszkańców chciała grunt na poszerzenie działek, a część chciała przeznaczyć ten grunt na plac zabaw.
Przewodniczący poinformował również, że w okresie między sesjami w imieniu Rady Miasta uczestniczył w różnych uroczystościach.
Do punktu 5 – sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami
Sprawozdanie z pracy za okres od ostatniej sesji tj, od dnia 21 czerwca br. złożył Burmistrz Miasta – Zbigniew Radomski. Sprawozdanie to stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Radni pytań i uwag do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.
Do punktu 6 – interpelacje i zapytania radnych
W punkcie interpelacje i zapytania radnych, głos zabrali:
-Radny Zbigniew Chrołowski swoja interpelację skierował do Prezesa Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o, stwierdził, że na ostatniej sesji rada Miasta jakby zobligowała Pana Majera do przedstawienia rozwiązań wyeliminowania uciążliwego zapachu z oczyszczalni.
-Radny Andrzej Kochański zwrócił się z pytaniem, czy są prowadzone działania w zakresie wykonania drogi dojazdowej do bloków komunalnych przy ul. Kościuszki. Radny Kochański zwrócił się także z pytaniem, na podstawie jakiej procedury wydzierżawiono Maksbudowi teren po byłej targowicy, tym bardziej, że istnieje prawdopodobieństwo, iż powstanie tam kolejny uciążliwy zakład.
-Radny Zdzisław Chodakowski zwrócił się z pytaniem dot. zakładów PRONAR. Zapytał, czy na szczeblu władz samorządowy i powiatowych są prowadzone rozmowy na temat zapewnienia kadry technicznej dla tego zakładu, żeby zatrzymać ludzi z Siemiatycz. Radny Chodakowski poruszył również problem oświetlenia drogi łączącej osiedle Wysokie z Zespołem Szkół. Radny Chodakowski zapytał, czy jest jakaś szansa na to, że kilka lamp zostanie tam ustawionych. Pan Chodakowski zwrócił się także z pytaniem, czy jest możliwość pokrycia asfaltem ul. Sikorskiego i dużego parkingu przy cerkwi na tej ulicy.
-Radny Aleksander Jakowiuk stwierdził, że na poprzedniej sesji zwracał się do Prezesa Przedsiębiorstwa Komunlanego – Pana Majera o wydłużenie pracy miejskiego wysypiska śmieci. Radny Jakowiuk stwierdził, że z tego co obserwuje nie załatwiono tego tematu, wysypisko jest zamykane o godz. 16, a śmieci wywożone są do okolicznych lasów. Radny Jakowiuk stwierdził, że zastanawia się, co jest droższe – zbieranie śmieci po okolicznych lasach, czy też wydłużenie pracy na wysypisku o 1 godzinę.
-Radny Tadeusz Nazarewicz zwrócił uwagę na powracający problem wałęsających się bezpańskich psów po naszym mieście. Pan Nazarewicz podkreślił, ze mieszkańcy bardzo skarżą się na ten problem, dodał, że od 2 lat już żadna złotówka nie wpływa do kasy miasta z tytułu podatku od posiadania psów i problem jest ciągle widoczny.
-Pan Zdzisław Warpechowski stwierdził, że kilka miesięcy wcześniej radni akceptowali plan inwestycji Przedsiębiorstwa Komunalnego na 2005 r. i chciałby zapytać jakie szanse na dzień dzisiejszy ma wykonanie kanalizacji w ul. Mickiewicza oraz czy jest szansa zrealizowania w bieżącym roku zadania – wodociąg w ul. Plażowej.
Innych interpelacji nie zgłoszono.
Do punktu 7 - podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego
Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt uchwały w tej sprawie był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. Następnie o przedstawienie opinii Komisji Rady w tej kwestii poproszeni zostali Przewodniczący Komisji tj. radni: Zbigniew Chrołowski, Krzysztof Szyszko, Zdzisław Chodakowski. Opinie Komisji odnośnie projektu tej uchwały były pozytywne.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad podjęciem uchwały w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego- zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem w/w uchwały głosowało 13 radnych.
