Zarządzenie Nr 419/22 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 2022-03-14 w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Siemiatycze
Data wydania | 2022-03-14 |
---|---|
Tytuł | w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Siemiatycze |
Numer | 419/22 |
ZARZĄDZENIE NR 419/22
BURMISTRZA MIASTA SIEMIATYCZE
z dnia 14 marca 2022 r.
w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Siemiatycze
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559) nadaje się Urzędowi Miasta Siemiatycze Regulamin Organizacyjny w brzmieniu:
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Siemiatycze
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Siemiatycze, zwany dalej regulaminem, określa:
1) zasady kierowania Urzędem;
2) organizację wewnętrzną Urzędu;
3) zadania wspólne referatów;
4) podstawowe zasady opracowywania projektów aktów prawnych wydawanych przez Radę i Burmistrza;
5) tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli oraz skarg i wniosków;
6) zasady podpisywania pism.
§ 2. 1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o: Radzie, Burmistrzu, Zastępcy, Sekretarzu, Skarbniku, Urzędzie – należy przez to rozumieć odpowiednio: Radę Miasta Siemiatycze, Burmistrza Miasta Siemiatycze, Zastępcę Burmistrza Miasta Siemiatycze, Sekretarza Miasta, Skarbnika Miasta i Urząd Miasta Siemiatycze.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o referacie należy przez to rozumieć referat Urzędu, równorzędną komórkę organizacyjną lub samodzielne stanowisko pracy.
§ 3. Urząd jest jednostką organizacyjną przy pomocy której, Burmistrz wykonuje zadania określone przepisami prawa i przejęte na mocy porozumień.
§ 4. Obowiązki Urzędu jako zakładu pracy, obowiązki pracowników, zasady dyscypliny pracy określa Regulamin Pracy Urzędu.
Rozdział 2.
Zasady Kierowania Urzędem
§ 5. 1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.
2. Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika.
3. Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych.
§ 6. 1. Zastępca Burmistrza zapewnia w powierzonym mu zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów oraz nadzoruje referaty i jednostki organizacyjne realizujące te zadania, a w szczególności:
1) przedkłada projekty zarządzeń Burmistrza oraz uchwał Rady;
2) wydaje polecenia służbowe;
3) przedkłada wnioski dotyczące zatrudnienia i zwalniania, wynagrodzenia, nagród, wyróżnień i kar kierowników referatów i kierowników jednostek organizacyjnych, które nadzoruje;
4) składa propozycje zmian organizacyjnych w nadzorowanych referatach i jednostkach;
5) wydaje z upoważnienia Burmistrza decyzje w sprawach indywidualnych.
2. W razie nieobecności Burmistrza, Zastępca sprawuje funkcję Burmistrza.
§ 7. Do zadań Sekretarza należy:
1) zapewnienie warunków organizacyjnych umożliwiających sprawne wykonywanie zadań przez Radę i Urząd;
2) nadzorowanie przygotowywania przez referaty Urzędu projektów uchwał i zarządzeń Burmistrza;
3) nadzorowanie terminowości i zgodności z prawem postępowań administracyjnych oraz załatwiania spraw obywateli;
4) przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy;
5) prowadzenie centralnego rejestru skarg;
6) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza;
7) wykonywanie funkcji kierownika Referatu Organizacyjnego.
§ 8. Skarbnik jako główny księgowy budżetu zapewnia prawidłową gospodarkę finansową Miasta. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) kontrasygnowanie oświadczeń woli składanych w imieniu Miasta w przypadkach jeżeli mogą one spowodować zobowiązania finansowe;
2) opracowywanie projektu budżetu Miasta, nadzorowanie i koordynowanie prac referatów i jednostek organizacyjnych w tym zakresie;
3) opracowywanie układu wykonawczego budżetu, harmonogramu wykonywania dochodów i wydatków;
4) nadzorowanie prawidłowej realizacji budżetu, opracowywanie wniosków, analiz i sprawozdań w tym zakresie;
5) opracowywanie projektów zmian w budżecie;
6) nadzorowanie i kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych Miasta;
7) nadzorowanie i kontrola wydatków realizowanych ze środków budżetu Miasta;
8) wykonywanie funkcji kierownika referatu Finansowo- Budżetowego.
§ 9. 1. W celu zapewnienia przez Urząd zadań o szczególnym znaczeniu dla Miasta mogą być powoływane zespoły zadaniowe lub pełnomocnicy.
2. W skład zespołów zadaniowych mogą wchodzić pracownicy Urzędu oraz osoby spoza Urzędu.
Rozdział 3.
