Referat Finansowo - Budżetowy
Kierownik referatu:
Skarbnik - Elżbieta Boguszewska
ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze, I piętro, pokój nr 102
tel. 85 65-65-820, fax 85 65-65-803
e-mail: skarbnik@siemiatycze.eu
Organizacja wewnętrzna:
a) zastępca kierownika referatu,
b) stanowisko ds. księgowości budżetowej (2 etaty),
c) stanowisko ds. wymiaru podatków (2 etaty),
d) stanowisko ds. księgowości podatkowej (2 etaty),
e) stanowisko ds. rozliczeń,
f) stanowisko ds. obsługi kasy,
g) stanowisko ds. wymiaru i księgowości opłat;
Zakres obowiązków:
Do zadań Referatu Finansowo - Budżetowego należą sprawy finansów i budżetu Miasta, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów budżetu Miasta i zmian w budżecie;
2) nadzór nad realizacją planów finansowych jednostek wykonujących budżet Miasta oraz środków specjalnych;
3) obsługa finansowo - księgowa Urzędu;
4) sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu;
5) ewidencjonowanie składników majątkowych w tym: księgowanie syntetyczne i analityczne środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
6) prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową budżetu Miasta oraz obsługa długu publicznego, a także ewidencjonowanie i rozliczanie środków pozabudżetowych otrzymywanych przez Miasto;
7) opracowywanie propozycji polityki podatkowej Miasta oraz stawek podatków i opłat lokalnych;
8) wymiar podatków i opłat lokalnych, ich pobór oraz egzekucja;
9) prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem zawartych umów dzierżawy w trybie przepisów ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników;
10) prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych;
11) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg i umorzeń w zakresie podatków stanowiących dochody Miasta;
12) nadzór i kontrola nad poborem przez inkasentów opłaty targowej;
13) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i innych na podstawie posiadanych dokumentów;
14) prowadzenie urządzeń syntetycznych księgowości podatkowej i w zakresie dochodów niepodatkowych, wydatków budżetowych, inwestycji oraz środków pozabudżetowych;
15) prowadzenie urządzeń analitycznych dochodów podatkowych, wydatków budżetowych inwestycji oraz środków pozabudżetowych;
16) prowadzenie obsługi kasowej;
17) prowadzenie spraw związanych z podatkiem VAT a także innymi podatkami, opłatami i składkami, do uiszczania których Miasto jest zobowiązane odrębnymi ustawami;
18) realizacja zadań wynikających z ustawy o opłacie skarbowej;
19) kontrola podatników w zakresie prawidłowości składanych deklaracji podatkowych;
20) prowadzenie spraw związanych z poświadczaniem osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego;
21) przygotowywanie projektów indywidualnych interpretacji podatkowych;
22) obsługa księgowa systemu gospodarki odpadami;
23) windykacja i egzekucja należności niepodatkowych i wynikających z zawartych umów;
24) obsługa płac pracowników, wynagrodzeń z tytułu zawieranych umów zlecenia i umów o dzieło z osobami fizycznymi oraz prowadzenie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych i podatków;
25) rozliczanie wniosków o dofinansowanie inwestycji i innych przedsięwzięć z funduszy unijnych oraz innych funduszy pomocowych;
26) obsługa księgowa i windykacja opłat za zajęcie pasa drogowego;
27) obsługa księgowa i windykacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i przekształcenia prawa użytkowania wieczystego;
28) obsługa księgowa i windykacja opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Metryka strony