/Uchwała Nr XXIX/177/05 w załączeniu/
Do punktu 8 - Podjęcie uchwały w sprawie cen biletów za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej na terenie miasta Siemiatycze
Przewodniczący Rady stwierdził, że ten projekt uchwały również był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. Następnie o przedstawienie opinii Komisji Rady w tej kwestii poproszeni zostali Przewodniczący Komisji tj. radni: Zbigniew Chrołowski, Krzysztof Szyszko, Zdzisław Chodakowski. Opinie Komisji odnośnie projektu tej uchwały były pozytywne, jednak radny Krzysztof Szyszko podkreślił, że lokalne media powinny zwrócić uwagę na fakt, iż uchwała ta dopuszcza możliwość korzystania z ulg. Radny Szyszko zwrócił się z prośbą do przedstawicieli lokalnych mediów obecnych na sali obrad, by na ten fakt szerzej zwrócili uwagę na łamach swych gazet.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie cen biletów za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej na terenie miasta Siemiatycze, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem w/w uchwały głosowało 10 radnych, 3 radnych było przeciwko.
/Uchwała Nr XXIX/178/05 w załączeniu/
Do punktu 9 – podjęcie uchwały w sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze
Przewodniczący Rady stwierdził, że ten projekt uchwały również był dokładnie przedstawiany na posiedzeniach Komisji przed sesją. Zwrócił się z pytaniem do radnych, czy na sesji istnieje jeszcze potrzeba omawiania tego punktu. Radni byli zdania, że nie ma takiej potrzeby. Następnie o przedstawienie opinii Komisji Rady w tej kwestii poproszeni zostali Przewodniczący Komisji tj. radni: Zbigniew Chrołowski, Krzysztof Szyszko, Zdzisław Chodakowski. Przewodniczący Komisji stwierdzili, że projekt tej uchwały został na każdym posiedzeniu zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie.
Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli. Przewodniczący Rady zarządził więc głosowanie nad podjęciem uchwały sprawie ustalenia miesięcznego wynagrodzenia Burmistrza Miasta Siemiatycze, zwrócił się do radnych z pytaniem, kto jest za podjęciem tej uchwały - na 13 radnych biorących udział w obradach XXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem w/w uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny był przeciwko.
/Uchwała Nr XXIX/179/05 w załączeniu/
Do punktu 10 - odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
Burmistrz Miasta odpowiadając na interpelacje zgłoszone na XXIX sesji stwierdził m.in.:
- odnosząc się do interpelacji radnego Kochańskiego w sprawie nawierzchni ulicy przy bloku komunalnym na ul. Kościuszki stwierdził, że , iż w bieżącym roku nic nie da się zrobić, może w przyszłym roku. Burmistrz Radomski podkreślił, że ta ulica jest systematycznie utwardzana. Odnosząc się do kwestii uciążliwości zakładu Maksbud, który ma zostać zlokalizowany przy ul. Kościuszki Burmistrz Radomski powiedział, że zakład ten nie jest uciążliwy, podkreślił, że w Bielsku Podlaskim jest on zlokalizowany w odległości 50 m od zakładów HOP i 30 m od cerkwi. Burmistrz Radomski powiedział, że zakład ten produkuje masę bez przykrego zapachu, bez dymu. Odnosząc się do kwestii wydzierżawienia terenu pod ten zakład Burmistrz Radomski powiedział, że na podstawie ustawy o samorządzie gminnym i gospodarce nieruchomościami ma prawo zrobić to na okres 3 lat. W swojej wypowiedzi Burmistrz Radomski podkreślił, że w tym zakładzie będzie pracować do 50 osób z terenu naszego miasta.
- ustosunkowując się do interpelacji radnego Chodakowskiego w sprawie drogi przez las, łączącej osiedle Wysokie z Zespołem Szkół Burmistrz Radomski stwierdził, że jest na etapie rozmów ze Wspólnotą Gruntową „Dębitka”, które prowadzone są w kierunku zamiany części gruntów za Marwilem gruntów od ul. Grodzieńskiej do Żwirki i Wigury. Burmistrz Radomski podkreślił, że ta ścieżka przez las nie figuruje nigdzie jako droga i nie jest to grunt miasta, a więc na dziś żadne inwestycje nie mogą być tam realizowane. Burmistrz dodał, ze być może w 2006 r. będzie możliwość realizacji tego zadania.