Organizacja wewnętrzna Urzędu
§ 10. 1. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i równorzędne jednostki organizacyjne oraz samodzielne stanowiska pracy oznaczone odpowiednimi symbolami:
1) Referat Organizacyjny (OR);
2) Referat Finansowo-Budżetowy (FB);
3) Referat Infrastruktury (IF);
4) Referat Przedsiębiorczości, Promocji i Turystyki (PR);
5) Referat Spraw Społecznych (SP);
6) Urząd Stanu Cywilnego (USC);
7) Samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych (Zm);
8) Samodzielne stanowisko ds. kontroli (Kn);
9) Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych (Pin);
10) Pełnomocnik ds. profilaktyki i przeciwdziałania uzależnieniom (PU);
11) Archiwum Zakładowe (AZ);
12) Pion Ochrony Informacji Niejawnych (PO).
2. Organizację wewnętrzną referatów określa załącznik do regulaminu.
§ 11. 1. Referatami kierują kierownicy referatów.
2. W referatach mogą zostać utworzone stanowiska zastępców.
§ 12. 1. Szczegółowe zakresy czynności poszczególnych pracowników opracowują kierownicy referatów i przedstawiają do zatwierdzenia Burmistrzowi.
2. Przyjęcie powierzonego zakresu czynności pracownik potwierdza podpisem.
3. Zakresy czynności przechowywane są w aktach osobowych pracowników.
Rozdział 4.
Zadania wspólne referatów i samodzielnych stanowisk pracy
§ 13. Do wspólnych zadań referatów i samodzielnych stanowisk pracy należy w szczególności:
1) opracowywanie propozycji do projektów budżetu oraz projektów programów rozwoju społeczno-gospodarczego Miasta;
2) inicjowanie oraz zapewnianie realizacji zadań społeczno - gospodarczych związanych z zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej;
3) realizacja dochodów budżetowych;
4) dokonywanie wydatków budżetowych w granicach kwot określonych w budżecie;
5) współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi w realizacji zadań Miasta;
6) nadzorowanie i kontrolowanie jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie ustalonym regulaminem;
7) przygotowywanie projektów aktów prawnych Burmistrza oraz projektów uchwał Rady i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady oraz realizacja uchwał;
8) przygotowywanie projektów umów i porozumień;
9) umieszczanie informacji o zawartych umowach w publicznym rejestrze umów;
10) opracowywanie sprawozdań, analiz oraz bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań;
11) przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski komisji, interpelacje radnych oraz wystąpienia posłów i senatorów;
12) uczestniczenie w rozpatrywaniu skarg i wniosków oraz petycji;
13) dokumentowanie kontaktów w podmiotami wykonującymi działalność lobbingową;
14) prowadzenie postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
15) wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki publicznej;
16) realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej, zgodnie z zakresem działania określonym odrębnymi przepisami;
17) prowadzenie rejestrów sprzedaży na podstawie faktur VAT;
18) udostępnianie informacji publicznej;
19) aktualizacja informacji znajdujących się na stronie internetowej Miasta oraz w BIP;
20) występowanie z inicjatywą dotyczącą sposobu załatwienia spraw i rozwiązywania problemów.
Rozdział 5.
Szczegółowe zakresy działania referatów
§ 14. Do zadań referatu Organizacyjnego należą sprawy organizacji i funkcjonowania Urzędu, obsługi Rady, sprawy pracownicze, kultury, sportu, a w szczególności:
1) zapewnienie właściwej organizacji pracy oraz sprawnego i praworządnego funkcjonowania Urzędu;
2) przygotowywanie aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu;
3) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Burmistrza;
4) prowadzenie ewidencji porozumień;
5) prowadzenie sekretariatu Burmistrza i Zastępcy;
6) obsługa organizacyjno - techniczna Rady, jej komisji oraz klubów radnych;
7) prowadzenie rejestrów uchwał Rady, wniosków i interpelacji radnych oraz opinii i wniosków komisji;
8) zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu przez nich mandatu, w tym organizacja i obsługa spotkań z mieszkańcami;
9) wykonywanie zadań związanych z wyborami zarządów osiedli oraz udzielanie pomocy organom osiedli w realizacji ich ustawowych i statutowych zadań;
10) wykonywanie zadań związanych z wyborami ławników;
11) przekazywanie uchwał Rady organom nadzoru;
12) przekazywanie uchwał Rady do publikacji oraz prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego;
13) prowadzenie kancelarii urzędu;
14) prowadzenie spraw związanych z praktykami uczniowskimi i studenckimi w Urzędzie;
15) utrzymanie czystości w budynku Urzędu;
16) organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego w środki trwałe, materiały biurowe i kancelaryjne;
17) obsługa i zabezpieczenie łączności telefonicznej i elektronicznej;
18) prowadzenie spraw związanych z przynależnością Miasta do stowarzyszeń i związków;
19) prowadzenie spraw związanych z komputeryzacją Urzędu, zapewnienie prawidłowego użytkowania i funkcjonowania sieci komputerowej i systemów informatycznych;
20) prowadzenie spraw związanych z wyborami i referendami;
21) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu;
22) nadzorowanie dyscypliny pracy w Urzędzie;
23) planowanie i koordynacja szkoleń;
24) prowadzenie zakładowej działalności socjalnej;
25) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Burmistrza uprawnień zwierzchnika służbowego wobec dyrektorów jednostek organizacyjnych Miasta, z wyłączeniem placówek oświatowych;
26) nadzór nad działalnością miejskich instytucji kultury;
27) prowadzenie rejestru instytucji kultury;
28) realizacja zadań wynikających z tworzenia, łączenia, przekształcania i likwidacji instytucji kultury;
29) współdziałanie z państwowymi, samorządowymi, społecznymi i prywatnymi instytucjami kultury, stowarzyszeniami oraz fundacjami i innymi podmiotami w zakresie realizacji na terenie Miasta wspólnych przedsięwzięć kulturalnych;
30) współpraca z klubami sportowymi, stowarzyszeniami oraz innymi organizacjami i instytucjami prowadzącymi działalność w zakresie sportu;
31) nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych Miasta działających w zakresie kultury fizycznej;
32) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;
33) prowadzenie spraw związanych z konsultacjami społecznymi dotyczącymi budżetu obywatelskiego.
