Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach – wymiana oświetlenia wewnętrznego
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Nazwa projektu lub programu
Tytuł projektu: „Głęboka modernizacja energetyczna budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach”; Nazwa programu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020
Numer ogłoszenia: 578463-N-2019
Numer ogłoszenia: 540168160-N-2019
Adres strony internetowej (url): hhttp://bip.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl/zamowienia_publiczne/Przetargi/zwiekszenie-efektywnosci-energetycznej-budynku-szkoly-podstawowej-nr-3-w-siemiatyczach--wymiana-oswietlenia-wewnetrznego.html
Zamówienie było podzielone na części:
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Waluta pln
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 12
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Email wykonawcy: przetargilumaster@wp.pl
Adres pocztowy: Ul. Żeromskiego 12A
Kod pocztowy: 05-250
Miejscowość: Słupno
Kraj/woj.: Polska
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
Oferta z najniższą ceną/kosztem 504300.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 841344.08
Waluta: pln
Burmistrz
mgr Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, 12 listopada 2019r.
Zamawiający:
Miasto Siemiatycze
Ul. Pałacowa 2
17-300 Siemiatycze
IF.271.9.2019
Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach –wymiana oświetlenia wewnętrznego”
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), Zamawiający: Miasto Siemiatycze – zawiadamia, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach –wymiana oświetlenia wewnętrznego”, Komisja przetargowa powołana zarządzeniem nr 19/19 Kierownika Urzędu z dnia 26 lipca 2019 dokonała oceny ofert, które nie zostały odrzucone oraz złożone przez Wykonawców, którzy nie zostali wykluczeni. Punktacja przyznana przez Komisję przetargową na podstawie kryteriów określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
- Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „TARAS” Marian Tarasiewicz, Ul. Zagumienna 73, 15-866 Białystok – Oferta odrzucona na podstawie art. 89 ust.1 pkt 4 i 90 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
- LUMASTER Sp. z o.o., ul. Żeromskiego 12A, 05-250 Słupno – punktacja w kryterium cena: 60 pkt.; punktacja w kryterium gwarancja: 40 pkt., łączna punktacja: 100,00 pkt.
- Konsorcjum: EURO-LIGHT Sp z o.o. ul. 1 maja 46a, 05-555 Tarczyn (Lider) i GR VISIO Sp z o.o. , S.K. ul. 1 maja 46a, 05-555 Tarczyn (Partner) – punktacja w kryterium cena: 56,29 pkt.; punktacja w kryterium gwarancja: 40 pkt., łączna punktacja: 96,29 pkt.
- EL-STAW Adam Stawiecki, ul. Ks. Ściegiennego 23, 17-300 Siemiatycze – punktacja w kryterium cena: 51,46 pkt.; punktacja w kryterium gwarancja: 40 pkt., łączna punktacja: 91,46 pkt.
- D-well Sp. z o.o., Korsarska 20, 03-687 Warszawa – punktacja w kryterium cena: 51,25 pkt.; punktacja w kryterium gwarancja: 40 pkt., łączna punktacja: 91,25 pkt.
- EL-SPORT Małgorzata Pawlaczyk, ul. Rawicka 18, 60-113 Poznań – Oferta odrzucona na podstawie 89 ust 1 pkt 7a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
- Optima Centrum Sp. z o.o. Sp. K., Ul. Piotrkowska 257A lok. 58, 90-456 Łódź – punktacja w kryterium cena: 44,17 pkt.; punktacja w kryterium gwarancja: 40 pkt., łączna punktacja: 84,17 pkt.
- ELAM Dariusz Jarmoc, ul. Gdańska 10/9, 15-249 Białystok – punktacja w kryterium cena: 43,92 pkt.; punktacja w kryterium gwarancja: 40 pkt., łączna punktacja: 83,92 pkt.
- DECO-FARM Artur Karpienia ul. Kwiatowa 8, 18-106 Niewodnica Korycka – Oferta odrzucona na podstawie 89 ust 1 pkt 7a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
- ELTEB Jan Żurkowski, ul. Gen. Wł. Andersa 40 paw 6, 15-113 Białystok – punktacja w kryterium cena: 42,14 pkt.; punktacja w kryterium gwarancja: 40 pkt., łączna punktacja: 82,14 pkt.