- odpowiadając na pytanie dot. Firmy PRONAR Burmistrz Radomski stwierdził, że z tego co wie, to firma ta uporała się już zasilaniem prądu dla tego zakładu, bo jest to podstawowa rzecz. Odnosząc się do kwestii zatrudnienia Burmistrz stwierdził, że rozmawiał z panem Martyniukiem o sprawach kadrowych i z tego co mówi, to zaproponował kilku inżynierom z Siemiatycze staż w zakładzie w Narwi, jednak żaden z kandydatów nie przyjął tej oferty. Burmistrz Radomski przyznał, że znalezienie wykwalifikowanych pracowników do Pronaru będzie problemem dla przyszłych władz i rozwiązanie tego problemu wymagać będzie zaangażowania także Starostwa Powiatowego i Powiatowego Biura Pracy.
- ustosunkowując się do kwestii nowej nawierzchni na ul. Sikorskiego i parkingu przy cerkwi Burmistrz Radomski powiedział, że bieżącym roku nie przewiduje realizacji tych zadań, być może w przyszłym roku uda się to zrealizować.
- odnosząc się do kwestii bezpańskich psów Burmistrz Radomski powiedział, że z tego co wie, to każde miasto powiatowe ma taki problem. Burmistrz powiedział, że na dzień dzisiejszy problem jest doraźnie rozwiązywany przez Przedsiębiorstwo Komunalne, które wyłapuje i przetrzymuje jednostki stanowiące zagrożenie, ale jest ich coraz więcej.
-Przewodniczący Rady zaproponował, żeby mieszkańcy miasta, głównie ul. 11 Listopada oraz radni mogli wybrać się do Maksbudu do Bielska Podlaskiego, by na miejscu ocenić jak ten zakład funkcjonuje. Przewodniczący zaproponował by wyjazd został zorganizowany w środę 28 września o godz. 14. Radni tę propozycję przyjęli.
Następnie Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z o.o - Pan Janusz Majer odniósł się do zapytania radnego Chrołowskiego, który stwierdził, że proces inwestycyjny dalszej modernizacji oczyszczalni ścieków potrzebuje czasu i wybrania odpowiedniego kierunku. Prezes Majer stwierdził, że na dziś prowadzone są rozmowy z Firmami OKEY i OERLEMANS dot. budowy podoczyszczalni ścieków, co wpłynęłoby na mniejsze zrzuty osadów na oczyszczalnię miejską. Prezes Majer podkreślił, że ciągle ma problem z Firmą POLSER, która do tej pory nie dała odpowiedzi co będzie robić z gospodarką osadową i nie chce się określić, jakie będzie zrzucała ścieki. Odnosząc się do bieżących działań jakie podejmuje Przedsiębiorstwo Komunalne, aby zniwelować przykry zapach Prezes Majer powiedział, że osad jest wywożony i w tym celu Spółka chce zakupić specjalistyczny sprzęt, gdyż starają się, aby zmniejszyć ilość gromadzonego osadu, jednak posiadają duże zapasy z poprzedniego okresu. Prezes Majer powiedział, że na dzień dzisiejszy osad z poletek został zmniejszony o 50% i teraz zajmuje obszar 1 ha. Prezes Majer odniósł się także w swojej wypowiedzi do zadań inwestycyjnych, które PK będzie realizować na terenie miasta w bieżącym roku, stwierdził, że realizowana będzie budowa sieci kanalizacyjnej w ul. Cerkiewnej i Mickiewicza. Prezes Majer podkreślił również, że na dzień dzisiejszy Przedsiębiorstwo nie dysponuje środkami, aby prowadzić inwestycje na ul. Plażowej ( wodociąg i kanalizacja). Odnosząc się w swojej wypowiedzi do kwestii poruszonej przez radnego Jakowiuka, a dot. wydłużenia godzin pracy miejskiego wysypiska śmieci Prezes Majer stwierdził, że w okresie letnim przez 2 tygodnie wydłużył czas pracy wysypiska, jednak nie było chętnych, którzy by po godzinie 16 do godziny 18 chciały śmieci na wysypisku zostawić.
-Radny Zbigniew Chrołowski ustosunkowując się do wypowiedzi Prezesa Majera stwierdził, że coś się jednak na oczyszczalni robi, skoro poletka zajmują teraz obszar 1 ha, a nie 1,5 ha i trzeba mieć nadzieję, że za kilka miesięcy będzie to obszar 0,5 ha.
-Radny Jakowiuk zabierając głos stwierdził, że sprawdzał osobiście i był 3 razy na wysypisku po południu i 3 razy nikogo z pracowników nie zastał, a śmieci jest coraz więcej i przybywa ich szczególnie dużo po sobocie.