§ 15. Do zadań Referatu Finansowo - Budżetowego należą sprawy finansów i budżetu Miasta, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów budżetu Miasta i zmian w budżecie;
2) nadzór nad realizacją planów finansowych jednostek wykonujących budżet Miasta oraz środków specjalnych;
3) obsługa finansowo - księgowa Urzędu;
4) sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu;
5) ewidencjonowanie składników majątkowych w tym: księgowanie syntetyczne i analityczne środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
6) prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową budżetu Miasta oraz obsługa długu publicznego, a także ewidencjonowanie i rozliczanie środków pozabudżetowych otrzymywanych przez Miasto;
7) opracowywanie propozycji polityki podatkowej Miasta oraz stawek podatków i opłat lokalnych;
8) wymiar podatków i opłat lokalnych, ich pobór oraz egzekucja;
9) prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem zawartych umów dzierżawy w trybie przepisów ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników;
10) prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych;
11) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg i umorzeń w zakresie podatków stanowiących dochody Miasta;
12) nadzór i kontrola nad poborem przez inkasentów opłaty targowej;
13) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i innych na podstawie posiadanych dokumentów;
14) prowadzenie urządzeń syntetycznych księgowości podatkowej i w zakresie dochodów niepodatkowych, wydatków budżetowych, inwestycji oraz środków pozabudżetowych;
15) prowadzenie urządzeń analitycznych dochodów podatkowych, wydatków budżetowych inwestycji oraz środków pozabudżetowych;
16) prowadzenie obsługi kasowej;
17) prowadzenie spraw związanych z podatkiem VAT a także innymi podatkami, opłatami i składkami, do uiszczania których Miasto jest zobowiązane odrębnymi ustawami;
18) realizacja zadań wynikających z ustawy o opłacie skarbowej;
19) kontrola podatników w zakresie prawidłowości składanych deklaracji podatkowych;
20) prowadzenie spraw związanych z poświadczaniem osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego;
21) przygotowywanie projektów indywidualnych interpretacji podatkowych;
22) obsługa księgowa systemu gospodarki odpadami;
23) windykacja i egzekucja należności niepodatkowych i wynikających z zawartych umów;
24) obsługa płac pracowników, wynagrodzeń z tytułu zawieranych umów zlecenia i umów o dzieło z osobami fizycznymi oraz prowadzenie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych i podatków;
25) rozliczanie wniosków o dofinansowanie inwestycji i innych przedsięwzięć z funduszy unijnych oraz innych funduszy pomocowych;
26) obsługa księgowa i windykacja opłat za zajęcie pasa drogowego;
27) obsługa księgowa i windykacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i przekształcenia prawa użytkowania wieczystego;
28) obsługa księgowa i windykacja opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 16. Do Referatu Infrastruktury należy realizacja zadań z zakresu inwestycji miejskich, wodociągów, zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, infrastruktury telekomunikacyjnej, dróg, gminnego budownictwa mieszkaniowego i budynków użyteczności publicznej, geodezji, ładu przestrzennego, gospodarki wodnej, zieleni gminnej, gospodarki nieruchomościami, gospodarki mieszkaniowej, ochrony środowiska i przyrody, utrzymania czystości i porządku, rolnictwa i gruntów rolnych, lokalnego transportu zbiorowego, cmentarzy, targowisk, ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz innych zadań z zakresu gospodarki komunalnej, nie zastrzeżonej do właściwości pozostałych referatów, a w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom;
2) prowadzenie spraw w zakresie scalania i podziału nieruchomości oraz zatwierdzanie projektów podziału;
3) prowadzenie spraw rozgraniczania nieruchomości;
4) udział w przygotowywaniu projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów zmian planów, a także studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta;
5) ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu;
6) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
7) ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego;
8) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
9) prowadzenie spraw związanych z realizacją i nadzorem nad inwestycjami gminnymi;
10) prowadzenie spraw z zakresu komunalnego budownictwa mieszkaniowego;
11) prowadzenie ewidencji sieci dróg miejskich oraz zarządzanie siecią;
12) planowanie i realizacja budów i modernizacji oraz utrzymania i ochrony dróg miejskich;
13) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
14) wydawanie zezwoleń na umieszczanie w pasie drogowym urządzeń niezwiązanych z funkcjonowaniem dróg;
15) wydawanie warunków na budowę zjazdów;
16) współdziałanie z innymi zarządcami w zakresie utrzymania, modernizacji, remontów oraz budowy dróg i chodników na terenie Miasta;
17) prowadzenie spraw związanych z oświetleniem placów i ulic;
18) opracowywanie projektów założeń do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
19) planowanie rozwoju oraz utrzymanie zieleni miejskiej;
20) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne;
21) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem ludności w wodę i zapewnieniem odprowadzania ścieków w tym wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków;
22) przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji oraz nadzór nad ich realizacją i rozliczeniem;