- AMPER INSTAL Patryk Papież, Ul. Królowej Bony 2, Stara Łomża przy szosie, 18-400 Łomża – Oferta odrzucona na podstawie 89 ust 1 pkt 7a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
- PPHU MAJKA Maria Demiańczuk, ul. Mickiewicza 7, 17-300 Siemiatycze – punktacja w kryterium cena: 35,96 pkt.; punktacja w kryterium gwarancja: 40 pkt., łączna punktacja: 75,96 pkt.
W przedmiotowym postępowaniu, w wyniku czynności badania i oceny ofert, jako najkorzystniejsza, została wybrana oferta Wykonawcy: LUMASTER Sp. z o.o., ul. Żeromskiego 12A, 05-250 Słupno. Oferta spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu oraz otrzymała największą ilość punktów podczas oceny ofert.
Zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia, ponieważ wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, a zawiadomienie przesłane jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Burmistrz
mgr Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, 12 listopada 2019 r.
Miasto Siemiatycze
Ul. Pałacowa 2
17-300 Siemiatycze
IF.271.9.2019
WYKONAWCY UCZESTNICZĄCY W POSTĘPOWANIU
Dot. przetargu nieograniczonego pn.: „Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach –wymiana oświetlenia wewnętrznego”
ZAWIADOMIENIE O ODRZUCENIU OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) Zamawiający: Miasto Siemiatycze – informuje, iż w niniejszym postępowaniu:
- Oferta złożona przez wykonawcę: AMPER INSTAL Patryk Papież, ul. Królowej Bony 2, Stara Łomża przy szosie, 18-400 Łomża, została odrzucona.
- Uzasadnienie prawne: 89 ust 1 pkt 7a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 ustawy pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
- Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający, pismem nr IF.271.9.2019 z dnia 05.09.2019r. zwrócił się do wykonawców w trybie art. 85 ust. 2 ustawy PZP o wyrażenie zgody na przedłużenie o 30 dni terminu związania ofertą oraz wezwał do jednoczesnego przedłużenia okresu ważności wadium, jednakże Wykonawca nie udzielił odpowiedzi na przedmiotowe wezwanie.
BURMISTRZ
mgr Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, 12 listopada 2019r.
Miasto Siemiatycze
Ul. Pałacowa 2
17-300 Siemiatycze
IF.271.9.2019
WYKONAWCY UCZESTNICZĄCY W POSTĘPOWANIU
Dot. przetargu nieograniczonego pn.: „Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach –wymiana oświetlenia wewnętrznego”
ZAWIADOMIENIE O ODRZUCENIU OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) Zamawiający: Miasto Siemiatycze – informuje, iż w niniejszym postępowaniu:
- Oferta złożona przez wykonawcę: EL-SPORT Małgorzata Pawlaczyk, ul. Rawicka 18, 60-113 Poznań, została odrzucona.
- Uzasadnienie prawne: 89 ust 1 pkt 7a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 ustawy pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
- Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający, pismem nr IF.271.9.2019 z dnia 05.09.2019r. zwrócił się do wykonawców w trybie art. 85 ust. 2 ustawy PZP o wyrażenie zgody na przedłużenie o 30 dni terminu związania ofertą oraz wezwał do jednoczesnego przedłużenia okresu ważności wadium. Wykonawca w dniu 09.09.2019 r. przysłał wiadomość ze wskazaniem, iż nie wyraża zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
BURMISTRZ
mgr Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, 12 listopada 2019r.
Miasto Siemiatycze
Ul. Pałacowa 2
17-300 Siemiatycze
IF.271.9.2019
WYKONAWCY UCZESTNICZĄCY W POSTĘPOWANIU
Dot. przetargu nieograniczonego pn.: „Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach –wymiana oświetlenia wewnętrznego”
ZAWIADOMIENIE O ODRZUCENIU OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) Zamawiający: Miasto Siemiatycze – informuje, iż w niniejszym postępowaniu:
- Oferta złożona przez wykonawcę: DECO-FARM Artur Karpienia ul. Kwiatowa 8, 18-106 Niewodnica Korycka, została odrzucona.
