Zarządzenie Nr 285/09 Burmistrza Miasta Siemiatycze z dnia 2009-05-04 w sprawie zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów usuwania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Siemiatycze

Data wydania 2009-05-04
Tytuł w sprawie zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów usuwania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Siemiatycze
Numer 285/09

Zarządzenie Nr 285/09
Burmistrza Miasta Siemiatycze

z dnia 04 maja 2009 r.
w sprawie zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kosztów usuwania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Siemiatycze

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Dz. U. Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458) oraz art. 406 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), w celu wspierania przedsięwzięć związanych z gospodarką odpadami i ochroną powierzchni ziemi, zgodnie z obowiązującym na terenie Gminy - Miasto Siemiatycze "Programem usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Miasta Siemiatycze na lata 2007-2032" przyjętym uchwałą Nr X/53/07 z dnia 18 września 2007 r. Rady Miasta Siemiatycze, Burmistrz Miasta Siemiatycze zarządza, co następuje:

§ 1. Ustala się zasady i tryb udzielania osobom fizycznym dofinansowania ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej części kosztów poniesionych przez osoby fizyczne na usuwanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Siemiatycze, określone w regulaminie stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Zarządzenie podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Siemiatycze oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

BURMISTRZ
Zbigniew Radomski

ZAŁĄCZNIK NR 1 Regulamin przyznawania dofinansowania ze środków GFOŚiGW osobom fizycznym na usuwanie i utylizację odpadów niebezpiecznych, zawierających azbest

REGULAMIN
PRZYZNAWANIA DOFINANSOWANIA ZE ŚRODKÓW GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ OSOBOM FIZYCZNYM NA USUWANIE I UTYLIZACJĘ ODPADÓW NIEBEZPIECZNYCH, ZAWIERAJĄCYCH AZBEST, POCHODZĄCYCH Z BUDYNKÓW MIESZKALNYCH I GOSPODARCZYCH.

§ 1

  1. Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym, nie będącym przedsiębiorcami, dofinansowania na realizację przedsięwzięć polegających na pokryciu części kosztów związanych z wymianą lub likwidacją pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych z terenu miasta Siemiatycze.
  2. Dofinansowanie przysługuje osobom mającym tytuł prawny do budynku/działki znajdującego się na terenie miasta Siemiatycze w okresie od złożenia wniosku do jego realizacji.
  3. Dofinansowanie przekazywane będzie w formie zwrotu części udokumentowanych kosztów realizacji w/w zadania, po jego zakończeniu.

§ 2

  1. Warunkiem koniecznym ubiegania się o dofinansowanie zadania określonego w § 1 jest przedłożenie w Urzędzie Miasta w Siemiatyczach:
    1. informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania (druk Zał. Nr 1 do niniejszego Regulaminu) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1876).
    2. oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (druk Zał. Nr2 do niniejszego Regulaminu) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649).
    3. osoby ubiegające się o uzyskanie dofinansowania zadania określonego w § 1 winny złożyć stosowny wniosek do Urzędu Miasta w Siemiatyczach (druk Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu).
  2. Do wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt c należy dołączyć:
    1. kserokopię aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki. W przypadku budynku/działki, do którego tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgodę współwłaścicieli.
    2. Mapę terenu z zaznaczeniem budynku będącego przedmiotem wniosku.
  3. Komisja w ciągu 15 dni, na podstawie ww. dokumentów oraz oględzin budynku, rozpatruje wniosek i kwalifikuje go do realizacji, powiadamiając o tym pisemnie wnioskodawcę.
  4. Wnioskodawca przed przystąpieniem do wymiany pokrycia dachowego jest obowiązany do złożenia w Urzędzie Miasta:
    1. kopii potwierdzenia zgłoszenia w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Siemiatyczach zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynku, dokonanym na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót lub kopii pozwolenia na budowę wymaganego w przypadku rozbiórki budynku lub zmiany wyglądu obiektu.
    2. kopii umowy na wykonanie ww. prac zawartej z firmą posiadającą decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami wydaną przez Starostę Siemiatyckiego.
  5. Wnioskodawca jest obowiązany do powiadomienia pisemnie Urzędu Miasta o zakończeniu ww. prac oraz do przedłożenia w Urzędzie Miasta:
    1. informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone (druk Zał. Nr 4 do niniejszego Regulaminu) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1 876).
    2. kopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych /zgodnie z § 8, ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649), zawierającego dodatkowo informację o łącznej powierzchni płyt azbestowo - cementowych usuniętych z obiektów budowlanych i przetransportowanych na uprawnione składowisko.
    3. oryginału rachunku (faktury VAT) wystawionego przez przedsiębiorcę za usunięcie i utylizację odpadów zawierających azbest (dokument po opieczętowaniu do wysokości przyznanego dofinansowania będzie zwracany).
  6. Komisja potwierdza na podstawie wizji w terenie wykonanie prac w zakresie określonym we wniosku
  7. Druki wniosków o przyznanie dofinansowania wydawane będą do pobrania w Informacji tut. Urzędu lub na stronie internetowej Urzędu Miasta www.siemiatycze-um.com.pl
  8. Dokument składa się w jednym egzemplarzu, w przypadku kserokopii dokumentów wymagane jest przedłożenie do wglądu oryginału dokumentów, dla stwierdzenia zgodności kserokopii z oryginałem.
  9. Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane.

§ 3

  1. Dofinansowaniem objęty jest koszt transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest pozyskanych w trakcie wymiany pokryć dachowych lub elementów elewacji
  2. Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych lub elewacji
  3. Wysokość dofinansowania dla jednego obiektu budowlanego wynosi 27,00zł/m2 brutto (słownie: dwadzieścia siedem 00/100zł) za metr kwadratowy powierzchni pokrytej lub obłożonej wyrobami zawierającymi azbest. Dofinansowanie obejmuje 60% powierzchni obiektu zgłoszonego we wniosku, lecz nie więcej niż 5000,00 zł brutto ( słownie : pięć tysięcy 00/100zł )

§ 4

Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przewidzianych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na dany rok budżetowy.
Kolejność realizacji następować będzie według daty wpływu kompletnych wniosków do Urzędu Miasta w Siemiatyczach.
Wnioski niezrealizowane w danym roku z powodu braku środków finansowych będą mogły być dofinansowane w roku następnym.

§ 5

Burmistrz powołuje Komisję ds. rozpatrywania złożonych wniosków. Zadaniem Komisji jest:

  1. sprawdzanie zgodności złożonych wniosków z wymaganiami niniejszego regulaminu.
  2. wnioskowanie do Burmistrza o wydanie zgody w sprawie przyznania dofinansowania.

§ 6

Zatwierdzona przez Burmistrza Miasta kwota dofinansowania wpłacana będzie na wskazany rachunek bankowy osoby ubiegającej się o dofinansowanie po zakończeniu zadania w terminie do 21 dni.

§ 7

W każdym roku na dofinansowanie zadań wymienionych w § 2 oraz zadań, które przeszły do realizacji z roku poprzedniego, przeznacza się kwotę, której wysokość ustalona jest w Uchwale Rady Miasta zatwierdzającej zestawienie przychodów i wydatków na dany rok Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

§ 8

Dofinansowanie nie obejmuje wykonania dokumentacji technicznej.
Dofinansowanie nie obejmuje tych osób fizycznych, które we własnym zakresie wywiozły odpady azbestowe pochodzące z wymiany pokryć dachowych lub elewacji budynków, których są właścicielami.

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Jakimczuk

Data wytworzenia: 2009-05-07

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-02-19

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-02-19