-Prezes Majer odnosząc się do wypowiedzi radnego Jakowiuka stwierdził, że w najbliższym czasie zamierza doprowadzić wysypisko śmieci do używalności tj. wprowadzić selekcję na terenie miasta i na terenie wysypiska bo to wysypisko musi spełniać warunki jakie narzuca Inspektorat Ochrony Środowiska z Białegostoku.
-Radny Zdzisław Warpechowski był zadania, że gdyby nawet wysypisko śmieci czynne było 7 dni w tygodniu przez 24 godziny to i tak znajda się tacy ludzie, którzy nie dowiozą śmieci do wysypiska, tylko wyrzucą je po drodze.
-Prezes Majer wyraził opinię, ze sytuację poprawiłoby podpisanie umów z Przedsiębiorstwem na wywóz nieczystości stałych, do tej pory umowy takiej nie podpisało 50% właścicieli budynków jednorodzinnych.
W tym punkcie porządku obrad Przewodniczący Rady udzielił również głosu pani Kazimierze Kobus, która w imieniu mieszkańców części ul. Leśnej i Klonowej zabrała głos w sprawie przywrócenia placu położonego miedzy tymi ulicami na boisko do gry w piłkę. Pani Kobus podkreśliła, że ten plac zabaw był od zawsze w tej części osiedla i dzieci z niego korzystały, jednak teren ten został przeznaczony na ogródki przydomowe, ale mieszkańcy zamiast uprawiać je, spuszczają do tego gruntu szamba. Pani Kobus podkreśliła, że te osoby, które to robią nie boją się i w biały dzień o 10 rano czuć. Pani Kobus podkreśliła, że nieprzyjemny zapach ze spuszczanych szamb wyczuwalny jest ciągle i trudno z nim żyć. Pani Kobus przekazała również Przewodniczącemu Rady pismo mieszkańców skierowane w tej sprawie do Burmistrza Miasta. Przewodniczący Rady zapoznał radnych z treścią pisma, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
-Burmistrz Miasta ustosunkowując się do wypowiedzi Pani Kobus i pisma mieszkańców stwierdził, że 6 razy był w spornym miejscu i z przykrością musi powiedzieć, że za każdym razem dzieci z osiedla tam nie było. Burmistrz Radomski stwierdził, że argumentem za tym, by mieszkańcom dać w dzierżawę ten teren była troska o porządek, by każdy z tych mieszkańców miał obok swojej posesji porządek, a nie by miejsca te porośnięte były zielem, a by tam były przydomowe ogródki. Burmistrz podkreślił, że na dzień dzisiejszy nie widzi innej możliwości zmiany swego stanowiska.
-Przewodniczący Rady Miasta zabierając głos w tej sprawie stwierdził, że argumentem za podjęciem takiej decyzji Pana Burmistrza było to, żeby w miejsce ziela coś rosło, jednak trudno jest zadowolić wszystkich, bo inna grupa mieszkańców chce mieć plac zabaw, a do tego wszystkiego dochodzą jeszcze przypadki użytkowania tego terenu niezgodnie z umowami.
W tym punkcie porządku obrad Przewodniczący udzielił również głosu Pani Celinie Kichner – Wiceprzewodniczącej Zarządu Osiedla Nr 4. Pani Kichner w swojej wypowiedzi w imieniu mieszkańców tzw. Łojek odniosła się do planu powstania w pobliżu ich osiedla Firmy „Maksbud”. Pani Kichner stwierdziła, że firma ta druga, po oczyszczalni dawka smrodu.
-Burmistrz Radomski ustosunkowując się do tej wypowiedzi stwierdził, że „Maksbud” jest inwestycją całkowicie ekologiczną dla miasta. Burmistrz podkreślił, że naprawdę trzeba zobaczyć siedzibę firmy „Maksbud” w Bielsku Podlaskim, żeby mieć pojęcie o ty, jak to będzie wyglądać. Burmistrz Radomski podkreślił, że firma w Bielsku ma już 10 lat, w Siemiatyczach powstanie coś o 10 lat młodsze, a więc jeszcze bardziej nowoczesne i ekologiczne.
Do punktu 11 – wolne wnioski
W wolnych wnioskach radni głosu nie zabierali.
Do punktu 12 – zakończenie obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXIX sesji Rady Miasta w dniu 21 września 2005 r. r. Przewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 13:55.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: | Przewodniczący Rady Miasta |
K.Andruszkiewicz | Zdzisław Warpechowski |
Załącznik do
Protokołu Nr XXIX/05
Z obrad XXIX sesji
Rady Miasta Siemiatycze
Z dnia 21 września 2005 r.
Sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami za okres lipiec, sierpień, wrzesień 2005 r.
Panie Przewodniczący, Wysoka Rado!
Spotykamy się w dniu dzisiejszym po dłuższej przerwie. Mamy za sobą okres urlopowy i okres wakacji. Mimo tego, że część z nas odpoczywała, w mieście przebiegały normalne prace związane z realizowanymi zdaniami.
Letnia pogoda sprzyjała prowadzeniu prac inwestycyjnych. Przeprowadzono remont części ulicy Nadrzecznej i Mickiewicza. W zakresie prowadzonych prac znalazła się odnowa nawierzchni bitumicznej, wymiana krawężników oraz budowa chodników. Prace remontowe były prowadzone przez Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe w zakresie nawierzchni bitumicznej oraz przez pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych w pozostałym zakresie. Wartość robót wyniosła 127 825 zł. Również PDM, w chwili obecnej, prowadzi prace przy budowie ul. Obrońców Wizny łącznie z przyległymi ulicami - Obrońców Westerplatte i Bohaterów Monte Cassino. Zakończenie prac planowane jest do 31 października. Koszt robót ustalony w przetargu wyniesie 288 tys. zł. Dzięki pracom interwencyjnym wymieniono odcinki chodników na kolejnych ulicach w mieście. Wymienię tu ul. Zaszkloną, Ściegiennego, Ogrodową, Młodych Orłów. Przebudowano również ulicę do kina i chodnik wzdłuż bloków ZGM.
Utrzymanie bieżące ulic w minionym okresie kosztowało miasto 35 527 zł. Wykonano również profilowanie ulic gruntowych na wartość 2 556 zł.
Prowadzone są również prace na drogach innych zarządców, w których uczestniczy również miasto. Zakończono budowę chodnika przy ul. Górnej na odcinku od ul. Leśnej do Świerkowej. Wartość robót wyniosła 34 799 zł w tym 50% stanowi udział finansowy Miasta. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich rozstrzygnął przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Górnej, również współfinansowanego przez miasto. Przetarg wygrała firma Dimex z Siemiatycz oferując wykonanie prac za 139 907 zł. Jednocześnie zostanie wykonany parking przy ul.Górnej na odcinku od bramy kościoła w kierunku przystanku PKS.
15 września w Rejonie Dróg Krajowych w Bielsku Podlaskim otwarte zostały oferty na przebudowę chodnika przy ul. 11 Listopada - odcinek od ul. Armii Krajowej do Annopolskiej oraz przebudowę zatoki parkingowej przy Placu Jana Pawła II strona wschodnia. Złożona została tylko jedna oferta Spółek Wodnych z Siemiatycz za 165 884 zł.
Doczekaliśmy się też długo oczekiwanego remontu drogi nr 19. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych przekazała plac budowy dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Drogowego w Warszawie. Wartość kontraktu wynosi 12 mln. zł a termin zakończenia robót przewiduje się na lipiec 2006 r.
Rozstrzygnięty został przetarg i podpisałem umowę na budowę oświetlenia ulicznego w ul. 11 Listopada, na odcinku od Pl. Jana Pawła II do firmy „BART”. Koszt budowy zgodnie z umową wyniesie 165 370 zł. Ze względu na przeznaczenie na ten cel w budżecie miasta kwoty 85 tys. zł, fakturowanie przedsięwzięcia będzie się odbywało w dwóch etapach, pierwsza faktura po odbiorze końcowym na kwotę 85 tys. zł, druga faktura na pozostałą kwotę 80 380 zł zostanie opłacona do końca pierwszego kwartału przyszłego roku. Termin realizacji zamówienia zgodnie z umową upływa 30 września b.r., jednak może być niemożliwy do utrzymania w związku z faktem, iż firma „ELTOR” Białystok, dokonująca na zlecenie Zakładu Energetycznego przebudowy linii komunalnej z napowietrznej na kablową nie przystąpiła dotychczas do robót. Do czasu funkcjonowania komunalnej linii napowietrznej niemożliwy będzie montaż słupów oświetlenia ulicznego.
Realizowane są roboty budowlane budynku socjalnego przy ul. Armii Krajowej, Wykonywane są aktualnie instalacje elektryczna i wodociągowo-kanalizacyjna oraz tynki ścian wewnętrznych i budowa pieców kaflowych. Zakończenie robót i przekazanie obiektu do użytku planowane jest do końca b.r.