23) realizacja zamówień w zakresie zadań realizowanych przez referat;
24) przygotowywanie zbiorczych sprawozdań i zestawień z zakresu zamówień realizowanych przez Urząd;
25) administrowanie i obsługa serwisu związanego ze zgłoszeniami awarii i zdarzeń na terenie miasta;
26) obsługa administracyjno-organizacyjna koordynatora dostępności;
27) administrowanie budynkiem urzędu i zapewnienie jego właściwego stanu technicznego;
28) przygotowywanie i przeprowadzanie procedury zamówień publicznych w zakresie zadań realizowanych przez referat, w tym wypełnianie formularza ogłoszenia zamówienia, zamieszczanie w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz przekazywanie do zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych UE;
29) opracowywanie informacji i analiz o stanie wykorzystania majątku Miasta i przedstawianie propozycji działań w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym;
30) przygotowywanie projektów planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
31) prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości i budynków komunalnych;
32) przygotowywanie dokumentacji formalno-prawnej związanej ze sprzedażą, dzierżawą gruntów, najmem lokali, zarządem i użytkowaniem wieczystym oraz przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
33) sporządzanie oraz rejestracja umów dzierżaw, najmu i sprzedaży;
34) przygotowanie dokumentacji do komunalizacji na rzecz Miasta nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa;
35) tworzenie zasobów gruntów komunalnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele, w tym pod inwestycje gminne;
36) regulacja stanów prawnych nieruchomości komunalnych;
37) organizacja przetargów na dzierżawę lub zbycie nieruchomości gminnych;
38) naliczanie opłat adiacenckich i renty planistycznej;
39) prowadzenie spraw wspólnot gruntowych;
40) prowadzenie spraw ogrodów działkowych;
41) realizacja zadań z zakresu ochrony zwierząt;
42) rejestracja psów ras uznanych za agresywne;
43) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem i produkcją rolną, w tym współpraca ze służbami doradztwa rolniczego i urzędu statystycznego;
44) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego;
45) realizacja zadań związanych z utrzymaniem obiektów komunalnych, w tym zarządzanie lokalami użytkowymi;
46) prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, w tym uczestniczenie w procesie przydziałów i zamian mieszkań oraz pełnienie nadzoru nad administratorem;
47) realizacja zadań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, w tym udostępnianie przystanków operatorom i przewoźnikom;
48) prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem terenu z zasobów komunalnych na cele budowlane, w tym dróg niezaliczonych do kategorii dróg gminnych;
49) zakładanie i utrzymywanie cmentarzy komunalnych;
50) organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi;
51) prowadzenie spraw związanych z wznoszeniem, utrzymywaniem i konserwacją pomników i tablic pamiątkowych;
52) prowadzenie spraw związanych z targowiskami;
53) realizacja zadań związanych z funkcją Miasta jako właściciela innych podmiotów;
54) inicjowanie działań na rzecz ochrony środowiska, przyrody oraz utrzymania porządku i czystości;
55) przyjmowanie deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw oraz wprowadzanie danych z deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków;
56) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
57) wykonywanie zadań związanych z wypełnianiem funkcji organu ochrony środowiska w zakresie ustalonym przez ustawy;
58) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o gatunkach obcych;
59) prowadzenie spraw związanych z wycinaniem drzew i krzewów;
60) prowadzenie wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;
61) przyjmowanie informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających zagrożenia dla środowiska oraz przygotowywanie informacji okresowych w tej sprawie;
62) przyjmowanie wykazów o zakresie korzystania ze środowiska;
63) realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wydawanie zezwoleń wynikających z ustawy;
64) prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami;
65) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze;
66) prowadzenie spraw związanych z ochroną nad zabytkami w tym prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
§ 17. Do zadań Referatu Spraw Społecznych należą sprawy z zakresu oświaty, opieki nad dziećmi, pomocy społecznej, zdrowia, a w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z funkcją organu prowadzącego szkoły i przedszkola;
2) prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych;
3) prowadzenie spraw stypendiów i pomocy dla uczniów oraz programów związanych z wyrównaniem szans edukacyjnych;
4) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
5) kontrola spełniania obowiązku nauki;
6) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań gminy wynikających z przepisów dotyczących opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
7) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Burmistrza uprawnień zwierzchnika służbowego wobec dyrektorów placówek oświatowych;
8) sprawowanie opieki nad Młodzieżową Radą Miasta;
9) nadzór nad Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej;
10) prowadzenie spraw z zakresu pomocy społecznej nie przekazanych do realizacji innym podmiotom;
11) prowadzenie spraw związanych z realizacją programów zdrowotnych.