- Uzasadnienie prawne: 89 ust 1 pkt 7a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2 ustawy pzp, na przedłużenie terminu związania ofertą.
- Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający, pismem nr IF.271.9.2019 z dnia 05.09.2019r. zwrócił się do wykonawców w trybie art. 85 ust. 2 ustawy PZP o wyrażenie zgody na przedłużenie o 30 dni terminu związania ofertą oraz wezwał do jednoczesnego przedłużenia okresu ważności wadium. Wykonawca w dniu 05.09.2019 r. przysłał wiadomość ze wskazaniem, iż nie wyraża zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
BURMISTRZ
mgr Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, 17 października 2019r.
Miasto Siemiatycze
ul. Pałacowa 2
17-300 Siemiatycze
IF.271.9.2019
WYKONAWCY UCZESTNICZĄCY W POSTĘPOWANIU
ZAWIADOMIENIE O ODRZUCENIU OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 89 ust 4 i 90 ust. 3 z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) Zamawiający: Miasto Siemiatycze – zawiadamia o odrzuceniu oferty złożonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach –wymiana oświetlenia wewnętrznego” przez wykonawcę: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „TARAS” Marian Tarasiewicz, ul. Zagumienna 73, 15-866 Białystok.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE
W toku badania ofert Zamawiający stwierdził, że cena złożonej w dniu 14.08.2019r. przez Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „TARAS” Marian Tarasiewicz oferty w wysokości 483 550,26 zł brutto jest znacząco niższa (43,79%) w stosunku do wartości zamówienia ustalonej przez Zamawiającego 10.07.2019 r. w wysokości 860 313,27 zł brutto (w tym podatek VAT w wysokości 160 871,59 zł). Średnia złożonych ofert w postępowaniu wynosi 642 580,13 zł.
W związku z wątpliwościami zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów Wykonawca został w dniu 05.09.2019r. wezwany do udzielenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
W terminie określonym w wezwaniu Wykonawca przedłożył wyjaśnienia, które jednak nie były wystarczające dla potwierdzenia realności możliwości należytego wykonania Zamówienia, przy czym wskazanie w piśmie, iż Wykonawca planuje zastosować zamienniki projektowanych opraw wzbudziły obawy Zamawiającego co do możliwości należytego zrealizowania kontraktu.
W związku z wątpliwościami Zamawiający wystosował do Wykonawcy pismo zawierające prośbę o wskazanie rodzaju opraw planowanych do montażu w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i potwierdzenia, że spełniają one wymagania wskazane w SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej.
W odpowiedzi Wykonawca przedłożył zestawienie opraw planowanych do zamontowania wraz z ich kartami katalogowymi. Zamawiający, po analizie przeprowadzonej przez projektanta – wykonawcę dokumentacji projektowej - zaopiniował przedłożone zestawienie negatywnie stwierdzając, że 10 z 13 rodzajów opraw nie spełnia wymagań wskazanych w dokumentacji projektowej ze względu na niedostosowanie parametrów opraw do OPZ zamieszczonego w SIWZ. W związku z przedłożonymi dokumentami Wykonawca potwierdził obawy Zamawiającego dotyczące nienależytego oszacowania zaoferowanej ceny.
Ze względu na fakt finansowania inwestycji ze środków EFRR w ramach RPO WP 2014-2020 w ramach umowy nr dofinasowanie nr UDA-RPPD.05.03.01-20-0205/18-00, z dnia 14.08.2019 r. dot. projektu pn. „Głęboka modernizacja energetyczna budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach” w którym jednymi z podstawowych, rozlicznych wskaźników jest zmniejszenie rocznego zużycia energii pierwotnej w budynku, oraz ilość zaoszczędzonej energii elektrycznej parametr MOCY jest niezwykle istotny. Dla przedmiotowej inwestycji sporządzono audyt i na podstawie określonych w nim parametrów wykonano dokumentację projektową, wskazującą na maksymalne możliwe do zainstalowania moce opraw. Zamawiający owszem, dopuszcza zmiany w zakresie zaplanowanych do montażu urządzeń, jednak muszą one spełniać parametry wskazane w Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia, w tym w Opisie Przedmiotu Zamówienia. W żadnym razie Zamawiający nie dopuszcza zmian w zakresie zmiany parametrów proponowanych mocy urządzeń planowanych do zamontowania na wyższe. Strumień światła jest drugim kluczowym parametrem determinującym komfort użytkowników i nie może być niższy od minimalnego określonego w dokumentacji projektowej. Wykonawca nie wziął również pod uwagę kosztów związanych z montażem siatek do opraw montowanych w hali sportowej.