Nie przyniosło efektu dwukrotnie prowadzone postępowanie przetargowe na rozbudowę monitoringu wizyjnego. Ceny zawarte w ofertach przekraczały kwotę, jaką możemy przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Prowadzone jest postępowanie przetargowe w sprawie wyłonienia wykonawcy modernizacji systemu oświetlenia ulicznego na terenie miasta, z jednoczesnym finansowaniem zamówienia ze środków wykonawcy. Na obecnym etapie postępowania wybrano najkorzystniejszą ofertę z ceną brutto 1 137 229 zł. W dniu 9 września wpłynął protest, który może spowodować, iż rozstrzygnięcie postępowania przedłuży się o kilka tygodni.
Jak państwo zapewne pamiętają w bieżącym roku zostały złożone dwa duże wnioski o dofinansowanie inwestycji z Funduszy Strukturalnych na łączną kwotę dotacji w wysokości 8 646 883 zł. Oba projekty określone zostały jako priorytety w strategii rozwoju miasta Siemiatycze na lata 2003-2013.
Jeden z wniosków dotyczył dofinansowania budowy kanalizacji sanitarnej w ulicach B. Głowackiego i Powstania Styczniowego. W roku ubiegłym opracowano studium wykonalności tej inwestycji. Obecnie wniosek uzyskał dofinansowanie. W rozbiciu na następujące elementy:
- koszt całości zadania - 5 489 522 zł,
- środki unijne 75% - 4 107 482 zł,
- partycypacja powiatu – 300 000 zł,
- środki własne – 1 082 040 zł.
W związku z tym została przygotowana specyfikacja istotnych warunków zamówienia do postępowania przetargowego. Jednocześnie zlecono opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, które są niezbędnym elementem dokumentacji przetargowej. Postępowanie przetargowe planowane jest w IV kwartale tego roku. Inwestycję musimy zrealizować do końca 2007 r.
Drugi zgłoszony wniosek dotyczył budowy hali widowiskowo-sportowej przy Gimnazjum Nr 1. Wniosek przeszedł pomyślnie ocenę merytoryczno - techniczną dokonaną przez Panel Ekspertów, niestety nie uzyskał dofinansowania z powodu małej puli środków w dziale 3.5 – sport i edukacja. Inwestycja zostanie ponownie zgłoszona do dofinansowania ze środków strukturalnych w ramach innego działania tj. 3.1 kultura i turystyka. Chcąc ubiegać się o środki unijne z tego działania niezbędne jest posiadanie Planu Rozwoju Lokalnego. Plan taki zastał opracowany i przedstawiony na wszystkich komisjach Rady. W dniu dzisiejszym proszę Wysoką Radę o podjecie uchwały o przyjęciu go, aby komplet dokumentów mógł być dostarczony do Urzędu Marszałkowskiego do 30 września.
W czerwcu tego roku Zarząd Województwa Podlaskiego ogłosił nabór projektów do Kontraktu Wojewódzkiego. Miasto Siemiatycze złożyło 6 kart zadań gotowych do realizacji w 2005r. Łączna wnioskowana kwota dotacji w ramach kontraktu wojewódzkiego wyniosła 174 013 zł. Wśród zadań zgłoszonych do kontraktu wojewódzkiego na 2005r. znalazły się etapy następujących inwestycji:
1) wykonanie nawierzchni bitumicznej na ul. Cichorskiego „Zameczka”, 2) budowa ulic na osiedlu „Muszkowie” Lewandowskiego, Mokrej, Słonecznej, Rumiankowej i Łąkowej;
3) budowa ulicy Walendziuki ;
4) remont Stadionu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji ,
5) remont Wiatraka Holenderskiego,
6) wykonanie dokumentacji projektowej wraz z kosztorysem inwestorskim w zakresie remontu zabytkowej synagogi
Z kontraktu wojewódzkiego miasto otrzymało dotację w wysokości łącznej 74.260zł z przeznaczeniem na remont wiatraka holenderskiego i ulicę Cichorskiego ”Zameczka”.
W związku z przyznaniem środków finansowych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego w dniu 6 września ogłoszony został przetarg nieograniczony na generalny remont wiatraka. Kosztorysowa wartość zadania to 62 515 zł.