§ 18. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą sprawy z zakresu rejestracji stanu cywilnego oraz prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, powszechnego obowiązku obrony, zarządzania kryzysowego, imprez masowych i zgromadzeń publicznych, a w szczególności:
1) czynności z zakresu bieżącej rejestracji stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgony) oraz kompletowanie i prowadzenie akt zbiorowych;
2) dokonywanie wpisów w rejestrze stanu cywilnego;
3) przyjmowanie oświadczeń koniecznych do uznania ojcostwa, oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosić takie nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko oraz oświadczeń małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska, które nosił przed zawarciem małżeństwa;
4) prostowanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego;
5) wydawanie z rejestru stanu cywilnego: odpisów skróconych i zupełnych aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby, zaświadczeń o stanie cywilnym, zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności do zawarcia małżeństwa, zaświadczeń, że zgodnie z prawem polskim może zostać zawarte małżeństwo za granicą, zaświadczeń o przyjętych sakramentach;
6) przyjmowanie oświadczeń o zawarciu małżeństwa w lokalu USC i poza urzędem stanu cywilnego;
7) przenoszenie do rejestru stanu cywilnego w drodze transkrypcji oraz odtworzenia zagranicznych dokumentów stanu cywilnego będących dowodem zdarzenia i jego rejestracji;
8) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zmiany imion i nazwisk, zameldowania, wymeldowania, uchylenia czynności zameldowania oraz dowodów osobistych;
9) występowanie o nadanie numeru ewidencyjnego PESEL;
10) usuwanie niezgodności w bazie PESEL;
11) wykonywanie zadań określonych w ustawie o odznaczeniach, a w szczególności występowanie z wnioskiem o nadanie medali „za długoletnie pożycie małżeńskie”;
12) organizowanie uroczystości jubileuszowych;
13) sporządzanie testamentu w formie przewidzianej w art. 951 kodeksu cywilnego;
14) wykonywanie innych czynności przewidzianych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego, kodeks rodzinny i opiekuńczy, prawo prywatne międzynarodowe, konwencje międzynarodowe z zakresu rejestracji stanu cywilnego, ustawy o zmianie imienia i nazwiska;
15) rejestracja danych w rejestrze PESEL oraz prowadzenie ewidencji ludności w rejestrze mieszkańców;
16) wprowadzanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych:
a) obsługa wniosków o wydanie dowodu osobistego,
b) obsługa zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego;
17) prowadzenie i archiwizacja dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
18) udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz Rejestru Dowodów Osobistych;
19) wydawanie zaświadczeń z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych;
20) prowadzenie archiwum dowodów osobistych;
21) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
22) prowadzenie wykazu sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania w wyborach;
23) realizacja zadań związanych z głosowaniem korespondencyjnym w wyborach;
24) prowadzenie spraw związanych z repatriacją;
25) współdziałanie z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości;
26) sporządzanie rejestru osób podlegających kwalifikacji wojskowej oraz udział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej;
27) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach uznania żołnierza w czynnej służbie wojskowej albo osobę, której doręczono kartę powołania do tej służby, za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny albo za żołnierza samotnego;
28) wydawanie decyzji o ustaleniu i wypłacie świadczeń rekompensujących żołnierzom rezerwy;
29) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym i pracą Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
30) prowadzenie spraw OC Miasta, nadzorowanie zadań obronnych i obrony cywilnej, realizowanych przez jednostki podległe i podporządkowane Burmistrzowi;
31) prowadzenie spraw z zakresu obronności;
32) opracowywanie planu operacyjnego funkcjonowania Miasta;
33) organizowanie szkoleń obronnych w Mieście;
34) przygotowanie głównego stanowiska kierowania dla organów wykonawczych Miasta;
35) reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
36) prowadzenie spraw związanych z zapobieganiem skutkom klęsk żywiołowych i ich usuwaniem;
37) prowadzenie spraw związanych z systemem stałych dyżurów;
38) zapewnienie działania elementów systemu wczesnego alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania;
39) organizowanie akcji kurierskiej;
40) nakładanie na obywateli obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju;
41) organizowanie i prowadzenie szkoleń formacji obrony cywilnej;
42) szkolenie ludności w zakresie powszechnej samoobrony;
43) prowadzenie spraw związanych z ochroną przed powodzią;
44) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem OSP oraz współdziałanie z organami w zakresie ochrony przeciwpożarowej;
45) prowadzenie magazynu sprzętu OC;
46) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych;
47) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem zgłoszeń o zamiarze przeprowadzenia zgromadzenia publicznego.