Po dokładnym zbadaniu oferty i wyjaśnień do niej, Zamawiający nie uzyskał wystarczających dowodów na to, że cena nie jest rażąco niska oraz została prawidłowo i rzetelnie skalkulowana, w sposób umożliwiający należyte wykonanie przedmiotu zamówienia. W tej sytuacji za uprawnione należy uznać stwierdzenie, że cena Wykonawcy jest nierealistyczna w porównaniu do cen rynkowych urządzeń jakie powinny być zamontowane w ramach zamówienia i nosi znamiona ceny rażąco niskiej.
W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 89 ust.1 pkt 4, odrzuca ofertę wykonawcy ponieważ zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.
BURMISTRZ
mgr Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, 16 sierpnia 2019 r.
Zamawiający:
Miasto Siemiatycze
Ul. Pałacowa 2
17-300 Siemiatycze
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.:
„Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej nr 3 w Siemiatyczach –wymiana oświetlenia wewnętrznego”
Działając na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), informuję:
- Zamawiający podał, bezpośrednio przed otwarciem ofert, zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy pzp, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie w/w zamówienia kwotę 860 313,27 zł brutto (słownie złotych: osiemset sześćdziesiąt tysięcy trzysta trzynaście złotych, 27/100).
- Kryteria oceny ofert:
- cena – 60%
- gwarancja – 40%
- Ofertę złożyło 12 Wykonawców oferując:
- AMPER INSTAL Patryk Papież
Ul. Królowej Bony 2, Stara Łomża przy szosie, 18-400 Łomża
Cena: 782 321,57 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - EL-SPORT Małgorzata Pawlaczyk, ul. Rawicka 18, 60-113 Poznań
Cena: 596 550,00 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „TARAS” Marian Tarasiewicz, Ul. Zagumienna 73, 15-866 Białystok
Cena: 483 550,26 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - EL-STAW Adam Stawiecki, ul. Ks. Ściegiennego 23, 17-300 Siemiatycze
Cena: 587 940,00 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - ELAM Dariusz Jarmoc, ul. Gdańska 10/9, 15-249 Białystok
Cena: 688 923,00 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - Konsorcjum: EURO-LIGHT Sp z o.o. ul. 1 maja 46a, 05-555 Tarczyn (Lider) i GR VISIO Sp z o.o. , S.K. ul. 1 maja 46a, 05-555 Tarczyn (Partner)
Cena: 537 510,00 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - Optima Centrum Sp. z o.o. Sp. K., Ul. Piotrkowska 257A lok. 58, 90-456 Łódź
Cena: 685 110,00 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - LUMASTER Sp. z o.o., ul. Żeromskiego 12A, 05-250 Słupno
Cena: 504 300,00 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - D-well Sp. z o.o., Korsarska 20, 03-687 Warszawa
Cena: 590 400,00 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - DECO-FARM Artur Karpienia ul. Kwiatowa 8, 18-106 Niewodnica Korycka
Cena: 694 950,00 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - PPHU MAJKA Maria Demiańczuk, ul. Mickiewicza 7, 17-300 Siemiatycze
Cena: 841 344,08 zł
Gwarancja: 60 miesięcy - ELTEB Jan Żurkowski, ul. Gen. Wł. Andersa 40 paw 6, 15-113 Białystok
Cena: 718 062,64 zł
Gwarancja: 60 miesięcy
- AMPER INSTAL Patryk Papież
- Warunki płatności: umowa ryczałtowa, płatności będą dokonywane przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy w terminie do 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.
- Termin realizacji zamówienia: 6 miesięcy od podpisania umowy.
Burmistrz Miasta
mgr Piotr Siniakowicz
Metryka strony