Pod koniec miesiąca sierpnia zostały rozpoczęte prace remontowe przy kwaterze żołnierzy Wojska Polskiego na cmentarzu przy ul. Powstania Styczniowego. Koszt zadania to 3 500 zł, w tym 1500 zł ze środków Rady Pamięci Walk i Męczeństwa w Warszawie. Prace obejmowały wymianę nagrobków, konserwację płyty pamiątkowej oraz uporządkowanie terenu wokół kwatery.
8 września w Siemiatyczach gościła delegacja Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa odbywając swe wyjazdowe posiedzenie podczas którego dokonano wizytacji wyremontowanych mogił wojennych.
Zbliżają się do końca prace remontowe na cmentarzu żołnierzy niemieckich i rosyjskich z okresu I wojny światowej. Kwota przewidziana na ten cel to 4 500 zł. W ramach prac oczyszczono i pomalowano ogrodzenie, odnowione zostały płyty oraz pomniki pamiątkowe. Wokół pomników ułożono opaski z kostki granitowej. W najbliższym czasie zostanie również wyremontowana mogiła lotnika Mieczysława Bienia. Przy realizacji obu tych zadań możemy liczyć na wsparcie finansowe Wojewody Podlaskiego w wysokości 4500 zł.
Z zakresu gospodarki nieruchomościami
Przeznaczono do sprzedaży i wydzierżawienia nieruchomości z gminnego zasobu gruntów.
Po dwóch bezskutecznych przetargach sprzedano w drodze rokowań nieruchomość o pow.122 m2 zabudowaną budynkiem mieszkalnym przy ulicy Kilińskiego róg Ściegiennego za kwotę 16 000 zł. oraz nieruchomość niezabudowaną o pow. 1098 m2 położoną przy ulicy Konopnickiej za kwotę netto 14.300 zł . Do dalszej sprzedaży przeznaczono następujące nieruchomości : przy ulicy Obrońców Westerplatte 56 o pow.937 m2 za cenę 22 000zł w ogłoszonym na 6.X. drugim przetargu, przy ul. Chopina i Sportowej o pow.1,6122 ha niezabudowaną działkę za cenę netto 390 000 zł, przy ulicy Górnej (w sąsiedztwie Sądu) nieruchomość niezabudowaną o pow. 2827 m2 za cenę netto 120 000 zł , oraz działkę przy ul.Chopina róg Sienkiewicza o pow.190 m2 za cenę 5200 zł – przewidywany termin przetargów w miesiącu październiku .
W dniu 9 września odbył się przetarg na sprzedaż nieruchomości przy ul. Obrońców Westerplatte 41 o pow.756 m2 – cena wywoławcza 30 000 zł oraz działki o pow. 460 m2 przy ul.Andersa – cena wywoławcza 15 000 zł , mimo wpłaconego wadium na jedną z nieruchomości, nikt nie zgłosił się na przetarg. Przewiduję ogłoszenie II przetargu.
Na 16 września ogłoszony został przetarg na sprzedaż nieruchomości przy ul. Dąbrowskiego o pow.55 m2 za cenę 2 562 zł .
Do sprzedaży w drodze przetargu przeznaczono również lokal mieszkalny przy ul.Drohiczyńskiej 3/2, z tego względu iż jest to ostatni , w tym budynku, lokal stanowiący własność gminy ( pozostałe dwa zostały sprzedane najemcom). Cenę lokalu wraz z udziałem w gruncie ustalono na kwotę 40 000 zł. Na kolejne dwa lokale położone przy ul.11 Listopada 6/17 i 35/48, na wniosek najemców, zlecono dokonanie wyceny celem ich sprzedaży .Należy stwierdzić iż w roku 2005 nastąpił bardzo wyraźny spadek zainteresowania najemców wykupem lokali mieszkalnych ,mimo udzielanych dotychczas 50% bonifikat i rozkładania ceny na raty.
Kolejną nieruchomością przygotowaną do sprzedaży jest nieruchomość zabudowana garażami przy ulicy Ciechanowieckiej, na wniosek najemców garaży został dokonany podział w wyniku którego wydzielono 16 działek zabudowanych garażami, które po wycenie zostaną przeznaczone do sprzedaży.