§ 19. Do zadań Referatu Przedsiębiorczości, Promocji i Turystyki należy:
1) redakcja i administrowanie stroną internetową Miasta (tzw. serwisu internetowego);
2) przygotowywanie projektów informacji prasowych, współpraca z mediami, podejmowanie innych działań z zakresu komunikacji społecznej;
3) przygotowywanie we współpracy z jednostkami podległymi Miasta materiałów i redakcja ulotki informacyjnej - Siemiatycki Informator Miejski;
4) realizacja zadań związanych z promocją Miasta i tworzeniem pozytywnego wizerunku Miasta;
5) zakup i dystrybucja materiałów promocyjnych;
6) prowadzenie dokumentacji fotograficznej z akcji, imprez i innych wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez Miasto;
7) współpraca z innymi jednostkami w zakresie udziału Miasta w obcych wydarzeniach promocyjnych;
8) prowadzenie spraw związanych ze współpracą z miastami partnerskimi – realizacja projektów wymiany, przyjmowanie i obsługa delegacji;
9) prowadzenie korespondencji okolicznościowej;
10) udzielanie informacji o możliwych źródłach finansowania i istniejących formach wsparcia skierowanych do podmiotów gospodarczych;
11) wykonywanie zadań związanych z realizacją wniosków o wpis przedsiębiorcy do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
12) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń potwierdzających dane ze zbioru ewidencji działalności gospodarczej;
13) prowadzenie spraw związanych z ewidencją obiektów, w których mogą być świadczone inne usługi hotelarskie oraz dokonywanie zaszeregowania i prowadzenie ewidencji pól namiotowych;
14) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w tym spraw związanych z opłatami za korzystanie z zezwoleń oraz dokonywaniem wpisów do rejestru działalności regulowanej w zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
15) kontrola placówek prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie zgodności oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych ze stanem faktycznym;
16) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego osób taksówką;
17) współpraca z instytucjami zewnętrznymi oraz środowiskiem lokalnym na rzecz rozwoju społeczno -gospodarczego Miasta;
18) współpraca o charakterze pozafinansowym z lokalnymi organizacjami pozarządowymi;
19) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem czasu pracy placówek handlowych;
20) prowadzenie spraw związanych z realizacją programu RODZINA 5+;
21) prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o Karcie Dużej Rodziny;
22) koordynowanie działań komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi;
23) przygotowywanie projektów rocznych programów współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi;
24) prowadzenie bazy adresowej organizacji pozarządowych;
25) organizowanie spotkań z organizacjami pozarządowymi;
26) inicjowanie działań zmierzających do aktywizowania społeczności lokalnej;
27) zarządzanie treściami o charakterze niekomercyjnym zamieszczonymi na telebimie miejskim;
28) współpraca i podejmowanie działań w zakresie wsparcia turystyki i ruchu turystycznego;
29) wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego, polegających na zapewnieniu zainteresowanym: wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), urzędowych formularzy wniosków wymaganych ustawą umożliwiających rejestrację spółek jawnych; dostępu do informacji o wysokości opłat, sposobie ich uiszczania oraz o właściwości miejscowej sądów rejestrowych;
30) prowadzenie spraw związanych z realizacją Programu Karta Seniora;
31) organizacja wyjazdów zagranicznych przedstawicieli Miasta;
32) prowadzenie Inkubatora Przedsiębiorczości.
§ 20. 1. Do zadań samodzielnego stanowiska ds. zamówień publicznych należy przygotowywanie i przeprowadzanie procedury udzielania zamówień publicznych z wyłączeniem zamówień, których udzielanie zostało przekazane innym referatom lub samodzielnym stanowiskom.
§ 21. Do zadań samodzielnego stanowiska ds. kontroli należą sprawy z zakresu kontroli, w tym kontroli zarządczej, a w szczególności:
1) inicjowanie i opracowywanie procedur kontroli zarządczej;
2) zapewnienie kompletności i zgodności z prawem dokumentacji systemu kontroli zarządczej w Urzędzie;
3) identyfikacja i analiza ryzyk mogących zagrozić realizacji zadań;
4) dbałość o zapewnienie działania skutecznego systemu zarządzania ryzykiem;
5) współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych Urzędu oraz doradztwo w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej;
6) kontrola prowadzenia i przestrzegania procedur kontroli zarządczej w jednostkach organizacyjnych gminy przez kierowników jednostek;
7) organizowanie i wykonywanie kontroli kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających w referatach i na samodzielnych stanowiskach pracy w Urzędzie;
8) organizowanie i wykonywanie kontroli kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających w gminnych jednostkach organizacyjnych we współpracy z referatami merytorycznymi Urzędu;
9) przeprowadzanie kontroli wykonywania uchwał Rady oraz zarządzeń Burmistrza;
10) współpraca z zewnętrznymi jednostkami kontrolnymi;
11) prowadzenie zbioru dokumentów z kontroli wykonywanych przez jednostki zewnętrzne.
§ 22. Archiwum zakładowe realizuje zadania wynikające z instrukcji archiwalnej oraz instrukcji kancelaryjnej.
§ 23. Pełnomocnik do spraw profilaktyki i przeciwdziałania uzależnieniom podlega bezpośrednio Burmistrzowi Miasta, do jego obowiązków należy:
1) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii;
2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe i uzależnienia od narkotyków, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
3) zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i narkotyków;
4) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii;
5) kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży;
6) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych art. 131 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;
7) przygotowanie projektu, realizacja i rozliczanie miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii;
8) obsługa administracyjna Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 24. 1. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio Burmistrzowi Miasta, do jego obowiązków należy:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
2) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
3) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
4) opracowanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
5) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
6) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
7) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
8) przekazywanie ABW danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa.
2. Funkcję Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych pełni Kierownik USC.
3. W czasie nieobecności Pełnomocnika jego zadania realizuje Zastępca Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
§ 25. 1. Pion Ochrony Informacji Niejawnych jest wyodrębnioną komórką organizacyjną przy pomocy której Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych wykonuje swoje zadania.
2. Do Pionu Ochrony Informacji Niejawnych powoływane są osoby już zatrudnione w Urzędzie.
Rozdział 6.
Podstawowe zasady opracowywania projektów aktów prawnych wydawanych przez Radę i Burmistrza
§ 26. 1. Projekty aktów prawnych opracowują pracownicy merytoryczni we współpracy z kierownikami referatów oraz kierownicy jednostek organizacyjnych Miasta, każdy w zakresie swojej właściwości rzeczowej, na polecenie Burmistrza lub z własnej inicjatywy w przypadku, gdy wynika to z przepisów lub faktycznych potrzeb wymagających uregulowania.
2. Przy opracowywaniu projektów aktów prawnych należy przestrzegać obowiązujących zasad:
1) akt prawny nie może zawierać postanowień wykraczających poza granice upoważnień ustawowych, a także wkraczać w sferę spraw zastrzeżonych do kompetencji innych organów;
2) układ aktu prawnego powinien być przejrzysty;
3) redakcja aktu powinna być jasna i zwięzła, a treść podana w formie imperatywnej;
4) dla oznaczenia jednakowych pojęć należy używać tych samych określeń, identycznych z przyjętymi w obowiązującym ustawodawstwie;
5) język aktu prawnego powinien być powszechnie zrozumiały, odpowiadający zasadom poprawności i czystości języka polskiego oraz obowiązującej pisowni.
§ 27. 1. Projekt aktu prawnego powinien być uzgodniony:
1) ze Skarbnikiem;
2) z Sekretarzem;
3) z jednostkami organizacyjnymi, jeżeli nakłada na te jednostki nowe zadania lub obowiązki.
2. Niezależnie od uzgodnień, o których mowa w ust. 1, projekt aktu prawnego powinien być przekazany do zaopiniowania pod względem formalno-prawnym i redakcyjnym prawnikowi obsługującemu Urząd.
3. W przypadku projektów uchwał Rady, po dokonaniu niezbędnych uzgodnień i uzyskaniu opinii prawnej, projekty aktów prawnych należy przedkładać Burmistrzowi wraz z projektem uzasadnienia prawnego i faktycznego.
4. Uzasadnienie faktyczne projektu aktu prawnego powinno zawierać także informację na czyj wniosek sprawa została wszczęta, jakie były dotychczasowe ustalenia oraz skutki finansowe projektowanego rozstrzygnięcia.