Do wynajmu przeznaczono lokal użytkowy przy ul.Grodzieńskiej 7 , zawarto umowę na 3 lata ustalając czynsz miesięczny w kwocie 417,33 zł oraz przeznaczono do dzierżawy nieruchomość przy ulicy Kościuszki o pow. 3,6385 ha ( teren targowicy) pod wytwórnię masy bitumicznej ustalając roczny czynsz w wysokości 25.469, 50 zł plus 22% podatek VAT. Jednocześnie został wskazany teren bazy GS przy ul.Ciechanowieckiej na przeniesienie targowicy i od dnia 22 września targowica funkcjonować będzie na części tej bazy.
Pozostałe sprawy
Rozstrzygnięto przetarg i podpisano umowę na prowadzenie usług komunikacji miejskiej na terenie Miasta w okresie kolejnych trzech lat tj. od 1 września 2005 r. do 31 sierpnia 2008 roku. Przetarg wygrało Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Siemiatyczach. Wysokość dopłaty dla przewoźnika do jednego wozokilometra, ustalona w wyniku przetargu wynosi 2,52 zł z podatkiem VAT (brutto).
Z dniem 1 września gminy realizują nowe zadania, są to wypłata zaliczki alimentacyjnej i prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych. Wzrosła również liczba osób otrzymujących świadczenia rodzinne w gminach. Przybyli świadczeniobiorcy z KRUS, ZUS, zakładów pracy zatrudniających do 20 pracowników, oraz rodziny wielodzietne. W naszym mieście zadania te realizuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Ośrodek Pomocy, w miesiącu lipcu przystąpił do opracowania Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta. Pracownikom Ośrodka wsparcia merytorycznego i pomocy w zakresie opracowania niniejszej strategii udziela Ośrodek Kształcenia Służb Publicznych i Socjalnych w Częstochowie.
Aktualnie MOPS jest na etapie zbierania informacji, wykonania analiz i przeprowadzania ankiet. Przewidywany termin zakończenia tego etapu to 30 września 2005 roku.
Od 7 sierpnia br. w jednostkach samorządowych obowiązuje nowa procedura zatrudniania pracowników. Zasadą jest by postępowanie w tej sprawie miało charakter jawny i otwarty. Służyć temu mają ogłoszenia o wolnych wakatach zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w jednostce prowadzącej nabór. Ustawa określa zarówno podstawowe wymagania, jakie powinien spełniać pracownik samorządowy oraz informacje, które powinny znaleźć się w ogłoszeniu. Jednocześnie ustawa wprowadza podział na trzy grupy stanowisk w jednostkach samorządowych. Są to kierownicze stanowiska urzędnicze, stanowiska urzędnicze oraz stanowiska pomocnicze. Wspomniana wyżej procedura nie dotyczy stanowisk pomocniczych oraz stanowiska zastępcy, sekretarza i skarbnika gminy. W związku z wolnymi wakatami w Urzędzie Miasta i w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej były zamieszczone trzy ogłoszenia o naborze na wolne stanowiska. Aktualnie trwa analiza złożonych ofert.
15 września upłynął termin składania wniosków stypendia dla uczniów o najniższych dochodach. Do miasta wpłynęło 432 wniosków. W porównaniu do poprzedniego okresu jest to o 235 więcej. Obecnie będzie trwała analiza wniosków i podział środków przeznaczonych na stypendia. Najpóźniej w ciągu miesiąca zostaną wydane decyzje w tej sprawie. Trudność przy realizacji tego zadania polega głównie na tym, że środki mamy przyznane do końca roku kalendarzowego, natomiast stypendia są przyznawane na rok szkolny. Nie wiemy więc w jakiej wysokości otrzymamy środki od stycznia. Może się też zdarzyć, że na początku roku miasto będzie musiało zaangażować własne środki na ten cel.
W Urzędzie prowadzone są intensywne prace związane ze zbliżającymi się wyborami.
Zdecydowałem o przeniesieniu siedziby obwodowej komisji wyborczej nr 8 do budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej. Ostatnio w związku z remontem tego budynku siedziba tej komisji mieściła się w Zespole Szkół im. Jana Pawła II. Obecność w jednym budynku dwóch komisji prowadziła czasami do nieporozumień. Powołałem również składy osobowe komisji wyborczych do przeprowadzenia wyborów parlamentarnych (110 osób) i do przeprowadzenia wyborów prezydenckich (90 osób).
Na zaproszenie starosty powiatu Oberhavel wyjedzie do Niemiec na Kulturowe Spotkania Narodów i Pokoleń grupa z Siemiatycz. Nasze miasto i region reprezentować będzie Małe Podlasie.
Metryka strony