§ 28. 1. Zatwierdzone przez Burmistrza materiały przeznaczone do rozpatrzenia przez Radę lub jej komisje, kierownik referatu, odpowiedzialny za ich przygotowanie, przekazuje do Rady w wersji elektronicznej w formacie zipx, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W przypadkach przewidzianych prawem przed przekazaniem projektu aktu prawnego należy uzyskać niezbędne opinie i uzgodnienia.
3. Burmistrz wyznacza referenta projektu uchwały, który odpowiada za należyte przedstawienie projektu komisjom i na sesji Rady.
§ 29. 1. Burmistrz, w zakresie swoich kompetencji, wydaje zarządzenia w sprawach:
1) związanych z wykonywaniem funkcji kierownika Urzędu;
2) związanych z wykonywaniem uchwał Rady;
3) przewidzianych w przepisach odrębnych.
2. Do opracowywania zarządzeń Burmistrza mają zastosowanie odpowiednie zasady dotyczące opracowywania aktów prawnych zawarte w niniejszym rozdziale.
3. Po podpisaniu zarządzenia oraz jego rejestracji, osoba przygotowująca projekt jest zobowiązana przekazać zarządzenie w wersji elektronicznej oraz papierowej do publikacji w BIP.
Rozdział 7.
Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw oraz skarg i wniosków
§ 30. 1. Kierownicy referatów wnioskują do Burmistrza o upoważnienie na podstawie art. 39 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, pracowników referatu do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
2. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1, może być cofnięte przez Burmistrza poprzez doręczenie imiennego, pisemnego zawiadomienia osobie, której cofnięcie dotyczy.
§ 31. 1. Pracownicy są zobowiązani do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, mogących mieć wpływ na sposób załatwienia sprawy, a w szczególności:
1) udzielenia informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśniania treści obowiązujących przepisów;
2) niezwłocznego rozstrzygnięcia sprawy, a jeśli to niemożliwe, określenia terminu jej załatwienia;
3) informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy;
4) powiadamiania o przyczynie nie załatwienia sprawy;
5) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżania od wydanych rozstrzygnięć;
6) załatwiania spraw według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
2. Kierownicy i pracownicy referatów przyjmują interesantów codziennie w godzinach pracy Urzędu.
§ 32. 1. Burmistrz przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek, w godzinach 10.00 -14.00.
2. Zastępca Burmistrza przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek, w godzinach 10.00 -14.00.
3. Jeżeli dzień przyjęć interesantów jest dniem wolnym od pracy, interesanci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.
§ 33. Skargi i wnioski wpływające do Urzędu w formie pisemnej lub wniesione ustnie do protokołu, są ewidencjonowane w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez Sekretarza.
§ 34. 1. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg w Urzędzie koordynuje Sekretarz. Kierownicy referatów odpowiedzialni są za:
1) wszechstronne wyjaśnianie i załatwianie skarg;
2) niezwłoczne przekazywanie wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnych do rozpatrzenia skarg badanych przez Komisję Skarg, Wniosków i Petycji.
Rozdział 8.
Zasady podpisywania pism
§ 35. Do podpisu Burmistrza zastrzeżone są:
1) pisma w sprawach należących do jego właściwości, stosownie do ustalonego podziału zadań między Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika;
2) pisma w sprawach należących do Burmistrza na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu;
3) wnioski o nadanie odznaczeń;
4) odpowiedzi na wystąpienia RIO, NIK i prokuratur;
5) decyzje w sprawach osobowych pracowników;
6) pisma w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Burmistrza do jego podpisu;
7) korespondencja kierowana do instytucji szczebla centralnego.
§ 36. 1. Do Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika należy:
1) aprobata wstępna spraw zastrzeżonych do właściwości Burmistrza, a związanych z wykonywaniem przez nich nadzoru;
2) podpisywanie pism, zgodnie z podziałem czynności, z zastrzeżeniem § 35 pkt 6.
2. Sekretarz podpisuje:
1) polecenia dotyczące przygotowania projektów uchwał Rady;
2) pisma w sprawie technicznych i organizacyjnych warunków działania Urzędu.
§ 37. 1. Kierownicy referatów:
1) aprobują pisma zastrzeżone do podpisu Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika;
2) podpisują pisma w sprawach należących do zakresu działania referatów, nie zastrzeżone do podpisu innych osób;
3) aprobują wstępnie wnioski pracowników referatu w sprawie urlopów.
2. Pracownicy opracowujący pisma parafują je swoim podpisem umieszczonym pod tekstem z lewej strony i opatrują datą.
Rozdział 9.
Postanowienia końcowe
§ 38. Traci moc Zarządzenie Nr 161/16 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 15 czerwca 2016 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Siemiatycze.
§ 39. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2022 r. z zastrzeżeniem § 13 pkt 9, który wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2022 r.
Burmistrz
Piotr Siniakowicz
Metryka strony